"Musta", Maya sihahti Siriukselle. "Missä Lupin on?
Sirius kääntyi hänen suuntaansa, muttei ehtinyt vastata ennen kuin McGarmiwan kirkas ääni keskeytti heidät:
"Neiti Forrest, onko sinulla jotain minun opetustani tärkeämpää sanottavaa?"
Maya huokaisi ärsyyntyneenä ja jätti Siriuksen rauhaan. Lily ja Isla katsoivat häntä kysyvästi.
"Lupin ei ole ollut tänään yhdelläkään tunnilla", Maya selitti kuiskaten. Hän vilkuili ympärilleen varmistaen, ettei McGarmiwa saisi häntä kiinni uudelleen. Lily ja Isla katsoivat toisiaan huolissaan. He olivat ihmetelleet Remuksen poissaoloa jo aamupalalla mutta ajatelleet, että hän ilmestyisi aamutunnille, jossa pelkästään Maya olisi ollut hänen seuranaan.
"Missä hän voi muka olla?" Isla kuiskutti takaisin. Lily oli syventynyt omiin ajatuksiinsa. Aina hänen ja Jamesin riidasta lähtien hänen oli ollut vaikea keskittyä yhdelläkään tunnilla. Hän ei ollut edes huomannut, kun Isla ja Maya olivat yrittäneet kutsua demonin. Onneksi epäonnistuen.
"Lily, onko kaikki hyvin?" Maya heilutti kättään Lilyn kasvojen edessä. Isla tarttui Mayan käteen ja kuiskasi ilmaan:
"Vaimennus."
Lily kääntyi ystäviensä puoleen, jotka tuijottivat häntä armottomasti.
"Mitä?" Lily murahti. Isla otti Lilyn kädet omiinsa ja pakotti Lilyn katsomaan häntä. Islalla oli yllättävän pelottavat, ruskeat silmät. Vähän niin kuin Jamesilla.
"Lopeta Jamesin ajattelu ja keskity meihin", Maya käski. Isla mulkaisi häntä.
"Lily, minä tiedän, että sinusta tuntuu pahalta mutta sinä kaadoit tänään mukiisi mehun sijasta salaattikastiketta", Isla sanoi hellästi. Lily ei reagoinut millään tavalla. Maya huikaisi härskisti.
"Mitä Isla yrittää sanoa on, että jos sinä et puhu Jamesille tai pääse tästä yli jollain taianomaisella tavalla, me varastamme tyynysi", Maya tokaisi. Lily katsoi häntä lohduttomana. Hän oli ollut tarpeettoman ilkeä Jamesille, joka oli ymmärrettävästi menettänyt pinnansa.
"En minä voi pyytää häneltä anteeksi", Lily ilmoitti alamaissa. Isla silitti hänen hiuksiaan samalla kuin yritti hillitä Mayaa, joka näytti siltä, että hän alkaisi pian kirkumaan.
"Lily et sinä voi olla niin ylimielinen, että-", Maya pudisti päätään. Lily nosti katseensa.
"Ei se ole sitä. James vihaa minua", Lily selitti neuvottomana. Maya katsoi nyt Islaa hyödyttömänä. Isla kääri kätensä Lilyn ympärille.
"Ei James sinua vihaa. Hän on ollut rakastunut sinuun viimeiset kolme vuotta", Isla lohdutti.
"Hän kutsui minua hankalaksi", Lily kertoi ja Maya nousi äkisti tuoliltaan, hipoen taikasauvaansa.
"Maya, istu", Isla käski. "Lily, ihmiset sanovat joskus tyhmiä asioita, kun he ovat vihaisia."
Lily pudisti päätään surkeana.
"Minä olen ihan tyhmä", Lily sanoi. McGarmiwa tuijotti heitä kärkevästi muttei sanonut mitään.
"Et sinä tyhmä ole. Vain hiukan idiootti", Maya lohdutti omalla tavallaan. "Mutta oikeasti, missä ihmeessä Lupin on?"
Isla kohautti olkiaan eikä Lilylläkään tuntunut olevan parempaa käsitystä.
"Minä en luota kelmeihin", Maya mutisi.
James ei ollut lakannut tuijottamasta Lilyä koko tunnin aikana. Sirius ja Peter taas olivat tuijottaneet Jamesin tuijotusta koko tunnin. S.U.P.E.R-kokeiden tullessa yksikään kelmi ei pystyisi kertomaan miten muuttaa trumpetti kilpikonnaksi.
ESTÁS LEYENDO
Viimeiset II Kelmien tarina
FanficOn vuosi 1977. Kelmit, Lily Evans ja hänen ystävänsä aloittavat viimeisen vuotensa Tylypahkassa. Kelmit ovat valmiita tekemään viimeisestä vuodestaan ikimuistoisen. Lilyn ainoa tavoite on vältellä Jamesia parhaansa mukaan. Vuoden aikana he kasvavat...