Y/N POV
So aku jadi nyamuk Chaeryong dan lelaki yang obses dengan dia tu. Not bad juga mamat ni, berkelas tempat yang dia pilih. Mereka berdua duduk di meja hadapan sebelah tingkap manakala aku duduk di meja yang dibelakang mereka. Rancak diorang berborak, pandai juga mamat ni ambil hati perempuan Chaeryong pun dah hanyut dengan dia. I wondering what are they conversation.
Kemudian datang seorang lelaki duduk berhadapan dengan ku, kerana restauran agak sesak dan banyak orang mungkin disebabkan itu dia terpaksa duduk dengan aku. Lelaki tadi menoleh dan dia.......
"Lucas?" "Y/n?" *serentak*
"Dah sampai?" sapa lelaki di depan itu tadi.
"Maaf encik dan cik, sila rendahkan suara." pesan pelayan itu kepada kami.
Keadaan terus menjadi tegang, aku memandang tempat lain begitu juga Lucas. Aku meneguk air kosong dihadapan ku, kemudian datang pelayan membawa menu untuk membuat pesanan.
"Ni menu ni, aku nak cuba...dan ni juga."
"Encik pula?" *pelayan.
"Sama dengan cik tadi." ujar Lucas.
''Hari ini ada special dessert untuk couple, boleh pilih dessert mana yang encik dan cik mahu?" *pelayan.
"Coklat." "Vanilla." *serentak.
"Dua perisa, baiklah. Pesanan encik dan cik akan tiba nanti, sila tunggu.'' *pelayan.
"Eh Lucas, kau tahu ke aku order apa tadi?"
"Tak..." jawabnya dengan simple.
"Habis tu, asal tak pilih menu sendiri?"
"Just malas nak pilih.." jawab Lucas.
''Kau tahu tak? Aku order pasta berkrim dengan kekacang dan kau alah kacang kan?" (a/n tak tahu pasal ni, just cerita je a/n olah-oleh je. not a real fact about Lucas)
"Kau??? Fine, aku boleh je makan apa yang kau order tadi. Aku bawa pil ke mana-mana je aku pergi. No worries." ujar Lucas dengan bangganya.
''Kau dah berubah Lucas, good to you. I'm impressed."
''Macam ular, kalau dah cukup masanya buang kulit lama pakai yang baru. " ujar Lucas.
''I'm glad you turn into jerk Lucas, not a coward. Btw, lepas makan ni aku nak berambus dan takkan jumpa kau lagi. Aku nak pindah, meluat aku duduk dengan kau."
"Maaf cik, tempat ni kena reserved." *pelayan.
''What can I say, duduklah takkan kau nak makan berdiri." perli Lucas.
"Ishh dia ni kan?"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selepas makan...
"Chaer, aku nak balik dulu. Kau jangan balik lambat pula, ada syif malam nanti."
"Baik y/n, nanti aku balik." ujar Chaeryong.
"Nak balik ke tu?" soal Lucas.
''Taklah tidur kat sini.....tanya lagi?"
"Naik teksi ke? Area ni jarang pakai teksi, kalau kau nak tumpang bas. Stesen bas jauh dari sini." ujar Lucas.
''Amboi? Perli nampak? Eh, tak payah lah nak bagi information segala aku bukan gangster atau mafia nak tahu semua tu. Sibuk je..."
"Orang tolong dia, layan kita macam tu pula?" ujar Lucas.
''Hehehe, terima kasih je lah."
Aku meninggalakn cafe tadi, sekarang aku cuba untuk mencari teksi di sekeliling namun tiada. Aku cuba mencari stesen bas berdekatan, tiada juga. Nampaknya aku kena jalan kaki ke stesen tren, bersendirian walaupun ramai orang asing di sekeliling berjalan kaki seperti ku.
"Nasib baiklah tren ni ada, kalau tak terpaksa aku tunggu Chaeryong dan mamat tu habis ngadated."
Tren sudah pun sampai, aku masuk ke dalam begitu juga dengan orang lain. Masa yang diambil tidaklah panjang, sampai sudah aku di destinasi yang hendak dituju. Hari ini aku ada syif malam bersama rakan sekerja yang lain, tiba-tiba kami menerima panggilan cemas. Waktu malam kaki tangan agak kurang, kami yang menjaga kaunter terlibat dalam hal kecemasan tadi.
Sampai ditempat kejadian, aku melihat ramai orang berpakaian suit hitam berkelimpangan mengerang kesakitan yang mereka alami. Ada yang dalam keadaan kronik sehingga tidak sedarkan diri, cedera parah dan juga cedera ringan. Akhir sekali aku ditugaskan untuk merawat mereka yang cedera ringan, dan sekali lagi aku terserempak dengan Lucas.
''Kau pun terlibat?"
"Hehehe.....aku lalu kat sini, mana tak terkena." ujar Lucas.
"perangai dia ni tak pernah berubah, sejak dulu lagi...masih boleh ketawa walaupun dalam keadaan macam ni." bisik ku.
"Dah ke cik adik? Lama tenung? Muka aku handsome kan?" ujar Lucas dengan bangganya.
''Kau ni kan?! Geram aku, masih sakit macam ni pun kau masih lagi boleh ketawa hah!"
"Sorry...." ujar Lucas lalu menudukan kepalanya, kelihatan dia kesal akan kelakuanya tadi.
Dengan tiba-tiba aku memeluk Lucas, aku dapat rasakan yang Lucas sedang tersenyum dalam dakapan ku. Gelakan manja terkeluar dari bibirnya itu membuat aku menolaknya kemudian meninggalakn Lucas.
"Y/n? Ni belum habis balut, y/n tunggu!" runggut Lucas. Sempat lagi dia ketawa, patulan wajahnya berada pada peti first aids kit yang aku pegang.
''Lama tak tengok kau senyum, cas..." bisik ku.
___________________________________________
ANAK MAFIA
|| LUCAS FANFICTION ||
2023
original story by @naname_27
©️COPYRIGHT ALL RESERVED
YOU ARE READING
♤ANAK MAFIA♧ || LUCAS WayV X Reader
Fanfic⚠️ SLOW UPDATE ⚠️ ''Tak sangka, kita jumpa semula kan?'' Y/n dan Lucas pernah bercinta namun mereka berpisah disebabkan keidakserasian mereka. Beberapa tahun kemudian mereka dipertemukan semula oleh takdir.