[BAB 2⚘️]

11 2 0
                                    

Y/N POV

"Omma, y/n dah nak sambung syif kerja ni. Omma jangan lupa makan ubat tau, jangan lupa suruh abba rehat." *dalam talian*

"Baiklah sayang..." *dalam talian* end call

"Y/n jum lah cepat. Cepat habis, cepat kita balik!" ujar manager.

Aku y/n, bekerja sambilan sebagai cleaner di restaurant. Hidup aku susah, dan aku baru sahaja menamatkan pengajian ku di IPT. Semua orang ada foto dan moment graduasi, cuma aku tidak dan aku hanya mengambil sijil sahaja. Lucas ialah ex aku tiga tahun lepas, kami break up sebab tidak serasi, sebenarnya hidup kami tidak serasi. Aku tahu aku memang syak dari dulu lagi, kenapalah aku pandai jatuh hati dengan Lucas sedangkan siapalah aku yang berdiri ditepinya. Lucas anak orang kaya, abba Lucas seorang bussines man manakala omma Lucas Duta perhiasan wanita dan juga produk kecantikan.

"Y/n!!! Ada surat untuk kau!" ujar rakan sekerja ku.

Surat yang berada diatas meja tadi dibuka, lalu aku melihat isi dalamnya. SYUKUR PUJI TUHAN, aku mendapat pekerjaan di sektor bukan kerajaan. Pekerjaan tetap pekerjaan, aku sangat bersyukur sekali. Tidak sia-sia aku berkuliah selama 3 tahun di IPT untuk mendapatkan pekerjaan yang inginkan. Bekerja sebagai pegawai kesihatan di sebuah hospital persendirian.

"Lusa saya akan berhenti bekerja, boss."

"Congratulation ya y/n..... bekerja bersungguh-sungguh tau."

"Ya, baik boss."


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

D-DAY

"Selamat bekerja y/n, kalau ada apa-apa rujuk Chaeryong ye.." *boss

"Baik...."

"Hai, Lee Chaeryong."

"Y/N..."

"Lets be friend." pelawa Chaeryong.

"Sure..."

Hari pertama bekerja, memang memenatkan. Hospital persendirian tidak kurang sibuknya seperti hospital awam. Di sini pesakit kebanyakan orang senang dan jarang sekali aku melihat pesakit dari golongan biasa.

"Y/n, lepas ni on soju tau. Untuk rawat tulang kita yang sakit-sakit ni." ujar Chaeryong.

"Ok bestie......."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

KEDAI MAKAN...

    Aku dan Chaeryong dah mabuk tahap dewa sekarang, pelanggan di kedai ni pun semakin berkurangan. Kemudian datang sekumpulan lelaki memakai tuksedo lalu duduk bersebelahan dengan kami. Sekilas mata ku memandang ke arah kumpulan lelaki tadi, antara salah satu lelaki tadi menyerupai wajah Lucas. Inscure.....

"Hai kacak?" Chaeryong menyapa lelaki yang berambut merah itu.

"Hai manis..." balasnya. (Kun)

"Kun-ge apa kata kau rembat dua orang perempuan, mereka mabuk dah tu." usik salah satu lelaki dari kumpulan itu tadi. (Yangyang)

"Excuse me? We're not that cheap!"

"Hey y/n, calm down..." ujar Chaeryong lalu mengusap pipi ku.

"Boleh je, si kacak.....aku nak kau...dan y/n kau ambil yang duduk dihujung sana..." Chaeryong menunjuk lelaki yang menyerupai Lucas.

"Baiklah manis....kau tinggal kat mana nanti aku hantar." ujar lelaki berambut merah. (Kun)

"Dorm XXXX, aku tinggal dengan kawan aku ni. Lee Y/n. Jangan risau dia takkan ganggu kita, jangan mungkir janji ya kacak." ujar Chaeryong.

Sumpah diorang ni mabuk teruk dah, perangai diorang pun dah berubah. Nasiblah mereka berdua ni berjumpa dengan lelaki yang baik hati. (a/n view)

"Kau? Rambut perang? Kenapa muka kau macam ex aku yang tak guna tu hah!"

"Y/n chill, jangan marah-marah nanti kau kena reject." ujar Chaeryong.

"Lucas aku rindu kat kau...." automatik aku terus terpeluk lelaki tadi.

Dan bila aku bangun tidur, tiba-tiba berada kat dorm. Aku menoleh ke sisi dan melihat Chaeryong masih lagi terlantar di katilnya. Aku tertanya-tanya, siapakah yang menghantar aku dan Chaeryong. Di dapur pula terlihat bungkusan bubur penghilang mabuk dan ada nota kecil dilekatkan.

to: y/n & chaeryong

bangun pagi jangan lupa panaskan bubur ni dan makan. utk hilangkan mabuk

from: ?xoxo

"Kita jumpa siapa ya semalam?"










_____________________________________________

ANAK MAFIA
|| LUCAS FANFICTION ||
2023
original story by @naname_27
©️ COPYRIGHT ALL RESERVED

♤ANAK MAFIA♧ || LUCAS WayV X ReaderWhere stories live. Discover now