Ábel
- Szóval - sóhajtott egy nagyot az igazgató - azt kéri, hogy teljesen zárjuk le a földszinti férfi mosdót, mert... - akadt meg. - Miért is?
- Kaptam egy üzenetet - tettem le elé a papírt. Óvatosan emelte fel és fintorogva nézte meg.
- Tartsa szemmel a téglákat! Legyen résen! - olvasta fel halkan. - És ebből, hogyan jutott el a férfi mosdóig? - kulcsolta össze az ujjait majd megtámasztotta rajta az állát. - Csupa fül vagyok - tette hozzá.Vettem egy mély levegőt és összeszedtem a gondolataimat.
- A templom kert előtt van egy téglafal - kezdtem az elején. - Ahová felírták, hogy "MINDENKI HALLGAT" - magyaráztam. - Ott halt meg Alan Jones. Oda vezet a vérnyom! - csaptam az asztalra. - Az belülről a férfi mosdó! - kiáltottam fel. - És tuti, hogy van ott valami! - suttogtam.
- Hát legyen - adta vissza a papírt. - De ha nem talál semmit - tette fel a mutatóujját - rögtön szól. - Némán bólintottam.- Még valami - vettem elő egy zacskót. - Mivel nem tudom, hogy hol vagyok - nevettem fel. - Nem tudom elvinni a laborba - vágtam zsebre a kis papírt.
- Ezek azok a kések? - nézte meg a zacskó tartalmát. Vagyis, a négy kést.
- Igen - vágtam rá.
- Rendben - rakta el egy fiókba. - Azonnal szólok, ha van eredmény - biztosított róla.
- Tegye hozzá, hogy sürgős és emelje ki, hogy Barta Ábel nyomozó küldi a mintákat - rágtam a szájába.
- Feltétlenül - húzta maga elé a laptopját. - Maga egy igazán munkamániás muki - motyogta.
- Csupán minimálisan maximalista - vágtam rá. Meglepődve nézett rám, hogy ezt hogyan hallottam meg.- Még valami - mondtam hirtelen. Amolyan "mivanmég" nézéssel pillantott rám. - Meg tudná adni a suli újság tagjainak a nevét?
- Egy pillanat - pötyögött valamit a gépén. - De mire kell az magának?
- Sok mindent tudnak. Ha csak pletyka de akkor is valami - magyaráztam. - Minden pletykának van valami alapja.Katherina
Inkább elhúztam a csíkot. Most már két oka is van ennek a csávónak, hogy kihallgasson. Konkrétan úgy rohantam, mint akit kergetnek. A szobámban nyugodtam meg egy kicsit.
Próbáltam lenyugtatni a légzésemet.
Leültem az ágyra és elkezdtem újra (kb századszorra) elolvasni a suli újságot.1. Újra a suliban interjúk
2. Öt perces receptek
3. Suli bál!!
4. Film és könyvajánló
5. A pletyka igaz?
1. Újra suliban interjúk
Gatnelbe újra visszatért az élet. A kollégium újra tele van nyüzsgő diákokkal. Mindenkinek hiányzik a nyári szünet. Ez természetes. Akármilyen "sznob" (felsőbbrendűket majmoló) iskola Gatnel nyári szünet van. Mindenki a saját érdeklődési körének megfelelő táborban töltötte a szünetet. Hallgassunk meg néhány beszámolót!
Kathe: Terítéken a nyári szünet!
Max
Izgatottan adtam át Ábelnek ezt a... Igazából fogalmam sincs. Ezzel a bigyóval feszegette a téglákat. Mindketten megdöbbenve néztünk magunk elé. A fal mögött nem volt semmi. Csupán az udvarra láttunk ki.
- Ne már! - dőltem neki idegesen a falnak.
- Nem, kölyök - mosolyodott el Ábel. - Most már tudjuk, hogy Alan itt halt meg. Aztán a gyilkos kiszedte a téglákat, és elhúzta a templomkertbe - magyarázta.
- Inkább gyilkosok - vágtam rá. - Nem hiszem, hogy egy ember volt - ráztam a fejem.Újra elővette a kis fecnit. Nehézkesen nyitotta ki gumikesztyűben az apróra hajtott papírt.
- Tartsa szemmel a téglákat. Legyen résen - suttogta.
- Tina miért segített egyáltalán? - röhögött fel.
- Arra még nem jöttem rá - vallotta be. - De így már nem hiszem, hogy köze van hozzá.
- Vagy csak ezt akarja elhitetni velünk - tettem hozzá rögtön.
- Akár - értett egyet. - Nagyon okos, nagyon okos - vágta az azt a tipikus gondolkodó fejét.
- Nem akarok beleszólni - kezdtem halkan. - De lassan lassan tizenegy óra. És még sok embert kéne kihallgatni - emlékeztettem.
YOU ARE READING
Mindenki hallgat
Mystery / ThrillerTitkok mindenhol vannak Első rész "Vétkesek közt cinkos aki néma" (Babits Mihály - Jónás könyve) A Gatnel egy olyan bentlakásos gimi, amiről még tuti nem hallott senki. A diákok ugyanis a külvilágtól elzárva élnek. Itt mindenki... Sznob. Jó ez így...