Bu gün biraz dışlanmanın etkisiyle oluşan
şeylerden bahsedeceğim. Dışlanmak neredeyse herkesin yaşadığı bir durum kimileri dış görünüşü yüzünden dışlanır, kimileri yapamadığı şeylerden dolayı aşağılanır. Bu gerçekten zor bir durumdur bazen yanımızda birinin olup bizi desteklemesi bu durumun üstesinden gelmemize yardımcı olabilir.
Şöyle bir örnek vermek istiyorum. Kocaman bir okuldasınız diyelim veya büyük bir iş yerindesiniz etrafınızda bir çok insan var ama geçmişte büyük bir zorbalığa maruz kalmıştınız herkesin sizin hakkınızda ne dediğini çok düşünürsünüz, sahneye çıktığınızda veya kapalı insan dolu bir alanda geçmişte size söylenen kötü sözleri acaba oradakiler de mi aynı düşünüyor diye düşünüyorsunuz.
Biliyorum bazen çok zorlanırız kesinlikle kolay bir süreç değildir insanların düşüncelerini kafaya takmamak çok zordur bazıları için. Bunu atlatmak belki yıllar sürer.
Şimdi size kendinizi sevmeniz ve insanları umursamamanız için bir kaç şey öğreteceğim.
Öncelikle aynaya baktığınızda kendinizi nasıl görüyorsunuz tamamen her şeyi atın kafanızdan sanki başkasına bakıyormuşsunuz gibi bakın kendinize siz eğer başka biri olsaydınız karşınızdaki kişi hakkında neler yorumlardınız?
Bu şekilde düşününce aslında nasıl bir mucizeye sahip olduğunuzu görebilirsiniz yapmanız gereken tek şey başkasına bakıyormuş gibi bakmak çoğu insan kendini beğenmek yerine başkalarını beğenir kendinde olmayan şeyler arar karşısındakinde.Biraz da yapamadığınız şeylerden dolayı dışlanmayı dile getirelim. Hiç birimiz her konuda başarılı değilizdir, herkesin ilgisini çeken şeyler farklıdır zorla bir şeyi yapamazsınız kendinizi zorlamayın eminim ki içinizde bir yerlerde sevdiğiniz bir şeyler vardır onları yapın.
Örneğin çoğu insan voleybol oynamakta başarılı v.b, ama siz değilsiniz hayır onlara uyup voleybol oynamakta kendinizi zorlamak zorunda değilsiniz demek ki ilginizi çekmiyor, ilginizi çeken şeylere yönelin lütfen, dışlanmamak için aynı zevklere sahip olmak zorunda değilsiniz. :)
YOU ARE READING
Dışlanmak/Sosyal Anksiyete
Teen FictionDışlanmanın etkisi ve bunu nasıl yenebiliriz?