4

200 14 5
                                    

Hari yang ditunggu telah tiba walaupun sebenarnya tidak ditunggu sama sekali oleh Aireen dan Darian.

Aireen yang jelita dengan memakai baju kurung satin bewarna putih itu kelihatan sungguh cantik. Dia membetulakan sedikit awning tudung bawalnya sebelum memakai veil dan crown.

Aireen melihat jarinya gugup.

"Aku dah nak jadi wife orang? Ya Allah...cepatnya masa berlalu" ujar Aireen. Makin gugup ada la.

Aireen kehulur kehilir untuk mengumpul kekuatan.

TOK...TOK...TOK...

"Aireen? bila kita boleh gerak ni? Darian dengan tok kadi dah sampai dekat masjid tu" ujar Tengku Fazrul.

"Hah!? dah sampai!?" Aireen terus mengambil kasut tumit tingginya di dalam kotak dan stocking.

"Haih la Reen ni. Jom la, lawa dah tu tak payah nak belek dah" ujar Tengku Fazrul.

"Ye ye Reen tak tengok dah" ujar Aireen.

Kereta BMW itu meluncur laju keluar dari perkarangan rumah Tengku Syahrul. Dah lambat!

Aireen berdoa dalam hati. Gugup dia lain macam.

Setelah sampai di masjid, Aireen terus turun dan Nadia mengiringi Aireen ke tempat duduknya.

"Goodluck Aireen, akak tahu Aireen boleh" bisik Nadia.

Aireen gugup. Bertambah gugup lagi apabila Darian memandangnya tidak lepas dan rakan kelas yang lain menghadiri majlis mereka.

"Boleh kita mulakan?" tanya Tok kadi.

Aireen beristghfar dalam hati.

Tengku Syahrul yang berhadapan dengan Darian itu menghulurkan tangan.

"Tengku Darian Enrique bin Tengku Andrew Enrique"

"Saya"

"Aku nikahkan akan dikau dengan puteri ku, Tengku Aireen Khalisa binti Tengku Syahrul Badri dengan mas kahwinnya RM10,000 tunai"

Membuntang biji mata Aireen. Serius la RM10k?! banyak betul.

Darian menarik nafas.

"Aku terima nikahnya, Tengku Aireen Khalisa binti Tengku Syahrul Badri dengan mas kahwinnya RM10,000 tunai"

"Sah?" tanya tok kadi kepada dua orang saksi.

"Sah" kata dua orang saksi itu serentak.

"Alhamdulillah..."

dengan sekali lafaz, Aireen sah menjadi isteri kepada Darian.

Darian menghembuskan nafas lega. Aireen pun sama juga.

Tengku Syahrul mengalirkan air mata. Satu-satunya anak perempuannya itu sudah menjadi milik orang.

Kini, Aireen dan Darian berhadapan.

"Kau ni, cantik jugak sebenarnya" bisiknnya perlahan sambil menyarung cincin dijari Aireen.

"Bruh, aku memang cantik. Kau je tak sedar. Noob" jawab Aireen berbisik juga sambil menyarung cincin dijari Darian.

"Cium dahi isteri tu boleh?" tanya cameraman itu.

Darian tersenyum sinis.

Dia terus mencium dahi Aireen dengan penuh kelembutan.

Aireen makin berdebar.

' Ya Allah! malunya aku!!!! ' jerit batin Aireen. Memang malu. Sangat malu dan teramat lah malu.

Mrs. Darian [Hiatus]Where stories live. Discover now