18

1.6K 133 9
                                    

Ertesi gün okul zamanı mecburen ders dinlemeye gelmiştim. Bundan kaçma şansım olsaydı kaçardım ama yoktu.

Kimin var ki?

Deniz, pür dikkat dersi dinliyordu. Ben ise yine bişeyler karalıyordum.

Çizdiğim şey.. Aslında oydu.

Ada.

Bunları yapmam çok saçmaydı, ama onu hala deli gibi seviyordum.
Belki de anlamsızdı bu sevgim. Ama elimden gelen başka bişey yoktu. Yanımda, yarım yamalak duracaksa hiç durmasın daha iyi.

Defterimin arasında tam anlamıyla durmasını sağlardım. Onu çizerek...

Dalgınlığımı, bana seslenen hoca böldü.

"Özgür, dersi dinliyor musun?"

"E-evet."

"Peki söyle bakalım, en son ne dedim?"

"-Şey, ee"

Etraftan medet ummak için herkese baktım. Deniz kulağıma fısıldamasaydı muhtemelen yanmıştım.

"Okul kulüplerinden bahsediyor.. sakın dersle alakalı bişey söyleme! "

"Yeni okul kulüplerini tanıtıyordunuz hocam."

Öğretmen, gülümsedi ve kafasıyla onayladı.

"Aferin özgür. Evet çocuklar, okulumuzun kulüpleri olduğunu biliyorsunuz. Her yıl farklı bir kulübe, öğrenci seçimi yapılıyor. Bu yıl da, farklı bir planla geldim."

Umurumda bile değildi. Önüme geri dönmüştüm.

"Kendi kulübünüze başka kulüplerdeki öğrenciler gelecek ve kulübünüzü onlara tanıtacaksınız. Aynı şekilde, siz de diğer kulüplere katılıp, işlerin nasıl gittiğini dinleyeceksiniz.  Kim bilir, belki de çok faydalı olur ne dersiniz?"

Sınıftakiler ilgilerini bağırarak belli etmişti. Bana göre normal bir fikirdi. Hatta sıkıcı bile bulmuştum..

" Pekala, o zaman kulüplere gelecek yapılan yeni misafir öğrencilerin listelerini dağıtıyorum. Kendi kulübünüzü bulun ve, öğrencilerin sınıflarını öğrenin. Bir sonraki ders yanınıza gelecekler. Ve daha sonra siz de eşleştiğiniz diğer kulüplere gideceksiniz."

Deniz, yanımda neşeyle defteri kapattı ve beni dürttü.

" Hey, ne bu surat. Gül biraz. "

" Neye gülcem. Alt tarafı kulüp değişimi yapcaz. "

" E ne güzel iştee farklı bişeyler yapacağız.. Ders dinlemekten sıkılmıştım.. "

" Ben de sıkıldım. Neyse yapalım bakalım."

Oflayarak önüme geri döndüm. Hocanın ön sıradan itibaren dağıttığı kağıtlar bizim sıraya ulaşmıştı. İlk önce deniz baktı. Şaşkındı. Neden öyleydi anlamadım..

Beni dürtmeye başladı.

" Ö-zgürr... Bakman lazım"

"Hmm"

"Özgürrr bak şunaaa"

Kafamı soka çevirip, deniz'in ısrarla bakmamı istediği kağıdı aldım.

Göz gezdirdim ve, bana gösterdiği köşeye baktım.

Olamaz...

Tanımadığım isimlerin en altında bulunan Ada, bizim resim kulübümüze öğrenci olarak gelecekti..

Ve ben ise.. Onun moda tasarım kulübüne misafir öğrenci olacaktım..

"Bu nasıl olabilir????"

"Bilmiyorum özgür. Şansa bak harika bişey bu."

"Hemen, yerimi değiştirmem lazım-"

Telaşla kalkmak üzereyken beni kolumdan tuttu ve zorla geri oturttu.

"Saçmalama salak!!! Kızla aynı kulüptesin işte, Allahtan daha ne istiyosun belanı mı arıyosun?"

"Deniz, vallahi yapamam olmaz ııığııı hayır cık. Olmazzz"

"Olur olurr... Bal gibi olur hem de.."

Deniz'in sırıtmasına daha da sinir olmuştum. Kağıdı eline almış, maral 'ın ismini yokluyordu. Başka kulüpte olduğunu görünce üzüldü.

Ben ise ne yapacağımı bilmiyordum.  Böyle bir tesadüf nasıl mümkün olabilirdi ki.. Telaşla hocaya sormak için çaktırmadan yerimden kalktım. Deniz kağıda baktığı için  bu kez  fark etmemişti.

"Hocam, birşey sorabilir miyim?"

"Sor özgür"

"Kulüplere dağılım yapılan kişiler neye göre seçiliyor?"

"Ah size söylemedim değil mi? Kulüplerden önce okulda bir anket yapıldı. Sevilen alanlar ve sevilmeyen alanlar işaretlendi. Yani herkesi, ilgilendikleri dallara göndermek için yaptık bunu."

"İyi ama ben öyle bir anket doldurmadım.."

"Dün okula gelmedin mi?"

"H-hayır.."

"O zaman kaçırdın. Rastgele bir alana yerleştirilmiş olmalısın."

"E-evet, moda tasarım.. Hiç anlamam."

"Çok üzgünüm.. Ama hiç değilse farklı şeyler öğrenirsin değil mi?"

"Hocam, başka bir kulübe gidemez miyim?"

"Malesef.. Çoktan seçim yapıldı.. Seninkini değiştirirsek, herkes aynısını ister."

"Anladım."

Konuşmamız bitince sessiz bir şekilde yerime oturmak için ilerledim.

Kendi kendime düşünüyordum. Resim kulübünü seçmiş demek.. Sanatla mı ilgileniyor? Yoksa benim bu kulüpte olduğumu mu öğrendi.. Düşüncelerimi burakıp yerime oturunca teneffüs zili çaldı ve heyecanım daha da arttı.

Çünkü birazdan Ada, yanımda olacaktı...

Bölüm sonu





Basketçi'nin Sevgilisi | [gxg]  (Tamamlandı )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin