39 - Margaret levele

260 24 0
                                    

- Aemond. – szólt a lakosztályt épp elhagyni készülő férfi után Jessamyn.

A herceg vonakodva belépett a fürdőhelyiséget leválasztó paraván mögé. Asszonyát szerencsére nem a kádban lelte, de az öltözködési folyamatnak kényelmetlenül kezdeti szakaszában jártak; Sera épp a felsőruházata alatt viselt, gyenge fűző-utánzatot adta fel Jessre.

A lány úgy tűnt, köszönte, a továbbiakban nem kért a korábban viselt, merevítőkkel ellátott, szigorú míderekből, és arckifejezését látva ezt a megengedőbb viseletet sem tűrte meg magán már sokáig.

A férfi elszántan kibámult az ablakon és igyekezett nem tudomást venni a helyiséget uraló, emlékektől terhes levendula illatról, asszonya párától átnedvesedett, képtelenül göndör fürtjeiről, és sokat sejtető selyem alsóruházatáról. Mikor Jessamyn felszisszent, önkéntelenül is visszakapta hozzá tekintetét.

- Sera, kedvesem. Esetleg feltűnhetne a melleim állapota... - a szolgálólány szabadkozva lazította meg a ruhát összetartó zsinórokat asszonya hátán.

Aemondnek a maga részéről figyelmeztetés nélkül is feltűnt felesége melleinek „állapota". Eddig is dús keblei képtelenül gömbölydednek és teltnek tűntek a vékony viselet alatt. A herceg szívesen közéjük fúrta volna arcát, sőt, nagyon is kellemes halálnemnek képzelte volna, ha közöttük fuldokolva éri el a vég.

- Nos? – kérdezte.

Pontosan tudta, hogy Jess játszadozik vele, nem véletlenül választotta épp ezt az időpontot a beszélgetésre. Hagyta neki, legyen meg az öröme.

- Szükségem van valamire. – mondta a lány, pillantását Aemondébe mélyesztve.

„Megkapod." – lett volna a herceg nyelvére kívánkozó válasz, de természetesen nem adott neki hangot. Félrebillentette fejét, és várt.

- Valyr tanárt akarok. – folytatta, mikor nyilvánvalóvá vált, hogy férje nem tervez megszólalni.

- Mégis minek? – kérdezte nyersen.

- Nem tervezem megfosztani a fiamat az örökségétől, még akkor sem, ha te vagy az apja. – válaszolta kurtán asszonya, és tenyerét még alig domborodó hasára simította.

A herceg bólintott.

- És te tervezed nemes valyr nyelvre megtanítani? Nem gondolod, hogy én is alkalmas lennék a szerepre? – hangja csendes volt, indulatoktól mentes, bár leginkább üvölteni lett volna kedve.

- Nem feltételezem, hogy több érzelmet fogsz a gyermek iránt táplálni, mint irányomban. – válaszolta Jessamyn hasonló hangnemben.

A férfi bólintva hátat fordított neki, és elhagyta a helyiséget. Ő sem feltételezte.


--------------------------


Azután történt, hogy Aegon visszatért az élők világába.

A Bohóc Király főnixként emelkedett ki hamvaiból, s tért vissza a vastrónra. Uralkodás iránti hirtelen fellángolása kérészéletűnek bizonyult, bár a Segítőn kívül senkit nem ért csalódásként az események ilyetén alakulása.

Otto Hightower a maga részéről nagyon is értékelte volna, ha a továbbiakban nem kell minden egyes döntésért Aemonddel megharcolnia, főként, mivel az összecsapásokból leggyakrabban ő került ki vesztesen. Az idősebb Targaryen fiú azonban, hiába lett volna könnyebben irányítható fivérénél, a maga részéről megelégedett azzal, ha a korona még az ágyban, sőt, az árnyékszéken is hetykén félrebillentve nyugodhat ezüstös fényű haján.

A Sárkány, Akit Senki Nem Szeret /Aemond Targaryen/حيث تعيش القصص. اكتشف الآن