Jag går tillbaka och säger till Lea att vi ska dra, hon är redan färdig och hon betalar notan.
-Följer du med mig till hoteller Alex? Säger Lea och jag nickar utan att kunna protestera.
Vi tar en taxi och är framme vid hotellet. Jag hoppas och ber att jag inte kommer att se Clay. Receptionisten känner igen mig och jag ser att mattan ser helt ny ut. Jag blir lite röd i ansiktet och säger hej. Han frågar ifall jag vill träffa Clay. Lea fnittrar och säger det är klart vi vill. Jag säger ganska snabbt nej och tittar på honom med allvarliga blickar. Han lägger ner telefonen och Lea checkar in.
Vi tar hissen och Lea kommer fram till 3e våningen. Clay är på den högsta. Tur...tänker jag. Vi går fram och vid hallens gång kommer 5 män och en av dem är Clay, dem pratar för fullt och någon av dem pratar i telefon och jag möter hans blick och hans chockerande min. Han är så upptagen att dem går förbi oss. Åh gud...tänker jag.
När Lea öppnar dörren så är det inte lika stort som det är hos Clay. Men det är heller inte så konstigt. Vi går in och tar av oss ytterkläderna. Allting är så modernt och antikt. Undrar om det är Clay som designat allt för allting smälter in. Det känns lite som varje rum är en lägenhet. Vi går in till Leas sovrum och möts av en stor mörkbrun dubbelsäng med svart brun lakan och svart kudde som är mönstrat. Hon har en rund pall mitt i sovrummet. Och den svarta kristall lampan ovanpå är hur fin som helst. Lyser upp hela rummet. Lea går fram till bordhyllan och lägger sin väska där och det är nu jag märker hur trendig Lea har blivit.
-Lea hur har du råd till allt detta, jag menar Nikko? Frågar jag medan jag kollar runt.
-Han jobbar säger hon tyst och byter ämne. Jag kollar ut från det stora fönstret och kollar på hur fint New york är och påminner om England på något vis.
-Kom så tar vi en drink säger Lea..
-Men Lea du har precis druckit två glas vin..säger jag.
-so? Jag är i USA igen och sist var det så himla tråkigt för jag hade inte alls mycket pengar. Alltså minns du när jag var glad för jag hade råd för att köpa Victoria secret body mist. Nu har jag fan alla.
Jag ler och följer med henne ner. Jag försöker gömma mig från Clay och kollar ivrigt och hoppas att jag inte får syn på honom och till slut märker jag att han inte är där.
Lea är vänlig mot folk och har redan börjat prata med bartendern och några folk bredvid. Vi får ett bord och sitter ner. Jag tar upp mobilen och ser att jag inte fått några sms från Clay utan mamma som undrar om allt är som det ska med Lea, om hon har kommit fram osv. jag går ifrån då jag inte vill störa Lea som pratar i telefon med Nikko. Går vid ett hörn ringer mamma. När jag är klar och vänder mig om ser jag Clay. Han står bara där och tittar på mig. Han har sorg i ögonen.
Känner mig fast, jag vet inte vad jag ska göra.
-Alexis..allt bra med dig? Säger han försiktigt.
-Ja..det är det. Säger jag och försöker undvika honom. Jag går tillbaka till Lea och hon kollar på mig undrande. Jag ser att Clay står bredvid mig och Lea kollar nyfiken på honom.
-Vem är du sir? Säger Lea nyfiket och jag ser i hennes blick att hon hoppas på att det är Clay.
-Arsen Clayne. Säger han och skakar hand med Lea.
Detta är för obekvämt, jag vill inte att hon nu ska hålla på att prata med honom och få honom att stanna kvar. Varför berättade jag inte allt till henne ...fan.
-Jag ringde mamma och försäkrade henne att allt är bra med dig säger jag och försöker ignorera Clay.
Lea tittar på mig med frågetecken.
-Vad trevligt att du stannar här, är du Alexis vän? Frågar han och sitter ner på bredvid mig..inte nära utan jag ser att han står på sin vakt. Han kollar på mig för det mesta när dem pratar och när Lea börjar prata med bartendern igen så försöker jag ignonera Clay så mycket som det bara går..
-Alexis..säger han tyst. Vad vill du ha för dricka, jag bjuder säger han och kallar på den andra bartendern.
-Vill inte ha något säger jag tyst och ointresserad. Han beställer Cristal champagne och Lea blir imponerad.
- Vad kul, alltid velat smaka Cristal champagne, vad är det vi firar? Frågar hon och kollar lurigt på oss båda.
-Vi firar dig säger han, Lea blir glad. Han tittar på mig och jag försöker ignorera genom att stirra bara på Lea som sitter framför mig.
Han kommer närmare och säger förlåt tyst efter bartendern försvinner.
-inte här Clay säger jag argt.
-jag vill prata med dig Alexis. Säger han och backar undan.
-Jag vill inte Clay...
-Det du skrev på sms det är inte sant jag är inte tillsammans med henne..vad fick dig att tro på det. Säger han och tittar skarpt i mina ögon. Jag blir för nervös eftersom Lea tittar på oss och säger att hon ska till sitt hotellrum och jag vill följa med men hon insisterar att jag ska stanna. Känner mig hopplös utan någon makt. Jag säger till Lea att jag kanske åker hem och hon nickar iväg och säger hejdå till Clay.
-snälla bara vänta säger han när jag är på väg ut. Han står framför mig och jag möter hans blick. Känner mig arg men på något sätt så blir jag förtrollad i hans ögon.
-Nej Clay..du kan inte bara kyssa mig sådär som sist...jag orkar inte prata om något som du inte vet något om eller har rätt att veta ...säger jag och känner hur mina tårarna i ögonen fylls. Jag samlar ihop mig och vill inte det ska rinna.
-Förlåt jag menade inget dåligt eller göra något du inte vill. Jag bara..trodde att du ville. Kommer aldrig göra något sånt eller något du inte vill. Jag ber om ursäkt.... kan vi börja om? Säger han med hopp i rösten.
-Börja om vad ? frågar jag .
-jag vill vara din vän Alexis..
-Varför? Säger jag och kollar konstigt på honom.
-För under all den här ytan av ilska, bossighet och envishet så vet jag att det är mer än bara det.
-Okej...Clay det hela är bara konstigt jag måste gå nu..säger jag förvirrat.
Jag går ut från hotellet och jag vänder mig om sakta och ser att Clay står där som om jag övergivit honom.
KAMU SEDANG MEMBACA
Våga älska..igen - Alexis & Mr Clay
RomansaAlexis är en ung tjej som bor i New York ,efter att ha flyttat från Sverige för att slippa hennes mörka förflutna som hon vill gärna förtränga. När hon en dag går runt i New Yorks stan mitt ute på natten, går hon till ett Café som konstigt nog är ö...