Hei. Nyt ihan rehellisesti sanottuna, oon erittäin pahoillani tästä jo pelottavan pitkästä välistä, joka tämän ja viime osan välille on vääntynyt :') Tässä on kuitenkin uus osa (toki normaalia ehkä vähän lyhyempi sellanen, tän on lähinnä tarkotus olla tääl vaan täytteenä) ja koitan nyt nähdä todella vaivaa siihen, että luku 20 ei tulis 4 kuukauden päästä xD Mukavaa päivänjatkoo ja anteeksi vielä 🙏
×
Puinen lasta saa aikaan korvia vihlovan äänen kattilaa vasten lyötynä. Räväytän silmäni auki ja näen sängyn päädyssä virnuilevan Taikan ja vedän refleksistä peittoa paremmin mun ja vieläkin unenpöpperössä olevan Ahlan ylle.
"Aamuja unikeot. Jalo koitti käydä herättämässä teitä, mutta ette tahtoneet havahtua eloon. Piti ottaa järeemmät keinot käyttöön", Taika virnistää ja ravistaa lastaa ilmassa.
"Paskaa aamua sullekki", tuhahdan ja käännän Ahlalle selkäni. Mua kuumottaa edes katsoa tähän päin.
Kuulen oven käyvän ja ympärilleni kietoutuvista käsistä osaan olettaa, että Taika on lähtenyt huoneesta.
"Huomenta", Ahlan aamusta käheä ääni kuuluu ja näperrän selkäni takaa tulevia kämmeniä.
"Huomenta.. Miten nukuit?" mumisen ja käännyn sitten katsomaan tummatukkaista poikaa. Tämä oli selkeästi virhe, sillä heti Ahlan nähdessäni tunnen vatsassani muljahtavan ja haluan kääntyä uudelleen selkä vasten nuorukaista.
"Paremmin ku pitkään aikaan", tämä virnistää ja painaa hennon suukon mun huulille.
"Vittu sun kanssas", naurahdan ja siirryn lopen likemmäs Ahlaa halatakseni tätä.
×
"Tänään me pelataan mölkkyä", kuuluu itsevarma ilmoitus Ronin suusta.
"Olishan se pitänyt arvata, että meidän ihanainen Roni Vaajakivi haluaa pelata mölkkyä - kuten aina mökkeillessä", Viena naurahtaa juuri mainitun Vaajakiven vierestä samalla, kun mä työnnän leipää suuhuni.
"Mölkky on osa mökkikulttuuria, ei sitä voi skipata! Eikö niin Sasu?" Roni huudahtaa ja kääntyy Sasun puoleen, joka tunnetusti on erittäin uskollinen mökkiperinteiden noudattaja.
"Pakko mun on yhtyä Ronin väitteeseen, sori Viena", Sasu mutristaa suun tyttöystävälleen, joka näyttää mukamastes pahoittavan mielensä.
"Ruukaatteko te pelata tiimeissä?" Ahla kysyy. Hänkin on vasta syömässä aamupalaa.
"Tiimeissä joo. Arvotaan yleensä tosi oikeudenmukaisesti", Jalo hymähtää ja Taika naurahtaa: "Arvotaan ja sen jälkeen muokataan tiimejä oman mielen mukaan."
"Kuulostaa ihan suunnitelmalta", Ahla naurahtaa ja kääntyy katsomaan mua.
"Ootko sä hyvä pelaamaan mölkkyä?"
"En mä sun tiimiin tule, vaikka olisinki", tuhahdan ja näytän kieltä leikkisästi pöydän toisella puolella istuvalle tummaverikölle. Jos mulla kerta on mahdollisuus kusta toisen tiimin muroille, koska mun horny poikaystävä on siinä tiimissä, mä en anna tilaisuuden lipua sormien välistä.
Ahla vääntää kasvoilleen mukamas loukkaantuneen ilmeen, johon mä reagoin nousemalla pöydän äärestä ja lähtemällä viemään aamupalavärkkejä keittiöön.
"Toi oli aika rankkaa, ryppyjä rakkaudessa?" kuulen Sasun kommentoivan Ahlalle selkäni takana ja tuhahdan pyöräyttäen silmiäni nopeasti. Huoh.
×
Mölkky on pian pelikelpoisena autopaikalla, kun viimeisten joukossa kävelen paikalle. Taika ja Jalo ovat ottaneet vastuun musiikista ja värkkäilee vielä kajarin kanssa samalla, kun Ahla ja Sasu käyvät keskenään kiivasta keskustelua meidän tiimien jaosta.
YOU ARE READING
Murtuneiden sydänten silta
RomanceAskel uuteen ja tuntemattomaan voi monelle kuulostaa jännittävältä, jopa vähän pelottavalta. Joskus vanhoihin elämäntapoihin on kasvanut niin vahvasti kiinni, että niiden huonoja puolia ei edes huomaa. Muutoksia tehdään askel askeleelta. Joskus ki...