Епізод ІІ - Старий знайомий

132 5 2
                                    

1 листопада, четвер.
Олександра розплющила очі й побачила над собою білу стелю, всипану дрібними зірками. Вона перевела погляд на вікно. За персиковими шторами починався новий день.
Дівчина встала з ліжка і запустила руку у волосся, відчувши, як сильно паморочиться голова. Їй раптом знудило, і, намагаючись придушити позив, Саша відчинила вікно, впускаючи в кімнату свіже повітря. Стало трохи легше, але натомість сильно стиснуло скроні, від чого Салеман поморщилася, торкнувшись чола.
"Як же хріново... Ще й снилася така нісенітниця" – подумала вона, і, глянувши на себе, зрозуміла, що навіть не переодягалася. На ній так само була майка, заправлена в шорти високої посадки та панчохи. Капелюх лежав на столі, курточка абияк висіла на стільці, а черевики з важкою підошвою валялися по підлозі, і на них виднілися сліди чогось чорного. Меланхолійно розглядаючи цей безлад і чухаючи свої долоні, Саня позіхнула. Їй зовсім не подобався стан, у якому вона зараз перебувала. На мить їй здалося, що вперше в житті примудрилася захворіти. Від цієї думки Саша здригнулася, адже абсолютно не знала, як лікуватися і що робити в таких випадках.
– Ситуація не nice, – пробурмотіла дівчина, а її погляд упав на ліжко, в якому білів плюшевий кролик. – Не може бути, – прошепотіла вона, розглядаючи іграшку. – Невже не наснилося?!
Нездужання як рукою зняло, і, схопивши курточку разом із черевиками, Олександра вискочила з кімнати, спритно спускаючись зі сходів на перший поверх. Зараз вона хотіла тільки одного – почути від Макса, що їй усе це здалося, вигадалося, і що насправді немає ніяких чорних тіней, що живуть у будинку Художника. Тому на ходу накинувши на плечі курточку і натягнувши черевики, навіть не зашнурувавши їх, Саша метнулася до друга. Намагаючись ігнорувати нудоту і запаморочення, вона пробралася на подвір'я сусіда через потаємні двері і підійшла до вікна його кімнати. Дівчина могла б зайти всередину через головний вхід, але не хотіла зайвий раз турбувати маму сусіда. Саша постукала по склу. Тиша. Почекавши ще кілька хвилин, дівчина повторила стукіт. І тільки за хвилину з вікна, що відчинилося, виглянуло сонне і пом'яте обличчя Макса.
– Привіт, Максе, – сказала Саша, а саму трохи повело вбік, немов світ перед її очима хитнуло.
– О, привіт, Саню, – відповів той, потираючи скроню. – Щось сталося? – запитав хлопець, хоча розумів, що сталося щось саме з ним, якщо він так паршиво почувається.
– Ти пам'ятаєш, що було вчора?
– Та якось не дуже. Ми відзначали Хеловін? Голова розколюється так, ніби я влив у себе пристойну пляшку спиртного. Ще й така маячня снилася...
– Випадково, не про чорні тіні, що виникли в будинку Художника? – насторожилася дівчина.
– Тобі теж це наснилося? – здивувався Макс.
– Oh God, боюся, що це був не сон... – простогнала Саня, поклавши долоню собі на лоб.

Вони сиділи втрьох за столом на кухні Саші, дивлячись на пошарпаного кролика, що лежав у центрі.
– Іграшка все одно не підтверджує події в будинку Художника, – прокоментував Максиміліан, мляво постукуючи своєю монетою по столу.
– А чорна речовина на взутті та одязі? Як ти її поясниш? – запитав Паріс, склавши руки на грудях. Він був блідий, як ніколи.
– Мабуть, ми добре вчора випили, якщо нас потягнуло влізти в цю штуку. Може ми після цвинтаря на завод пішли? – посміюючись, говорив Стамп. – Дурні якоїсь нанюхалися, і наснилася колективна маячня.
У цей момент плюшеве тільце здригнулося. Цей ледве помітний рух не вислизнув від уваги друзів. Усі замовкли і вп'яли очі в іграшку, думаючи, що їм здалося. Але кролик знову заворушився та, повільно і тремтячи, змінив своє положення з лежачого в сидяче. Уся трійця синхронно, як за наказом, голосно схопилася зі своїх місць, подаючись назад.
– Це ти теж назвеш колективним сном? – непорушно запитав Влад.
– Може, робот якийсь? – нервово зковтнув Макс і, взявши виделку, витягнутою рукою потикав нею в плюшеву тушку.
– В себе потикай! – вигукнув злий чоловічий голос.
– Він що, заговорив?! – Саша втиснулася у стільницю кухонного гарнітура.
– Скільки ж здивування від іграшки, що говорить! – промовив кролик, намагаючись встати на задні лапки.
Його тільце за формою більше нагадувало цеглинку з м'якими кутами. Голова була прямим продовженням тулуба, з якого стирчали обрубки лап і довгі вуха. Ніс – трикутна намистинка, очі – провали, з яких червонів незрозумілий каламутний вогонь, що більше нагадував тліюче вугіллячко. Рот розтягнувся у зловісній усмішці з незліченною кількістю гострих зубів.
– Навіть потішило, – додав плюшевий, імітуючи уклін.
– Пропоную спалити його, і забути все, як страшний сон, – запропонувала Саша.
– У мене є краща ідея, – сказав Влад. – Розріжемо і подосліджуємо.
– А давайте без радикальних заходів! – заволала іграшка, звалюючись на м'яке місце. – В мені нічого досліджувати! Всього-на-всього вата і плюш. І те, що в оце все якимось чином потрапила душа, залишається загадкою навіть для мене.
– Що ти таке? Або хто? – запитала Олександра.
– Я кличу себе Реінкор. Бо судячи з усього, я чиясь реінкарнація. Скажіть тільки чесно, я милий рожевий зайчик?
– Швидше брудний і потворний кролик, – відповів Макс.
– Я не просив обзиватися! Але краще вже брудний, ніж рожевий, – полегшено зітхнув Реінкор.
– То що будемо робити з цією... незрозумілою істотою? – поцікавився Паріс у друзів.
– Я все ще за те, щоб спалити, – відповіла дівчина.
– Крихітко, звідки стільки злоби до невинної іграшки? Мені здавалося, ти була рада мене бачити, навіть пригріла на своїх скромних грудях, – вишкірився кролик, а Саша почервоніла і розлютилася.
– А знаєте, він кумедний, – випалив Стамп, розсміявшись. – Якщо це якийсь розіграш, то він вдався.
– Не смішно! – обурилася Салеман.
– Саню, як часто ти в дитинстві загадувала бажання, щоб твоя улюблена іграшка ожила? – глузливо запитав Максиміліан.
– Стамп, мені здається, зараз справді не час для жартів. Ми й гадки не маємо, що перед нами: результат мутації, нова істота чи дух, який опанував предмет, – спокійно міркував чорнявий.
– Я схиляюся до останнього, – з розумним виглядом мовив плюшевий.
– Розтин покаже, – додав Паріс, витягаючи ніж із підставки й оглядаючи його лезо.
– Е! Ніякого розтину! А раптом я помру після нього?! Моя душа і так, як могла, вхопилася за життя. Давайте, не будемо її завчасно відправляти в небуття! – істерила іграшка, безладно махаючи лапками.
– Та годі вам. Дивіться, який він потішний, – веселився русявий.
– Хм, дух, значить. Вселення душі в предмет – не часте явище. Це потрібно вивчити, – продовжив задумливо говорити Влад, покручуючи в руках ніж.
– Тримайте цього психа подалі від мене! – вередував Реінкор. – Він мене лякає своїми садистськими нахилами!
– Гаразд, – раптом сказала Олександра, схрестивши руки на грудях і похмуро глянувши з-під чола. – Нехай живе. Спробуємо дізнатися про його походження без оперативних утручань, – говорила дівчина, дивлячись на іграшку. Зовсім недавно вона, справді, раділа своїй знахідці, адже в дитинстві шалено любила цього кролика. Він був їй дорогий, як пам'ять про маму. Але зараз Саша сумнівалася в тому, що їй пощастило. Та і взагалі, хто порадіє предмету, який раптом виявився живою істотою? Напевно, тільки малі діти, котрі мріють, щоб улюблена іграшка ожила.
– Блін, Парісе! Котра година?! – раптом схаменувся Макс, хапаючи руку чорнявого, щоб подивитися час на його наручному годиннику. – Чорт! Я ж спізнююся на пари! Усе, народ, бувайте, я побіг! – швидко кинув наостанок хлопець і вискочив з дому, наче куля.
– Тоді я, мабуть, теж піду, – слідом за Максом зібрався Паріс.
– Ви що, кидаєте мене саму з цим...? – обурилася Саша, не підібравши слів для опису створіння, що сиділо на столі.
– Я спробую щось пошукати про подібні явища в архівах і старих статтях. Прошу вибачити. До зустрічі, – попрощався Влад і пішов.
– Припливли, – скрушно сказала дівчина, знову сідаючи за стіл. – Що ж, ким би ти не був, що накажеш з тобою робити? – запитала вона в кролика.
– Всього-на-всього любити і жалувати, – усміхнувся Реінкор, лягаючи на стіл. – Якщо вже ти мене знайшла, то ти повністю відповідальна за моє життя! Тож можеш починати мені прислуговувати, – додав кролик, закидаючи передні лапи собі за голову.
– Нічого собі заявки у нещасної іграшки! – обурилося дівчисько, а потім почало міркувати: – Добре. Припустимо, що душі існують. Припустимо, твоя душа потрапила в іграшку. Тоді, як ти взагалі можеш рухатися, що-небудь бачити і розмовляти, якщо в тебе немає м'язів, ротового апарату і навіть очей? Та врешті-решт у тебе мозку немає, яким люди думають!
– Чудові ти запитання ставиш, мала! Хотів би я знати на них відповіді!
– Гей, не називай мене так!
– А як інакше?!
– Олександра Салеман. Можна просто Саша.
– Дуже приємно, – уїдливо кинула іграшка.
– Це якесь божевілля. Сиджу і розмовляю з плюшевим кроликом...
– Ха, твоя душа хоча б у людському тілі, а не в предметі!
Настала тиша. Дівчина барабанила пальцем по столу, не дивлячись на іграшку. Реінкор лежав, закинувши задні лапи одна на одну, і бовтав верхньою.
– Слухай, мала, пропоную угоду. Ти допоможеш мені зрозуміти, що зі мною сталося, а я складу тобі компанію.
– Цікаво ти придумав! – фиркнула Саша. – З чого мені раптом тобі допомагати?
– Напевно, з того, що в мені прихована загадка століття! Адже тобі самій цікаво, як так сталося, що шматок плюшу і вати раптом ожив.
– М-да, нормальні люди заводять собі кішок і собак, а в мене буде ручна іграшка, що розмовляє, клас, – задумливо промовила дівчина, чухаючи долоню.
– Е, я тобі не улюбленець! – заперечив кролик, піднявши лапу вгору.
– Що ж, "неулюбленець", пішли я тебе виперу, – Олександра взяла іграшку в руку.
– Стій! Яке прання?! З глузду з'їхала? Куди ти мене несеш?! – волав Реінкор, махаючи всіма чотирма лапками.
Дівчина принесла його у ванну кімнату і, посадивши в тазик, почала заливати водою. Той плювався, бурмотів крізь воду, але все було марно. Салеман невблаганно терла щіткою, милом, топила його у воді, викручувала до писку, і врешті за вуха повісила на шворці.
– Я тобі пригадаю! Я придумаю, як помститися! Дрібна погань! – бурмотів прокльони кролик, бовтаючись на мотузці в надії дістати до дівчини.
– Та замовкни вже! – засміялася Саша, направивши на нього потік гарячого повітря з фена.
Через п'ятнадцять хвилин, на шворці висіла біла, пухнаста іграшка з приємним запахом, яка безуспішно борсалася, намагаючись відчепити прищіпки від вух.
– Красунчик! – задоволено констатувала кучерява, але побачивши злісно вишкірену морду, поморщилася: – Майже...

– Ти куди це зібралася? – запитав Реінкор, сидячи на столі в кімнаті Саші.
– У маркет за продуктами. А ти сиди тут, і мовчки, – відповіла дівчина, одягаючи курточку.
– О, то ти не сама живеш? – хитро усміхнувся кролик.
– Ну ні! Тебе не можна залишати без нагляду, – сказала Саша і згребла іграшку зі стола.
– Е, а легше можна?! – обурювався той, поки дівчина засовувала його в рюкзак. – Я тобі не річ!
– А хто ж іще? – лукаво хмикнула Олександра.
Саша вийшла за двір і тяжко зітхнула, адже весь шлях до центра міста доведеться йти пішки. Звичайно дівчина б залюбки скористалася міським транспортом, та нажаль до її вулиці він не доїжджав, тому, набравши в груди побільше повітря, вона покрокувала у напрямку середмістя.
День видався теплим, хоча небо повністю заволокли попелясті хмари. Як помітила Саша, у Вічному іншої погоди й не бувало, скільки вона себе пам'ятала. Сонце в цих краях гостювало вкрай рідко, навіть якщо зважати на те, що місто перебувало в зоні помірного клімату.
Ранкова ломка, на жаль, нікуди не поділася, переслідуючи увесь ранок. І навіть зараз, ідучи в магазин, дівчина відчувала, як світ час від часу перевертався в її очах, а головний біль продовжував зводити її з розуму. Вона сподівалася, що їжа допоможе їй впоратися з недугою і відновити сили. Зараз її рятував лише льодяник на паличці, який смішно відтягував щоку, роблячи Сашу схожою на хом'яка. Дівча торсало цукерку в роті, смакуючи останнім, знайденим у рюкзаку, солоденьким. Хоча, навіть смаколик не втамовував її голод та страшенне роздратування від нескінченної метушні кролика за спиною.
Реінкор довго щось бурмотів, заглушений ранцем, потім, штовхаючись і шкрябаючись, все ж таки визирнув із кишені.
– Ти хочеш, щоб я там задихнувся?! Що це? Тьху, тьху, тьху, тьху! Прибери свої чортові кучері! Я ж заплутаюся!
– Oh God, ти коли-небудь замовкаєш? – зітхнула Саша і зняла рюкзак із плечей. – Якщо будеш кричати, як ненормальний, я викину тебе в перший-ліпший сміттєвий бак! – розлютившись, вона заштовхала іграшку глибше і застебнула змійку до кінця. Після цього Реінкор замовк, від чого Саша подумала, що її погроза все ж спрацювала.
Діставшись до маркету, Олександра почала вибирати продукти. Вдома в холодильнику вона знайшла лише повішену мишу і недоїдений сандвіч, про який батько майже тиждень не згадував. Тому дівчина вирішила ґрунтовно закупитися. Свіжі овочі, фрукти, крупи, м'ясо і, звісно ж, солодощі швидко наповнювали її візок, але щойно кучерява розплатилася, як виявилося, що пакет і рюкзак мають меншу місткість, ніж їй здалося. Частину товарів довелося взяти в руки, а думками дівчина вже намагалася уявити, як добиратиметься з цим усім додому пішки.
З роздумів її вирвав біловолосий хлопець на інвалідному кріслі, який намагався спуститися зі сходинок маркету.
– Давай я допоможу! – гукнула Олександра, кидаючи упаковки з їжею і підбігаючи до нього.
– Не варто, не варто! – злякано запричитав хлопець, бачачи, як дрібна дівчинка підводить візок і спускає його сходами. – Я б і сам впорався, – невинно посміхнувся той Саші. – Але дякую.
– Як же сам? Тут навіть спуску не передбачили, – обурилася дівчина, окидаючи поглядом поріг магазину. – Потрібно скаргу написати на адміністрацію. Куди вони дивляться?
– Усе гаразд, я звик, – замахав руками біловолосий. – Раніше в цій будівлі був суд, а потім розмістили маркет. Схоже, не стали добудовувати пандус для одного інваліда в цьому місті.
– Це не знімає з них відповідальності!
– Ти – Олександра, вірно? – раптом запитав хлопець, примружившись.
– Так. А ми знайомі? – здивувалася Саня.
– Ти, мабуть, і не згадаєш мене. Ми одного разу гралися в пісочниці на вулиці Тихій.
– Майданчик, що навпроти мого двору?
– Так.
– І справді, я тебе не пригадую, – задумалася Саша. Хоча напевно б вона запам'ятала таку незвичайну зовнішність, адже його волосся, брови і вії були сивими, майже білими, а очі мали непроглядний антрацитовий колір.
– Мене Кирилом звати. Кирило Стаченко, – він подав руку для привітання.
– Дуже приємно, – розплилася в усмішці Олександра, потискаючи теплу долоню.
– Я бачу, тобі теж потрібна допомога, – промовив хлопець, глянувши на великий пакет і розкиданий по порогу товар. – Складай продукти мені на руки. Я довезу. Нам усе одно по дорозі.
– Та ну, якось ніяково, – промовила вона, взявшись збирати коробки з їжею.
– Допомога за допомогу, – знову посміхнувся Кирило, показуючи свої дивовижні ямочки на щоках.
Дівчина зробила, як велів хлопець, не в силах встояти перед його милою посмішкою. Крісло Кирила було оснащене електроприводом, тому він сам міг пересуватися на далекі дистанції, без сторонньої допомоги. Новий знайомий їхав неспішно поруч із Сашею, не перестаючи посміхатися ні на мить.
Салеман час від часу з цікавістю зиркала на нього. Хлопець здався їй знайомим, але водночас щось її бентежило. Його обличчя мало чіткі й вивірені пропорції, через що нічим непримітна зовнішність – якщо не брати до уваги ямочок на щоках і незвичного кольору волосся – приковувала погляд. Прямий ніс з трохи піднятим кінчиком, злегка загострені вилиці і овальна форма обличчя ідеально поєднувалися і привертали увагу. Біле волосся, зав'язане в короткий низький хвостик, тремтіло на вітру, а довгий чуб спадав на бліде чоло, прикриваючи його більшу частину. Він був одягнений у світлий светр і такі ж штани, від чого здавався примарою. З білизни виділялися лише глибокі очі та чорні сережки у вухах.
– Кириле, а ти...
– Можна просто Кіра.
– Кіра... Зачекай. Ти в дитинстві був шатеном? – щось згадавши, запитала Саша.
– Правильно. Тебе бентежить моя сивина, – сказав хлопець, прибираючи волосся з очей.
– Не бентежить. Просто дивує, як так вийшло.
– Вийшло і вийшло, – промовив Кіра. – Хвороба постаралася.
– А, вибач, я надмірно цікава...
– Усе гаразд, – продовжуючи посміхатися, сказав Стаченко. – Я до речі впізнав тебе за родимою плямою на щоці.
– Вона... – дівчина торкнулася сердечка на вилиці.
–... дуже мила і добре запам'ятовується, – доповнив біловолосий, від чого кучерява зніяковіла. Їй ніколи ніхто такого не говорив, бо здебільшого пляма ставала причиною безглуздих насмішок. – Тобі було років п'ять, здається, коли я прийшов до вас на майданчик. Зовсім крихітка.
– От хоч убий, але я не можу тебе згадати, – задумано говорила дівчина, потираючи долоні, які знову засвербіли.
– Це нічого. Ти ж маленька була.
Олександра добре пам'ятала своє дитинство, і ігри з друзями, і їхні витівки, та інші каверзи. Однак темноволосий хлопчик зовсім не згадувався, ніби його й не було. Але, може, Кирило дійсно правий, і її дитячий мозок просто не захотів уловлювати якісь деталі.
– Можливо, – знизала плечима Саша. Те, що хлопець мав темне волосся, їй спало на думку абсолютно несподівано, немов промайнула невловима думка, яка вмить зникла без сліду.
– Де ти пропадала? Я неодноразово навідувався на майданчик, але тебе там не було. Потім почув, що ти поїхала кудись.
– Так, мене відправили жити в іншу країну. Я не хотіла їхати. Тому, закінчивши школу, відразу ж повернулася.
– Тобі тільки сімнадцять?
– Вже вісімнадцять. У вересні виповнилося.
– Майже доросла, – хмикнув хлопець.
– Чому ж "майже"? У нашій країні я вважаюся повнолітньою, а отже маю ті самі права, що й дорослі. Думаю, поки що спробувати попрацювати, а потім продовжити вчитися. Сподіваюся, у Вічному, якщо батька вмовлю.
– Щодо роботи, можу допомогти. Якщо є потяг до книжок, то за можливості замовлю слівце в міській бібліотеці. Там якраз шукають помічника для бібліотекаря.
– О, я буду дуже рада!
Так спілкуючись, вони дійшли до домівки Стаченка, яка знаходилася за десять будинків від її. Хлопець запросив до себе на чай, від чого Саші довелося відмовитися, посилаючись на необхідність приготувати вечерю для тата. Їй, щоправда, хотілося ще поспілкуватися з милим хлопцем, але рішення потішити батька чимось смачним після важкого робочого дня, було ухвалене раніше. До того ж її стан почав погіршуватися, і дівчина боялася, що цим тільки стурбує несподіваного знайомого.


Кирило запропонував допомогти довезти продукти до Сашиного будинку, але та скромно відмовилася, не бажаючи зайвий раз напружувати людину, прикуту до інвалідного крісла. Вона пообіцяла зайти в гості завтра.
Вдома, дістаючи продукти з рюкзака, дівчина виявила кролика. Вона зовсім забула про нього через зустріч із Кірою. Той не подавав жодних ознак життя, хоч як би дівчина не торсала його і не піджартовувала.
– Дивно. Не міг же він і справді задихнутися. Адже іграшкам не потрібен кисень, – похмуро говорила Саша, досліджуючи плюшевого.
– А раптом потрібен?! – різко заволав Реінкор, від чого дівчина з переляку відкинула його на стіл. – Не дочекаєшся моєї смерті!
– Нащо так лякати?! – розлютившись, крикнула кучерява.
– А нічого було мені погрожувати! А-а, таки ж захвилювалася, коли подумала, що мені вже все, – усміхнувся кролик.
– Та кому ти потрібен?! Я лише сподівалася, що ти здох, – кинула дівчина і взялася до готування. – Чортова іграшка. І треба ж було тебе підібрати... – тихо доповнила про себе.
Плюшевий, насилу прийнявши сидяче положення, почав спостерігати за діями малої. Та вивудила овочі, помила їх і, нашаткувавши, закинула на сковорідку. Слідом вирушив м'ясний фарш. Поки сковорода бадьоренько шипіла, Саня поставила в каструлі кип'ятити воду.
– Що це ти там чаклуєш? – запитав кролик. – Мабуть, якусь отруту?
– Вечерю готую, – різко відповіла та, захоплена помішуванням м'яса з овочами. – Не видно чи що?
– Хм, вечеря. Типу їжа. Напевно, і я теж колись відчував голод і їв подібне, – задумливо пробурмотіла іграшка.
– Ти справді не пам'ятаєш, ким був? – раптом обернулася Олександра.
– Справді, мала, – вискалився Реінкор.
Салеман стиснула кулаки, намагаючись приборкати роздратування від ненависного їй прізвиська, і, видихнувши, запитала:
– І як опинився в іграшці?
– Здається, ми про це вже говорили. Уяви, що ти прокидаєшся після сну, і розумієш, що не можеш нормально бачити, говорити, а головне – рухатися. Ти наче скута. А ще перебуваєш невідомо де і поняття не маєш, хто ти.
– Так собі відчуття, – зізналася дівчина і раптом подумала про Кирила. Напевно, він, як ніхто, зрозумів би почуття душі, ув'язненої в нерухомому тілі.
– А то! – випалив плюшевий, а потім посмикав носом, немов вдихає повітря: – У тебе там, бува, нічого не горить?
– Чорт! – схаменулася Сашка, заглядаючи під кришку сковорідки, але там було все гаразд.
– А-ха-ха-ха, повелася! – засміявся Реінкор, падаючи на спину. – Я ж не відчуваю запахів, мала! – регочучи, іграшка каталася по столу.
– Як смішно, прямо обхохочешся! – зло випалило дівчисько.
Закінчивши приготування, Саша прибрала зі столу кролика і кинула його на диван у вітальні, а сама взялася накривати на стіл. Вона розклала прибори, поставила тарілки і келихи, а також увінчала все красиво укладеними серветками. Усе було готово, залишилося лише дочекатися батька.
Вранці тато знову залишив записку. У ній він обіцяв повернутися раніше, тому Саня вже чекала на нього з хвилини на хвилину, розклавши їжу по тарілках. Останні дні донька навіть не встигала його застати, щоб поговорити. Лейтенант приїжджав, коли вона вже спала, а виїжджав, поки ще не прокидалася. Записки стали єдиним способом спілкування.
Прочекавши за столом із півгодини, Олександра спробувала зателефонувати йому, але тато не взяв слухавки, тому було вирішено перебратися на диван, під теплий плед, щоб почекати його там. Раптово тіло почало тремтіти від незрозумілого холоду, а руки засвербіли так, ніби їх одночасно вжалила сотня комарів. Дівчина натерла їх до почервоніння, намагаючись хоч якось вгамувати цей свербіж. Тепер вони пекли і нили. Щоб відволіктися від болю і ломки, Саша почала гортати канали старого телевізора. Вона зупинилася на мультиках, у суть яких навіть не вникала, залишаючись зануреною у свої роздуми.
Саші не давала спокою зустріч із Кірою. Як би дівчина не намагалася викинути милу посмішку хлопця з голови, їй все одно це не вдавалося. "Що ж за хвороба може змусити молодого хлопця посивіти? – подумала Олександра, заглянувши в телефон. – Може, про це є щось в інтернеті?" Але, порискавши з півгодини, вона не знайшла нічого, що б могло бути схожим на хворобу білявого. Засмучене зітхання вирвалося з її вуст. Їй раптом стало шкода Кіру, адже він ще такий молодий і перед ним ще стільки можливостей відкривається, а хлопець навіть не в змозі дотягнутися до них.
– Це що, картина, яка ожила? – почувся голос кролика.
– Ніколи не бачив телевізора? – похмуро запитала та.
– А де б я, по-твоєму, його побачив? На кладовищі? Вибачте, але там таких штуковин немає.
– Кумедно, отже, про технологічний прогрес тобі точно невідомо, – усміхнулася дівчина, кутаючись у покривало.
– Або я про це не пам'ятаю, або я жив у ті часи, коли його ще не існувало, – відповів Реінкор, розглядаючи мультфільм. – Ці картинки кольорові?
– Ну так.
– Клас, а я бачу лише каламутні сіруваті відтінки.
– Співчуваю, – знизала плечима Саша.
– Як благородно з вашого боку, – уколов кролик.
Так вони сиділи вдвох на дивані. Дівчина думала про своє, а плюшевий посміювався з мультика і час від часу вставляв свої дивні коментарі. Раптом у Саші заурчало в животі, та так голосно, що Реінкор здригнувся, а вона почервоніла від збентеження.
– Святі угодники, що це було?! – вигукнув Реінкор, глянувши своїми червоними вуглинками на малу.
– Нічого! – випалила Саня, схоплюючись і тікаючи на кухню. Потрібно було якось заглушити голод і заспокоїти шлунок, щоб той не вередував. Вона хотіла повечеряти разом із татом, тому вирішила перебитися улюбленими солодощами, поки його дочекається. Взявши упаковку з тістечками, Саша повернулася на диван, знову пірнаючи в плед. Хоч опалення і працювало, але в будинку тягнуло прохолодою.
Пожовуючи тістечко одне за одним, дівчина продовжила думати про Кирила. Їй хотілося якось допомогти хлопцеві. Стати йому опорою, другом, дізнатися про нього більше. Раптом вона себе зупинила, не розуміючи, від чого її так розбурхала ця зустріч.
– Адже він звичайний хлопець, – пробурмотіла Олександра, забувши, що в кімнаті не одна.
– Хто? – запитав кролик. – Твій новий дружок?
– Ти що, підслуховував нашу розмову?! – взвилася дівчина, почервонівши від злості.
– А ти думала, я даремно витрачаю час у твоєму рюкзаку, мала?
– Дрібний паршивець! – крикнула Сашка, кидаючи в нього подушку. Та приземлилася саме на нього, заглушивши невдоволені вигуки іграшки. – Будеш знати, як шпіонити, – буркнула дівчина, потягуючись за черговим тістечком, але там виявилася лише порожня коробка. Вона навіть не встигла помітити, як ум'яла все без залишку. З цією слабкістю їй важко було впоратися, особливо, коли її щось тривожило. Приречено зітхнувши, дівчина лише сильніше загорнулася в плед і прилягла на підлокітник дивана, скрутившись клубочком. Тепер її напружувала думка, що кролик став свідком її знайомства з Кірою. Від чогось їй зовсім не хотілося про це поширюватися. Думаючи про те, як би позбутися огидного кролика, що розмовляє, Саша навіть не помітила, як почала пірнати в сон.

Батько приїхав, коли донька вже заснула на дивані. Телевізор усе ще працював, маячачи яскравими картинками мультфільму й освітлюючи темну вітальню. Він поправив її плед і пішов на кухню, де побачив уже давно вистиглу й гарно накриту вечерю. Чоловік, не очікуючи такого сюрпризу, дуже здивувався. Він настільки відвикнув від жіночої турботи, що зовсім забув наскільки це приємно. Лейтенант сумно глянув на сплячу доньку і тихо зітхнув. Але ж він і справді планував повернутися сьогодні раніше, щоб нарешті повечеряти в компанії своєї, вже дорослої, донечки, однак новий виклик змінив його плани. На столі на нього чекала записка: "Любий татусю, якщо я тебе не дочекаюся і таки засну, розбуди мене". Він усміхнувся на це, але не зміг пересилити себе, щоб потривожити її міцний сон...

2 листопада, п'ятниця.
Цей кошмар снився їй щоночі. Ось вона стоїть посеред пустки і вже знає, що станеться за мить. Під її ногами сіра потріскана земля, а навколо лише білий непроникний туман, що приховує обриси будь-чого. Раптом почувся крик про допомогу. Хтось кличе її неймовірно знайомим голосом: "Саша! Врятуйте хто-небудь! Прошу!". Дівчина обертається в пошуках того, хто кличе, але нічого не бачить, окрім непроглядного марева. Незабаром поклик посилюється і здається, ніби голосів стає більше й більше. "Саша! Прошу!" Вони навперебій кричать, наближаючись. "Прошу! Прошу! Врятуйте!" З туману починають виринати чорні безформні тіні. У кожній з них Саша впізнає спотворене обличчя матері, яка жалібно дивиться на неї порожніми очницями. Чіпкі руки привидів хапають за одяг, ноги, плечі, і вона відчуває, як від тяжкості, що навалилася, не може встояти на ногах. Олександра падає, а тіні дедалі наполегливіше намагаються затягнути тендітне дівоче тіло під землю. Спроби вирватися тільки сильніше поглинають її, а в'язкі димлячі силуети обволікають шию і груди, від чого дівчина починає задихатися. Несподівано вона бачить перед собою ще одну тінь, у якої очі горіли рудим вогнем. Невідома постать задоволено посміхається, спостерігаючи, як Саша потопає під фантомами, так схожими на її загиблу маму. Істота повільно вискалюється тисячею гострих чорних зубів і різко кидається на неї, чіпляючись у горло. Шалений біль змушує її прокинутися.
У дитинстві такі сни сильно лякали маленьку Саню та провокували пробудження посеред ночі. Тож тітка, не довго думаючи, відвела дівчинку до дитячого психолога, щоб той допоміг їй впоратися з цією проблемою. На черговому сеансі лікарка сказала:
– Кошмари переслідують тебе через смерть мами. Як вона загинула?
– Не пам'ятаю, а тато пояснював усе нещасним випадком.
– Раджу дізнатися деталі у свого батька, щоб я розуміла над чим саме ми працюємо, – лише наостанок порекомендувала жінка.
Більше вони не бачилися, адже Саша так і не змогла нічого з'ясувати у тата. Тож терапія не спрацювала, і дівчині довелося миритися з тінню жахіть, що переслідували її під час кожного занурення в сон. Вона не знала, чому батько приховував від неї правду, і від того всередині зачаїлася маленька образа.
Кошмари практично стали її невід'ємною частиною. І Олександра майже до них звикла, але з повноліттям ті набули більш страшного вигляду, і до того ж з'явилася істота з помаранчевими очима, якої в дитинстві не було.
Дівчина нікому не говорила, що справжня причина її повернення у Вічне – саме сновидіння. Її все ще охоплювала надія, що, з'ясувавши деталі трагедії, жахливі примари покинуть сни.
– Гей, дрібна, вставай! Скільки можна спати?! – гидкий голос кролика обірвав липкий кошмар, якраз перед найстрашнішою сценою, що змушувала її підриватися в жаху. Вона розплющила очі, озирнулася і зрозуміла, що заснула на дивані, так і не дочекавшись батька.
– Damn it! – Саша схопилася з дивана, відкидаючи плед. – Dad? – вона метнулася кімнатами, сподіваючись знайти його, але тато вже поїхав. – Знову проспала! Та що ж таке! – закричала Санька на весь будинок. Засмутившись вона зайшла на кухню, і сіла за стіл. Там виявилася її ж записка, на якій було дописано батьківським почерком: "Дякую, сонечко, за вечерю. Було дуже смачно! Вибач, я не наважився тебе розбудити. Люблю, цілую" і милий смайлик поруч. – Тільки завдяки запискам, я знаю, що ти буваєш удома... – промовила вона й опустила голову на стіл.
Ранок видався майже сонячним. Місто вкривала поволока із білих хмар, що застеляла усе небо. Олександра знала ще з дитинства, що за одним лише кольором хмарок можна визначати, наскільки похмурим виявиться день у Вічному. Білі – отже, сонцю дозволять пробитися своїми променями й потішити теплом, попелясті – комфортна осіння погода, сірі – прохолода й вологість, темні – можливий дощ або інші опади, чорні – буря й негода. Сама погода благоволила піти прогулятися, але вона пам'ятала дану обіцянку.
"Може це не найкраща ідея?" – подумала дівчина, стоячи під парканом у Кирила. "Все ж ми тільки вчора познайомилися" – серце несамовито калатало, а рука не наважувалася постукати. "Але я обіцяла" – видихнула Саша та, відкинувши свою нерішучість, затарабанила по воротах. Після трьох ударів ніхто не відповів. Та й не дивно. Її гепання навряд чи було чути у дім, тож Олександра спробувала самотужки зайти на подвір'я. Хвіртка виявилася відчиненою, через що вона безперешкодно піднялася на поріг, повторивши стукіт у двері. І знову нуль реакції. Почекавши декілька хвилин, Салемен смикнула за ручку. Двері легко піддалися, тому тихенько прочинивши їх, Саша зазирнула в будинок.
– Кіро, ти вдома? – покликала дівчина, на що стіни відгукнулися лише тишею. – Я увійду? – запитала вона в порожнечі й ступила всередину. На вході вона побачила крісло Стаченка, і її відразу осяяла тривожна здогадка, що з ним могло щось трапитися. Олександра почала нервово бігати по нечисленних кімнатах у пошуках Кирила. Хвилювання переповнювало її, а в голові крутилися жахливі думки.
У вітальні його не було, на кухні – теж, спальня пустувала. Вона вже почала думати, що хлопця могла забрати швидка, якщо двері не замкнені, а візок удома. На оклики ніхто не відгукувався. І вже коли дівчина втратила будь-яку надію і сіла у залі, щоб тремтячою рукою набрати номер міської лікарні, за спиною почувся голос Кіри:
– Мене загубила? – спитав він, а Саша підскочила, повертаючись. Сивоволосий стояв у проймі коридору і ніжно посміхався їй. Його волосся невеликими вологими завитками спадало на обличчя. Воно виявилося зовсім коротким, але Кирило все одно якось примудрявся зав'язувати маленький хвостик. На ньому був білий пуловер із зображенням райдуги, що заломлюється у призми і такі ж білі джинси. Кіра стояв босоніж і в руці тримав рушник.
– Ти... стоїш? – здивувалася Саня.
Він усміхнувся ще ширше і, спираючись на стіну, пройшов у кімнату.
– Я можу стояти і ходити на невеликі відстані, – сказав Кирило, сідаючи на диван. Дівчина бачила, як  по його обличчю майже непомітно прослизнула тінь болю. – Я радий, що ти прийшла до мене. Ти віддаєш перевагу чаю чи каві вранці?
– Та я тільки поснідала...
– Склади мені компанію, – промовив сивий, хлопаючи долонею по дивану. Дівчина сіла, а юнак одразу ж підвівся, спершись на підлокітник. – Зараз приготую нам смачного зеленого чаю.
– Може, допомогти? – схватилася кучерява, та хлопець жестом зупинив її.
– Я не безпорадний, Олександро, – підморгнув той. – І я сам можу обслужити свою гостю.
Вона не стала наполягати, адже розуміла, що не слід молодому хлопцеві нагадувати про його проблему, тим паче, коли той справді тримався молодцем.
Коли Кирило попрямував на кухню, Саша залишилася розглядати вітальню. Вона мала високі панорамні вікна, тому здавалася просторою і світлою. Крізь скляні пройми заходило багато денного світла, чим дуже вдало користувався господар будинку. По всій залі стояли горщики з різноманітними кімнатними квітами, займаючи практично весь простір. Якісь висіли на стінах й під стелею в кашпо, деякі розміщувалися на витончених золотистих опорах, оповиті тонкими металевими прутиками, а деякі прикрашали навісні полиці. На секунду Олександрі здалося, що вона потрапила до зимового саду – такого ж сонячного і живого. Дівчина сиділа на дуже м'якому кавовому дивані, перед нею стояв скляний круглий столик на ротангових ніжках, а на ньому – кошик із яблуками. У всьому відчувалася турбота і теплота, яку випромінював юнак.
Хвилювання нарешті зникло. Хлопець просто приймав душ і певно не чув її істеричних криків через шум води. А вона, піддавшись своїм емоціям, навіть не подумала, що він міг перебувати у ванній.
За п'ятнадцять хвилин Кіра вийшов з кухні з тацею, заставленою посудом. Його руки тремтіли, через що сервіз тихенько побрязкував. Він ступав повільно, наче продумував кожен рух, а його брови ледь помітно здригалися. На одному з кроків хлопець зашипів, і крихкий вміст розносу заледве не полетів на підлогу. Дівчина підбігла до нього і допомогла втриматися. Їхні погляди зустрілися на інтимній близькості один від одного, на що хлопець лише посміхнувся, а дівчина зніяковіла. Кіра мав середній зріст, але через свою стрункість спочатку здався дівчині високим.
– Усе добре, Лексі, можеш відпустити мене, – тихо промовив він, бачачи, як міцно Саша тримає його за передпліччя. – Ти не проти, якщо я буду тебе так називати?
– Не проти, – посміхнулася Саня і відпустила його руки, забираючи тацю.
Вони довго спілкувалися на різні теми, починаючи з музики і книжок, закінчуючи вподобаннями в їжі та одязі. Кирило виявився дійсно дуже цікавим і приємним співрозмовником – уважно і з захопленням слухав її, коли вона говорила, і цікаво розповідав свої історії. Дівчина одразу ж оцінила його светр із логотипом її улюбленого гурту. Він теж був фанатом Pink Floyd.
–... і уявляєш, він сам потім до мене прийшов! – весело закінчив свою розповідь Кіра, і Саша засміялася.
– Оце та-а-ак, – протягнула, витираючи сльозу, що виступила від сміху. – Звідки в тебе стільки кумедних випадків?
– Просто з багатьма спілкувався свого часу, – відповів Кіра, знизуючи плечима і заглядаючи в чашку. Він сидів невимушено, закинувши одну руку на спинку дивана і підібгавши ліву ногу під себе. Олександра теж вмостилася у себе на ногах, за звичкою, як удома. – Це вже п'ятий чайник, але все ж запитаю: ще? – невинно посміхнувся той.
– Oh God, а скільки ж часу? – схаменулася Салеман, вскакуючи з дивана. – Я ж хотіла до тата на роботу зайти! – сказала вона і її похитнуло.
– З тобою все гаразд? – захвилювався Кіра, намагаючись встати.
– Так, просто голова запаморочилася...
– Ти впевнена, що зможеш піти в центр у такому стані?
– Це буває, нічого страшного. Дякую за гостинність, – дівчина почала збирати чашки на тацю, щоб віднести на кухню.
– Залиш, – м'яко торкнувся Кіра її руки. – Я сам приберу.
Саша сором'язливо посміхнулася і почала вдягати курточку.
– Якщо не проти, я завтра ще зайду, – промовила Олександра, прямуючи до виходу.
– Буду радий, Лексі.
Вона кивнула і вибігла на вулицю. Сутінки починали згущатися, розсипаючи містом вогники рудих ліхтарів. За розмовами дівча зовсім втратило лік часу. Зранку їй не вдавалося застати батька вдома, тож вона вирішила, після гостин, сходити у відділення поліції, в якому він працював. Звичайно ж, варто було це зробити раніше, але спілкування з сивим хлопцем захопило її з головою. Саша навіть уявити не могла, що після звичайної бесіди її так розпиратимуть емоції. Здавалося, усередині вирувала буря, в якій несамовито пурхали маленькі метелики. Таке вона відчувала вперше.
Лейтенант Салеман сидів у своєму кабінеті і щось писав. Його стіл був завалений купою папок зі справами. Відділення пустувало, всі давно розійшлися по домівках, але не він. Олександра тихо постукала об одвірок, щоб звернути на себе його увагу.
– Сонечко? Що ти тут робиш? – здивувався тато, виявивши свою доньку в дверях.
– Прийшла тебе провідати, трудяго, – посміхнулося дівчисько і, зайшовши в кабінет, сіло на стілець біля його столу.
– Але ж уже пізно. Ти що, сама йшла темрявою до мене?
– Змушуєш, тату, – насупилася Саша. – Удома майже не буваєш. Ти хоч відпочиваєш колись?
Батько шумно зітхнув, дивлячись на стопку паперів на столі.
– Це все потрібно зробити до завтра? – здогадалася донька.
– Бажано...
– Давай я допоможу, – сказала вона і взяла одну папку зі столу.
– Так, допоможи, – погодився чоловік, але обережно вийняв справу з її рук. – Зроби мені каву, сонечко.
Дівчина сильніше наїжачилася і надула свої пухкі губи. Їй не подобалася недовіра тата, але й сказати йому це не могла. У роботі поліцейського вона розуміла не багато, але хотіла розібратися, щоб стати корисною батькові.
Саша зробила каву і поставила чашку лейтенанту на стіл. Той подякував і знову заглибився в роботу, попиваючи гарячий напій. Вона не хотіла йому заважати своїми розпитуваннями, тому просто чекала, спостерігаючи за ним.
Його обличчя було зосередженим і втомленим. Він раз у раз тер очі й перенісся, знаходячи якісь нестиковки в справах. Потім він встав і вийшов із кабінету зі словами "я на хвилину".
Олександра не стала втрачати шансу, щоб зазирнути хоч в одну папочку. Дівчина окинула чіпким поглядом стіл і швидко пройшлася по титульних аркушах справ. Вона бачила позначки батька, які перегукувалися з нотатками на його магнітній дошці, що висіла за спиною на стіні.
У Вічному траплялися дивні смерті, схожі на ті, про які розповідав Паріс. Саша навіть встигла наштовхнутися на висновок медекспертизи, в якій йшлося про абсолютно здорову і цілу жертву. В її організмі не знайшли жодних сторонніх речовин, котрі б могли стати причиною раптової загибелі. Усі тіла об'єднував посивілий волосяний покрив. Дівчина знову обернулася на дошку і помітила, що всі нотатки і факти стікалися до одного місця в центрі, до "будинку Х.".
До кабінету зайшов батько, від чого дівчина стрепенулася і відійшла від столу. Той підозріло примружив очі.
– Що? Я тільки ручку, що впала, підняла, – незворушно сказала Саша, повертаючись на своє місце.
– На сьогодні, мабуть, вистачить. Поїхали додому, – лише сказав чоловік, швидким рухом стираючи схеми з дошки і складаючи справи в стіл.
Лейтенант Салеман плавно вів машину, зосереджено дивлячись на дорогу. Олександра сиділа поруч на пасажирському місці і, склавши руки на грудях, дивилася в бокове вікно.
– Сонечко, пообіцяй мені, що більше не приходитимеш до мене на роботу одна в такий пізній час, – заговорив тато. – Інакше мені доведеться прикувати тебе вдома наручниками.
Саша фиркнула, усміхнувшись.
– І я не жартую, – серйозно промовив тато, від чого її усмішка одразу ж зникла з обличчя. – Я не для того вас із сестрою відправляв у безпечне місце, щоб ти повернулася і почала лізти на ніж. Так, тоді в мене стояв вибір: сім'я чи кар'єра. І я обрав кар'єру, не тому що вас не люблю, а лише тому, що знав – тітка Доротті зможе краще попіклуватися про вас, аніж новоспечений патрульний. Якось я хотів усе кинути і поїхати до вас, щоб бути поруч. Але тепер я не можу цього зробити. Не тоді, коли вже почав намацувати взаємозв'язок.
– Тату, але я ж і не прошу нічого кидати. Я просто хочу допомогти...
– Я все розумію, дитинко. Але зараз для мене твоя безпека важливіша, чуєш? Я не хочу зустріти в якійсь справі твоє ім'я...
Саша притихла, знову дивлячись у вікно. Почався дощ. Яскравими різнокольоровими доріжками, відбиваючи в собі світло ліхтарів, фар і світлофорів, він бігав по склу, розмиваючи навколишній світ.
– Тату, скажи, як померла мама?
– І ти знову за своє, – голосно видихнув той. – Я тобі казав, що це був нещасний випадок, аварія...
– Ти весь час мені так відповідаєш, але ніколи не кажеш подробиць.
– Мені боляче це згадувати.
– Досить, тату! – різко кинула Саша, уперше піднімаючи на нього голос. – Ти постійно так говориш. І навіть не помічаєш, наскільки боляче робиш мені! Я хочу знати правду, хочу знати хоча б, де вона похована.
– Добре, я завтра відвезу тебе на її могилу, – сказав тато, зупиняючи машину біля будинку. – А зараз марш додому, переодягайся і в ліжко. Завтра поговоримо.

PrismaWhere stories live. Discover now