8 Petar

18 1 0
                                    

Osećaj slobode.

Izgovorio sam to u sebi, nisam baš želeo da me ova devojka čuje, pa da pomisli da sam begunac koji je napokon prodisao, mada to nije bilo daleko od istine.

Rim koji je glavni grad Italije davao je bezbroj mogućnosti.

 Rim je bio centar moći i kulture u antičkom dobu, a danas je poznat po prepoznatljivom italijanskom načinu života, gastronomiji, umetnosti i modi. Među najpoznatijim atrakcijama Rima su Koloseum, Fontana di Trevi, Vatikan, Panteon, Španski trg i mnoge druge.

Mada, pored ovih kulturnih stvari, postojao je i noćni život , samo što nisam znao odakle da počnem.

đelato devojka je dovukla svoju torbu  i stala pored mene, pogledala me je kao da očekuje odgovor, zašto je dobila taj naima, ali odlučio sam da za sada to zadržim za sebe.

- Ja tražim noćni život, moraćeš odavde sama.

-Rim ti nudi toliko toga Rim ima mnogo ponuda kada je u pitanju noćni život i izlasci, ali se razlikuje od drugih evropskih gradova poput Londona ili Berlina u smislu intenziteta i trajanja noćnog života. U Rimu većina klubova i barova radi do kasno, ali ne do zore kao u drugim gradovima, verujem da si navikao da budeš budan od jutra do sutra.

Najpopularnija područja za noćne izlaske u Rimu su Trastevere, Campo de' Fiori, Monti i Testaccio. Trastevere je poznat po svojim uskim ulicama i tradicionalnoj italijanskoj atmosferi, Campo de' Fiori je mesto koje privlači turiste zbog svoje živosti, Monti je četvrt sa umetničkim duhom koja privlači mlade umetnike, dok je Testaccio oblast koja nudi raznolikost klubova i barova.

Rim je poznat po svojoj kafi, a barovi su često prepuni ljudi koji uživaju u aperitivima i druženju pre večere. Takođe, u Rimu postoji mnogo kulturnih događaja koji se održavaju noću, poput koncerata, pozorišnih predstava i bioskopskih projekcija.

- Da li te neki deo mog govora zanima?

Zurio sam u nju otvorenih usta, razmišljao sam da odem negde i napijem se, a ova đelato devojka mi je izdeklamovala celu istoriju Rima za samo dva minuta, bolje nego oni vodiči, koje platiš silne pare, a oni te puste da sam šetaš oko fontane, bacajući novčiće

-Verjem da si pogrešila profesiju, odličan vodič bi bila.

- Volim da učim.

-Pa, ja svakako i dalje moram u hotel.

-Naravno, i ja bih trebala da se smestim, rekla je malo setnim glasom, da je bolje poznajem pomislio bih da joj je žao što se rastajemo, kao da se znamo sto godina a ne samo nekoliko sati, ako oduzmem kada je slučajno  videla moju glavu u fontani.

- Vidimo se možda uskoro ili nekom drugom prilikom, rekla, je podigla svoju torbu i krenula .

- Vidimo se, možda, rekao sam i krenuo do marketa da kupim viski, pa da se zaputim u hotel.

                                                                                          ....

Market je bio još bolji nego u Firenci, ogroman, sa izborom najboljeg pića 

 U Rimu je popularan liker Limoncello, napravljen od limuna. Tu je takođe i Grappa, italijansko destilovano piće, i Amaro, biljni liker,  Bellini, koji se pravi od breskve.

Moja nepca su vapila, kupio sam poprilično svega i zaputio se u hotel.

Najbolje od svega je što, kada uzmete najbolji apartman, samo Vas ubace u sobu, budu fini prema Vama i još Vam daju frižider pun alkohola, iako već imat tonu slog alkohola.

Soba je bila prostrana, velika, mada i previše za mene jednog, zavese su bile glomazne i teške, od satena, tirkizne trake držale su po jedan deo zavese, pokušavajući da je obuzdaju dda se ne prepusti divljini.

Krevet uredno namešten, a bademantil okačen u kupatilu, polica puna knjiga za koje nisam znao zašto ih stavljaju u sobe, nije da je neko došao ovde da čita.

    Osećao sam se umorno, nisam bio zaintersova za glupe znamenitosti koje je pomenula đelato devojka, samo sam želeo da se ovaj samit ili šta god završi što pre, pa da mogu da nastavim da izlazim.

Izašao sam na terasu i pogledao ka dole, sladoled đelato je sedela na klupi ispred hotela i spremala se da krene nekuda, nemirno je nameštala svoj šešir i okretala mapu, iako je samit bio za dva sata, nije se činilo da želi da bude tamo, više mi je izgledalo da želi da ode negde drugde.

Skroz sam zaboravio da je i ona na ovom samitu, koji se održava ovde, pa je logično da smo u istom hotelu.

Možda je đelato devojka sudbina, čini mi se da nema nameru da provede ni sekunde na samitu, prevaio sam se , kada sam pomislio da je došla ovde da sluša o ekonomiji, bar posle onoga što mi je ispričala u dahu.

Cela istorija Rima, stajala je skladištena u njoj.

-Hej, mapa ti je verovatno okrenuta naopačke, naslonio sam se na ogradu terase i šeretski se osmehnuo, čekajući da se okrene.

Okrenula se ka meni i pogledala me tim krupnim očima uputivši mi veliki osmeh, podigla je ruku i mahnula mi dok je drugom rukom pokazivala na mapu, kao da ulaže puno napora da je dešifruje.

-Sačekaj da se istuširam i presvučem, inače ćeš se izgubiti u Rimu.

Zakolutala je očima, i na usnama sam joj primetio mali osmeh.

Zaputila se nazad prema klupi, a ja sam požurio da joj se pridružim.






SRELA SAM TE U ITALIJITempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang