Sejak akhir akhir ini mama sudah banyak berubah. Dia semakin aktif dan rajin pula bersosial. Teman temannya juga semakin ramai. Mama sekarang sudah tidak seperti mamanya yang dulu, yang hanya terperuk sahaja di dapur. Apalagi Mama nya sekarang sudah pandai melayari Internet. Sudah pandai keluar rumah tanpa perlu meminta izin dari papa. Sudah pandai keluar malam dan balik hingga lewat pagi. Sudah pandai minum minum yang awalnya hanya biasa biasa sahaja, tetapi lama kelamaan sudah pandai mabuk mabuk pula. Bila petang sabtu malam minggu, ada ada sahaja lelaki yang telah datang menjemputnya. Jika pada mula nya dulu, selewat lewatnya pukul dua belas mama sudah sampai rumah, tetapi sekarang tidak lagi. Pukul dua belas adalah terlalu awal buat mama.
Dulu memang mama memandu sendiri, dia boleh balik pada bila bila masa yang dia kehendaki. Tetapi sekarang bila pergi berjemput dan balik berhantar, keadaannya sudah berbeza. Dia perlu untuk mengikut kehendak sebagai mana orang yang membawanya. Serta ketika balik, adakalanya mama berada dalam keadaan mabuk, jika tidak banyak sedikit pun dia ada minum. Sedangkan mama tidak biasa minum, minuman tersebut. walaupun hanya sedikit dia akan mabuk. Dan Setiap kali jika berlaku seperti itu, ketika balik nya pastinya dia akan berpapah. Selain daripada itu yang Nita mula perasaan, bila mamanya balik sahaja dalam keadaan mabuk, dia sudah tidak lagi berseluar dalam. Adalah sangat mustahil jika mama tidak memakainya ketika dia pergi. Juga selain dari itu, ketika Nita membuat pemeriksaan pula, terlihat di dalam lubang dan di sekitar faraj serta pahanya juga telah turut berselepat dengan cairan likat yang melekit.
Ketika itu memang Nita tidak tahu apa apa lagi. Selain dia sendiri pun memang tidak pernah untuk mengambil tahu. Kehidupannya sama seperti mamanya yang sebelum ini, yang hanya terperap dan terperuk sahaja di rumah. Manakala Nita pula, keluar dari rumah pun hanya untuk pergi ke sekolah sahaja. Setelah habis sahaja waktu persekolahan, dia pun terus balik ke rumah. Tidak menyimpang ke ke mana mana lagi seperti halnya dengan budak budak yang lain. Itulah sebabnya Nita pun tidak ubah seumpama dengan satu peribahasa,
' seperti katak di bawah tempurung.'
Selain tidak pernah ambil tahu dengan keadaan yang terjadi di sekeliling, juga tidak tahu dengan sebarang perkembangan semasa.Jika hendak di kira Nita ini sebenarnya anak orang yang berada, dia adalah merupakan anak tunggal dari Mat Arif dan Rokayah ibunya. Papanya merupakan seorang kontraktor yang berjaya. Memiliki syarikat pembinaannya sendiri, Mat Arif Bina Sdn. Bhd, yang sekarang sedang sibuk dengan berbagai bagai projek hampir di seluruh negara. Hingga masanya untuk di rumah pun tidak ada. Pernah hingga tiga bulan papanya itu tidak balik. Pernah juga balik hanya sekadar untuk menukar baju sahaja, sebelum dia pun terus keluar semula meninggal kan rumah. Dulu papanya tidak seperti ini, tetapi sejak dia bangkit semula daripada kemuflisannya, dia sudah tidak menoleh lagi ke belakang. Baginya masa dua puluh lima jam pun tidak cukup dalam sehari. Hingga tidak ada masa juga baginya untuk bersenang senang dan berhibur.
Rokayah, ibunya pula mula berubah sejak dia berkenalan dengan Datin Julia, isteri muda Datuk Mahfus, yang merupakan salah seorang kenalan pernigaan papa. Mulanya mama hanya kelihatan seperti biasa biasa sahaja. Cuma dia sudah pandai untuk bersolek dan berfesyen. Kemudian mama sudah pandai pula berparti dan bersosial, dengan hanya mengikut Datin Julia kesana sini. Dari situlah juga mama telah mula punya ramai teman. Serta dalam pada itu, mama dengan bantuan dari teman temannya sudah pandai pula melayari internet. Hingga membuat mama begitu asyik dan tekunnya menghadap lap top ketika berada di rumah. Dari apa yang Nita curi curi lihat, mama nya itu telah masuk ke laman sosial, yang memang khusus untuk golongan dewasa sahaja.
Tercengang juga Nita setelah melihat dan tahu tentang perkara itu. Patutlah mamanya itu kelihatan lain macam sahaja sejak akhir akhir ini, fikir Nita. Selain dari itu, jika sebelumnya mama hanya keluar pada waktu siang, kini sudah mula keluar pada waktu malam pula. Kenalannya pun, jika dulu hanya di kalangan perempuan, tetapi kini telah di kelilingi dengan kenalan kenalan lelaki pula. Begitulah seterusnya sehingga sekarang ini. Walau pun sebagai anak memang Nita tidak tahu untuk berbuat apa. Memang dia nampak, dan memang dia tahu apa yang berlaku. Namun apa yang mampu dia lakukan, hanyalah dengan memandang sahaja.
YOU ARE READING
hotwife mama
Short StoryCerita seorang isteri yang terpaksa berlaku curang yang mulanya kerana terabai. Tetapi telah semakin liar hingga menjadi seorang ' Hotwife ' yang akhirnya telah menjadi ikutan kepada anak gadisnya.