Az Aswana-völgy északi részén járva, megpillanthatunk egy hatalmas vasból kovácsolt kaput, melyhez közelebb érve olyan hangokat hallhatunk meg, amik egy ilyen helyen nem igazán megszokottak. Vas illetve kalapács egymáshoz ütődésének hangját. Ha jobban megfigyeljük az ajtót két oldalánál találhatunk 2 vaspáncélos férfit, akik egy hatalmas lándzsát tartanak a kezükben. Ezek a lándzsák háromszor akkorák mint a birtoklójuk, hisz ezek az emberek, nem átlagos ember méretűek. Kisebbek mint egy ember körülbelül másfél fejjel. Ők a törpök. Ezek az emberek, a világ legboldogabb, legviccesebb emberei, ám ha valaki megbántja őket, nehezen bocsátanak meg neki, sokszor még egymásnak is. De visszatérve az ajtóra oly szép díszítés található rajta, hogy még Mythril királynő kastélyának díszítése sincs olyan szép mint ez.
Az ajtót csak belülről lehet nyitni, hisz így ha az őröket meggyilkolják a Gatipawa erdőben élő szörnyű állatfajok egyike, vagy akár az ellenséges népek közül az egyik, akkor ne tudjanak csak úgy besétálni az ajtón, hanem el kell kezdeni betörniük, ezalatt pedig az ajtó túloldalán élő nép fel tud készülni a támadás kivédésére. Ha besétállunk ezen az ajtón, egyből szemünk elé tárul egy hatalmas barlang, ami emberek által lett kivájva. A sok hatalmas fémszerkezet, ami végére méghatalmasabb kalapács van ráerősítve, gyönyörű látványt alakítanak, miközben egy ember a jobb kezében egy vaskampóval egy vörösen ízzó tárgyat tartva felemeli két kalapács közé, hogy összébb nyomják az ízzó tárgyat. Egyszerűen bámulatos látvány, ámbár ez még nem is a leglátványosabb dolog ami itt található. Egy vashídon lehet átjutni a kalapácsokhoz az ajtótól, viszont ha megállunk a híd közepén, és lejebb pillantunk, egy óriási vájatot láthatunk melybe ezek az apró emberek ereszkednek lefele egy úgynevezett vascsigára erősített 2 erős kötélhez fogatott vastag fémdarabon egy vedérrel és egy Grasnakkal. Ezt a fémből készült fanyélre erősített fegyvert csákánynak is használhatjuk, hisz a kialakítása hasonlít egy csákányra, csak annyi különbséggel, hogy az egyik oldala csákányra hasonlít, a másik pedig egy fejszére. Ennek egy másik változata a Grosnak, amire egy lándzsa is rá van erősítve, így annak is használhatjuk. Épp munkaváltás van. Ilyenkor a bányászok felmennek a kalapácsokhoz, a kalapácsosok elmennek a válogató részhez, ők pedig a végső munkálatok részhez, ahol egybeerősítik a fegyverek alaktrészeit vagy akár a páncélokat.
Van ebben a barlangban egy a kapuhoz hasonló ajtó, amin csak a munkások, ők is szigorú fegyelemmel mehetnek be. Ez pedig a saját páncélszekrényük. Itt tárolják a vasnál nemesebb fémeket. Legtöbbet arany található ebben a barlangban, ezért a páncélszekrény is azzal van telítve.
Ezt szeretné megkaparintani Grakbers, az orkok vezetője.
YOU ARE READING
Az Aswana Völgy Rejtelmei
Mystery / ThrillerEgy kitalált történet, és helyiségről készüt mű, mely e a gyűrűk ura vagy a hobbit című J. K. Rowling által megírt művekre alapszik. Eléggé hasonlítanak egymásra. Kitalált szereplők, kitalált helyiség lakozik benne.