So furniture untuk villa yang baru tu,design and cost still sama,masa you all meeting last week?'~ soal Mikail kepada Manager Resort Cik Aisy meeting di cafe Mangala resort.. Suasana disini tenang tak bising,rilek je.. mereka sangat menjaga privasi guest..
Kerja2 bahagian Villa dari pihak urusan hanis
sudah dijalankan seminggu yang lalu mungkin dalam sebulan dua lagi siap la ni..Aisy mengangguk 'Yes right Tengku, i dah bincang dengan staff you last weeks..'~ double check session before furniture sampai.. Firstime berkerjasama dengan company melayu yang tersohor di turkey,saham resort mereka akan melonjak naik dengan idea yang cantik, dekorasi yang terkini dan nama generasi Caden's tidak asing lagi di malaysia, mahupun luarnegara. Setelah banyak hotel dan resort berkelaborasi, aura positif itu membuatkan marketing menaiki tahta malaysia books of records.. Bukan calang2 dan betul la orang cakap marketing bukan hanya sekadar dipasaran tetapi terhadap individu juga. Contoh Aura keluarga Tengku Mikail mendapat perhatian ramai orang disebabkan itu juga orang tahu mereka berbisnes..
Mikail bukan apa kadang2 nak jadi supplier ni ada senang ada susah. Part susah bila last minute tukar design pun ada.. Dah sampai dengan kargo tup tup cancel nak tukar.. Macam2 perangai cerewet customer. Ada yang sanggup bayar ganti rugi tapi tetap nak tukar.. but customer is always right.. tak sama customer yang luar negara mereka kurang cerewet pakai beli je, tak suka diorg jual lelong macam bundel..
Aku menongkak dagu memandang Mikail tak berkelip! haih la suami.. kenapa la hensem sangat.. hari ni Mikail pakai baju kemeja loose warna biru laut, seluar warna cream paras lutut and sneakers.. rambut tanpa gel.. haihshh hensem teruk! dahh cukup! haha tak fokus aku! aku rasa aku tak boleh kerja dengan suami sendiri mahu aku jealous! ish
Mikail yang terasa hanis sedang mengelamun sejak dari tadi. Lawa betul isteri dia pakai tudung macam tu,comel je rasa nak angkat isteri letak atas katil! hahaha geram
So Puan Hanis anything you wanna say? ~ usik Mikail dikenyit mata sebelah.
Cik Dalia disebelah menyiku lengan hanis perlahan..amboi cik hanis ni tengok suami dia tak lepas 😂 tahu la Tengku handsome sangat! aduh aku pulak yang segan malu..
Aku blur.. 'Hah? what? ~ aku pandang semua orang Rayyan,dalia,aisy and Mikail.. rasa meleleh je air liur ni.. hahaha
I said anything you wanna say for this meeting? ~ Mikail dah nak tergelak.. angau teruk mommy ni! kalau takde orang lain dah tarik dicium!
No.. no.. no.. i okay.. ~ sengeh aku.. buat2 baiki tudung yang dah renyot.. Ah malu!! kau pun dah macam kau sorang jela kawin. melampau!
Okay then let's end this meeting.. ~ Mikail susun kertas kerjanya.. Bahagian dia dah settle hanya tunggu furniture sampai.. cuma teman si isteri jela disini.. takde kerja betul kau ni Mikail! sayang isteri katakan.
....
Tengku Mikail?'
Siapa pulak? bisik hati aku..
Matahari terpacak diatas kepala. Fuhh silau anak mata nak pandang! Aku yang tengah berjalan dengan Mikail terus menoleh ke arah belakang...
Mikail senyum.. 'Eh Amber? what are you doing here?~ masih berpaut tangan pada hanis..
dann muka aku terus berkerut 15x! aku pandang kiri kanan.. Ya Allah!
Mak aiihhh Amber sexy nak mampos! pakai bikini and seluar jeans je?gila betul dia ni.. tak kena tempat nak pakai cenggitu!.. kalau private island okay la,ni tengah2 orang lalu lalang. terkejut bangla tengok! pergi la clubmed ke dah dekat kot! ceit.. nak bagi laki aku tengok ke apa?
YOU ARE READING
MRS CADEN { IN EDITING }
RomansaStatus : NUR HANIS gadis mentah yang tidak kenal erti cinta? Ye benar pertemuan pertamanya dengan Tengku Mikail Caden di pulau redang menjadi saksi bibit -bibit cinta di antara mereka berdua buat kali pertama dalam hidup gadisnya..Tenungan mata h...