- Addie?
Jeg så opp, årvåken plutselig. J? Hvorfor var han her? Hva hadde han sett?
- Hvem?
J sto foran meg. Sur plutselig. Så pen, men så sur. Han var høy, hadde mørkeblondt, halvlangt hår, trent kropp og dype blå øyne.
- Hva?
- Hvem dekket deg i blåmerker? Hva gjør du her ute, når festen er borte ved stranda?
Han så på meg, som om at han visste svaret, men han kunne ikke tro det. Eller kanskje han ikke ville tro det.
- Sam? Ikke si til meg at det var kjæresten din?
Jeg ristet på hodet.
- Det var ikke Sam, men J, vi har andre ting å tenke på. Vi må fortsatt finne ut hvordan vi skal hindre Leon i å drepe Trey, han har med seg en jævla pistol, Sam sa det.
- Du kødder?
Akkurat da hørte vi skyting fra stranda. Hælvete.
Vi utveksla et blikk før vi satte i sprang mot stranda, og brøytet oss gjennom alle som løp fra. Jeg hadde rett. Leon tok med pistolen på grunn av Trey. Han kom til å skyte han.
- Du din jævel! Jeg veit det var du som krasja båten min. Du skal betale.
Shit shit shit. Resten av gjengen var ikke her heller. Leon var den eneste, og akkurat nå sto han med hendene hevet og en pistol rett mot brystkassa.
- Ey, Leon, jeg stjal den.
Leon kastet et blikk mot meg, uten å miste fokuset fra Trey.
- Addison? Hvorfor skulle du gjøre det? Du er en av oss, sa han med en stemme som var betydelig mye lysere enn sist han snakka. Han begynte å bli nervøs.
- Jeg ville bare ha litt spenning. Hvis du skal skyte noen, skyt meg, sa jeg høyt.
Til min overraskelse hørte Leon etter og snudde pistolen mot meg.
- Ikke tenk på å bevege deg engang, Trey. Da trekker jeg av, sa Leon mens han smilte provoserende.
J var foran meg på et millisekund. Hvor faen kom han fra?
- Beklager at vi stjal båten din. Jeg sank den kun fordi du og Sam stjal bilen vår, sa J rolig mens han presset ryggen sin inntil meg og tvang meg bak han.
Leon senket pistolen bittelitt.
- Hva snakker du om? Vi stjal faenikke noen skitten fattigbil.
- Woops, sa J.
Virkelig woops. Vi stjal Leons båt fordi vi trodde det var hevn. Sam sa han stjal bilen. Sam sa det. Selvfølgelig løy han.
- Ey mann, vi lover å gjøre opp for det igjen, ikke gjør noe du kommer til å angre på.
- Ingen kommer til å bry seg om en fattiglus dauer. Spesielt ikke en foreldreløs tulling som deg, Jordan.
Blodet mitt begynte å koke.
- Ingen kommer til å sørge over din bortgang. Ikke engang faren din selv om han faktisk lever.
Leon lo ondskapsfullt. Nei, fuck dette.
- Ey Leon, sa jeg og gikk foran J, rett mot Leon.
- Addie, du skulle bli bak meg din dumbass, hveste J stressa.
- Stans! Ikke et skritt til. Jeg skyter deg, Ad, jeg bryr meg ikke en dritt om at du er en av oss. Sam er den kjekkeste gutten på øya, han finner noen andre.