Tahun 1999
Hazel menatap bangunan sekolah di hadapannya dengan tidak pasti.Tangannya yang meremas hujung bajunya dengan erat,dengan jantung sedikit berdebar.
Hari ini adalah hari pertamanya masuk ke sekolah khusus remaja lelaki,SMK KUDRAT.Di sekolah ini,mereka diwajibkan tinggal di asrama yang disediakan.
Gadis bermata coklat jernih,mengibas rambutnya ke belakang.Rambutnya beberapa hari lalu baru digunting agar menjadi rambut lelaki.Ini agar penyamarannya dapat berjalan dengan lancar.
Dengan ragu,kakinya melangkah kearah wanita yang baru sahaja keluar dari dewan pendaftaran itu."Ummi, Haz risaulah kalau nanti kantoi,malulah nanti dahla Haz ni perempuan?"
Puan Fatimah mengeluh lalu memegang tangan Hazel."Nak buat macam mana lagi?kamu tak kesian adik kamu ke? Adik kamu tinggal 2 tahun je kat sini takkan Hazel tak nak tolong?
"Tapi Ummi kan boleh tunda--"
"Takde tapi tapi,lagipula sekolah Hazel itu bukan penting sangat pun,nanti bilah dah kahwin masuk dapur juga."Hazel,tolonglah bertahan beberapa bulan saja disini."
Hazel mengganguk lelah."Tapi Ummi--" kata kata Hazel terputus saat Puan Fatimah berbalik pergi mendekati pemandu kereta keluarganya,Pak Ali dan melaju pergi.
Hazel menatap sendu kearah mereka.Dia bukan tidak mahu tetapi dia itu perempuan.Kalau saja dia lelaki sudah pasti dia langsung saja pergi tanpa merungut.
Gadis itu mengerutkan dahinya.Dia menatap bangunan yang akan dia tinggal selama beberapa bulan kedepan sebelum menarik begnya.
Seperti kata kata Puan Fatimah tadi,Hazel disini kerana perlu mengganti adik kembarnya,Hanaf Daniel.Ini kerana sewaktu Hanaf ingin bertemu dengan kawan-kawannya,dia terlibat dalam kemalangan yang telah menyebabkan hanaf koma selama beberapa bulan.
Berjalan menuju ke asrama meski sedikit binggung,Hazel tiba tiba ditarik oleh seorang lelaki yang bertag Azam.
"woy Han lame sial kau datang,kata nak datang saing?"
Hazel terkelu lidah ingin membalas apa.Memikir segala scenerio yang ada di fikirannya.Hazel membalas "kau taulah ummi aku macam mane"
"oh,btw ummi kau mane,dah gerak ke?
tanya lelaki itu"Haah,dah tadi nak cepat katanya ade hal kat rumah nak urus". jawab Hazel
"Haa bagus pun, sekarang ni kau ikut aku handle budak form 4 baru dengan mak bapanya sekali,aku ni dari tadi nak naik gila asik melayan perangai diorang." tambah si Azam
Dengan terpaksa, Hazel pun mengikutnya.Lagipula hanya Azam saja yang dia baru kenal disini.
--------
pliss okay tak bab 1 cerita nie sorry kalau merepek sikit wkwkw,btw korang imagine jelah watak hazel tapi kalau thor bayangkan ameera khan 🙈💌
YOU ARE READING
PROJECT HIGH COUNCIL:ANOTHER STORY
Teen FictionKerana suatu alasan,Hazel Delilah terpaksa menyamar menjadi seorang lelaki dan tinggal di asrama lelaki di SMK KUDRAT. Mengingat aturan pelik yang ada di sekolah ini,Hazel hanya akan menjadi penonton dan tidak akan sesekali jibam kan?