*Prologue*

2 0 0
                                    

"DO YOU WANT TO JOIN KAI?" Lorah asked. She's my fellow teacher that around my age. We oftenly chit chat when we have time together.

"FOR?" I replied immediately while fixing my things to go home.

"OF COURSE, FOR DINNER.SUMAMA KA NAMAN KAHIT MINSAN LANG. LINGGO NAMAN BUKAS RIGHT?" Pagyayaya niya sa akin but I shake my head as a sign that I'm not really coming. And by the way, I'm not into things like that. Ewan ko ba.

"OKAY HINDI KITA MAPIPILIT EH. SEE YOU  NEXT WEEK" Nakangiti itong tumalikod at iniwan na ako. But I know right, she kind of feel bored with me sometimes. I'm just being killjoy.

"KUYA, I'M COMING HOME." I'm riding a taxi,and I called him to inform.

"WHAT?MALELATE KA?" Nakakunot ang noo ko nang marinig ko ang sinabi niya. What's wrong with him, I said I'm going home, it doesn't feel right.

"I'M HUNGING UP NOW!" Inis kong tugon at pinatay na ang tawag.

But the jerk texted me instead-

Jerk:Lil sis, please don't blame me when you get here, okay?
I rolled my eyes thinking what will I do to this punk, this time.

NAGBAYAD agad ako ng pamasahe sa taxi pagkababa ko palang sa tapat ng gate namin. Alam kong nagdalaa na naman siya ng mga kaibigan o kaya babae sa pamamahay ko. I hate him when he do that. Kapag kase nasa bahay siya at walang trabaho, he is used to hanging out with friends at our home.

I want to play pickaboo with punks so I banged in the door on purpose.

"WHAT DO YOU THINK YOU'RE DOI-" this is not what I'm expecting. Life is full of surprises sometimes.

He is not just a simple friend of my brother. Sitting next to him, is a traitor.

He's back, with full confident. Tumapat ako sa kanya, kahit maski ako ay kabado.

This stupid man,I'm not ready to face him yet. Over the four long years na hindi kami nagkita, papasok lang siya sa bahay ng ganun ganun lang? How dare he!

Kaya pala nagtext si kuya sa ganung paraan. This jerk is here. Hindi naman uso sa kuya ko na magmakaawa sa text. I glared at my brother, I want to grab him and smack him at his very face.

"ARE YOU PLAYING WITH ME THIS TIME?" I didn't hesitate to point out Jace.

He's so relaxed sitting at our sofa, and enjoying my view.

I crossed my arms and continue my speech "YOU SHOWED UP HERE JUST LIKE THAT? DO YOU HAVE A DEATH WISH, JACE ARIOLLA?" Yeah, I feel like killing him.

Nilipat ko kay kuya ang tingin ko. I know this punk planned everything. He did it on purpose to screw Jace and I.
Nakita kong nag-aalala ang pagmumukha niya, pero ako, stay calmed and acting like a tiger roaring to this men.

"I'M JUST TOO EXCITED TO SEE MY BABY." Jace stand up and stated that straight to my damn angry face.What the heck?

"YOU HAVE THE NERVE JERK? GET OUT OF MY HOUSE." I rolled my eyes and walk towards him.

"YOU'RE NOT-"

"HEY, STOP IT. HE IS, MY VISITOR. AND PLEASE, STOP THIS NONSENSE DRAMA. NAKAKAUMAY KAYO." My brother cutting me from talking.

"WELL, SINCE YOUR SISTER IS NOT HAPPY WITH MY PRESENCE. I HAVE TO KEEP GOING, REGAN." Tinapik ni Jace sa balikat si kuya.

"AND PLEASE,INFORM THIS BEAUTIFUL LADY THAT SHE WILL BE SEEING ME OFTEN IN YOUR HOUSE FROM NOW ON." I saw him smirking while walking away. He paused for a second and wave his hand. He walked away with confident while his hand is inside his pocket. Damn,jerk, you have the nerve.

At ngayon nalipat na ang attention ko sa kapatid ko. Let the war begins.

"WHAT?" Kunot noo niya akong tinitigan. Pero dali-dali na siyang umalis sa harapan ko.

What a bad day to be ended like this.
Sa totoo lang kabado ako kanina. Isinantabi ko lang yun para hindi niya makitang miserable parin ako dahil sa kanya.

I'm broke as f**ck when he left. Nagdamdam ako noon masyado. Kaya siguro sa tagal ng panahong nangyari 'yun, patuloy parin akong galit at umaaasa sa kanya. Ni wala man lang kaming closure. I gasped for breath at naglakad patungo sa kwarto ko.




**************************************







DEAR READERS AND WRITERS.
I AM DIANA MAUREEN GUERRERO, THE WRITER OF THIS STORY. I JUST WANT TO CLARIFY THAT THE NAMES OF THE CHARACTERS, THE CHARACTERS ITSELF, THE EVENTS, PLACES ARE JUST FICTIONS. ITIS CREATED BY MY MIND.
SALAMAT PO. ENJOY READING.

PLEASE SWIPE DOWN TO CONTINUE READING(⁠~⁠‾⁠▿⁠‾⁠)⁠~.

THE END GAMETahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon