Coming Out

4.5K 41 3
                                    

*Firstly, I want to say thank you to @AidanMcWhore for giving me inspiration to create this story.


"Bro.. how's Uni lifes? Met any boyfriend yet?" Tanya Wendy (Kakak kepada Timmy) melalui panggilan telefon.

"Huh? Boyfriend? Yeah right..."Jawab Timmy.

Timmy Tan dapat sambung pengajiannya di sebuah universiti yang bertempat di negeri Selangor selepas dapat 4 flat dalam result STPM. Timmy merupakan seorang budak yang bijak pandai, kind of nerd, jarang bersukan, mukanya comel, mata besar dan pipi tembam, tapi badannya kurus kecil, mungkin juga disebabkan baka dalam keluarganya, mak ayah Timmy pun sama kurus.

Timmy is closeted gay, dia merupakan seorang yang introvert, tak ramai kawan, dia paling rapat dengan kakak dia, hampir semua perkara dia akan luahkan kepada kakaknya, dan hanya kakak Timmy seorang saja yang tahu Timmy gay.

"Is there anyone with you sis?" Tanya Timmy agak risau, takut ada orang ketiga terdengar perbualan mereka.

"Yeah my friends are around me.." Gurau Wendy.

"Sis!!.." Timmy terkejut.

"I'm kidding little buddy.." kata Wendy sambil gelak.

"You sure??" Soal Timmy nak mendapat kepastian.

"I'm alone bro, no worries, your secret is safe with me.." Balas Wendy.

"Bro, being gay is not wrong, is not what you can choose, is who you are.. I thought I told you a million times already.. Even if my friends know, I think they wouldn't mind at all.." Wendy cuba nak terangkan kepada adiknya.

"You think!? You don't know what other people had in their mind sis!!!" Nada Timmy agak tinggi.

"Sigh... Alright there buddy, I must get back to work.. Do let me know if you need anything.. You just take care there lil brother, I love you.." Ujar Wendy, dia sayang pada Timmy, dia juga kesian kepada adiknya, tak mudah bagi seorang closeted homosexual mengamalkan gaya hidup di bumi Malaysia where most of the time the society look down on LGBT community.

"Thanks sis..." Timmy menamatkan panggilan.

—----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Timmy dapat tinggal di asrama sebab dia sekarang sedang belajar semester satu di Universiti. Dalam bilik asrama didiami dua orang. Timmy duduk bersama dengan seorang budak melayu yang bernama Elmy, badannya kurus seperti Timmy, berkulit cerah, muka seakan-akan orang cina sebab mak dia cina manakala ayah dia melayu, perwatakannya sedikit lembut.

Elmy suka berkawan, he is an outgoing person, which is a total opposite of Timmy. Apabila kali pertama berjumpa dengan Timmy, Elmy terus memperkenalkan diri sendiri.

"Hi saya Elmy, awak nama ape?" Tanya Elmy nak berjabat tangan dengan Timmy.

"Hi, name's Timmy.." Timmy menghulurkan tangannya, lepas berkenalan dengan Elmy, Timmy terus senyap, tapi Elmy masih lagi nak bersembang dengan Timmy, Elmy tanya pasal keluarga, hobi, dan banyak lagi, Timmy jawab satu per satu soalan yang diajukan oleh Elmy.

"Awk minat anime juge ke?" Tanya Elmy lepas dapat tahu Timmy suka menonton anime.

"Yes.." Timmy tersenyum malu, masih tak biasa dengan perangai Elmy yang terlampau mesra.

"Weiii, kite sama minat laa..." Kata Elmy sambil menepuk bahu Timmy.

"Hahaha yes..." Balas Timmy. Dua orang seperti jumpa kawan lama, sambil gelak ketawa ketika bersembang pasal anime.

Abam RagbiWhere stories live. Discover now