Medya: Andre
Abbas:
17.02.2023Gitirdiğim dosyayıdaki değişiklikleri kaydedip ayaklandım ceketimi alıp, kol sattime baktım.
03.06 yaylana yaylana asansöre doğru ilerledim gözlüğümü çıkarıp ceketin cebine koydum baş ve işaret parmağımı göz pınarlarıma bastırdım.
Asansörün kapı açılma sesi gelince gözümü zorlukla açıp asansöre bindim, şirket bom boş değildi mesaiye kalanlar, gönüllüler-ellerinde kalan projeyi erken bitsin diye ücret karşılığı almadan geceğe kadar bitirenler, bitirmeye çalışanlar, gözden geçirenler v.b.-bide güvenlikler vardı.
Vale görevlisine bana taksi çağırmasını söyleyip beklemeye başladım, dakikalar sonra taksi gelmişti. Adresi verip zorlukla açık tuttuğum gözlerimi kırpıştırdım esnedim, kısa bir yolun ardından evime gelmiştim ücreti verip, eve girdim.
Soğuk bir banyodan sora uykum açılmış sayılırdı, mutfağa inip Bi su bardağına kahve yapıp, yavaş yavaş içtim. Bitirdiğimde uykum bu sefer tamamen kaçmıştı.
Okuma odasına girdim. Odanın cam kısımları hariç dört bir yanı kitaplıklar ve içinde okuduğum kitaplar vardı. Burası işte sadece bana özeldi.
Şiir ve sanat kitaplarının yanına gidip ismine bakmadan bir tane aldım ve, odanın ortasında olan koltuğa yerleştim.
Sayfayı açtığımda, gözlerim fal taşı gibi açılmıştı, kapağı okudum. tekrar aynı sayfaya döndüm o günki fotoğraf araya sıkışmış bekliyordu hafızamı yerini almak için. Sertçe yutkunup fotoğrafı aldım.
İkimiz, biz, ben ve o beraber ilk gün o kamaraya sırıtarak bakarken bense o bakıyorum gerçekliği sorguluyorum rüya mı bu, rüya ise uyanmak bana haram diyorum fotoğrafı çekinir çekinmez.
Geçmiş(3.kişili anlatım) :
17.02.1995
Yoksun genç, kütüphanede çalışıyordu, tutkusu olan kitapları incele fırsatı buluyor, okuyordu. Aynı zamanda parada kazanıyordu.
İçeri, son bir yıldır ona kitap arkadaşlığı yapan genç giridi, onlar okudukları şiirleri, kitapları, romanları bazan de ikisinin ortak izledikleri filim hakkında eleştiri ve yorum yapıyorlardı. Bu neredeyse hiç bir zaman tartışmaya bile ulaşmazdı.
Ve ikisinde birbirine Orhan velinin kitabındaki satırlarla aşık olmuşlardı.-başka şairlere dahil- İkisininde en sevdiği şairdi, ve birbirlerine şiirleri okuyorlardı. O an sevdiklerinin ağzından duyguyla bekledikleri şiir onların kabini krize sokuyordu.
Birbirlerinin gözlerine bakıp her zaman oturdukları masaya oturdular. Oturur oturmaz Abbas, Orhan velin tüm şiirleri olan karışık kitabı ona uzattı.
Aren gülümseyip sordu.
" bu sefer hangi mükemmel şiir okumalıyım?"
" Birdenbire"
Aren Kafasını salladı ezbere bildiği sayfayı açtı.
"Her şey birdenbire oldu.
Birdenbire vurdu gün ışığı yere;
Gökyüzü birdenbire oldu;
Mavi birdenbire.
Her şey birdenbire oldu; " ikisinin sesleri bir birine karıştı ve beraber okudular güzelim şiiri.
"Birdenbire tütmeye başladı duman topraktan;
Filiz birdenbire oldu, tomurcuk birdenbire.
Yemiş birdenbire oldu.