ⓒ︎ⓗ︎ⓐ︎ⓟ︎ⓣ︎ⓔ︎ⓡ︎ 1

0 0 0
                                    

Mereka berkawan sudah lebih dari 10 tahun,nak dikirakan,dari tadika mereka mula menjadi sahabat, sehingga lah sekarang,yang masing masing tak ada kerja .

Di pagi yang cerah itu,jam menunjukkan sudah masuk pukul 8:30 pagi.

Bestik ( hans)🦇

Naysar
Naysar
Naysar
Bangun dah ke tu
Naysar !!

Apa? Aku baru bangun kau nak apa..

Aku nak ajak kau keluar jakgi,teman aku healing 👉🏻👈🏻 boleh?🥺👉🏻👈🏻

Kol berapa,aku belum mandi ni 💨

Er..kol 11 boleh??

Onz ! Kat mana?

Taman ah,cam biasa

Okeyh ! Ciau ,see ya !

Masehh kau lah kawan aku yang paling paling paling paling paling paling aku sayang😘

Eeee ,emoji tu 🤢

🙄

" Arghh !!!! Crush ajak keluar !!! Wuhuuu " naysar mula menguling-gulingkan dirinya dia atas katil.

Selesainya naysar mandi,dia berhenti di hadapan almari bajunya,dia berfikir sejenak.

" Baju apa aku nak pakai ni? " Lalu dia mengambil baju bewarna merah .

" Ee terang grr,hitam? Eee gelap,siang siang ni pakai hitam grr,tak tak " sambil itu dia membelek baju t-shirt bewarna hitam.

Ting! Ting!

Satu baju menarik perhatiannya ! Ya ! Warna putih !!

" Aha!! Putih !! Berseri seri pagi dia seluar putih,cantik cantik" setelah dia memakai baju ,dia lalu mengatur langkah ke arah meja soleknya,primer dicalit di muka,lalu disapu-sapu.Kemudian dia memakai sunscreen dan lipbam.Rambut kecoklatannya di kuncir separuh selebihnya dibiar .perfume dan deodorant juga tidak dilupakan.

" Uuu santeknyeww " puji diri sendiri ! Tahu la cantik!!

Jam menunjukkan sudah jam 10:55 ,dia lalu mencapai kunci keretanya ,dia sudah sedia . Let's Go!!!

" Asekk! No komen itu sih derita elo !! Uuuu lima puluh lima puluhh !!!!" Naysar menjerit sambil menyayi .

" Huhhh sampai ,sakit tekak menjerit " dia membetulkan rambutnya sedikit lalu turun dari kereta,kelihatan hans zaqariel yang sudah menunggu di pondok taman itu.

" Hah !! Putih jugak !! Nanti orang ingat kitaorang couple lak ish " gumamnya sambil melangkah ke arah pondok taman itu.

" Hi nay " hans menyapa denagn suara serak basahnya.pergghh cair !

" Hi,kenapa pakai baju lengan panjang! Kau tu elergic tau! Tak boleh panas!! Nanti badan kau gatal ! Nanti merah lah hijau lah pink lah kelabu lah hitam lah biru lah putih lah! Semua keluar kau tahu tak !? " Naysar seperti sedang memarahi anaknya.

Hans disitu hanya tersenyum mendengar bebelan sahabatnya itu,lalu dia mengeleng kecil.

" Apa senyum senyum !! "

" Relax lah aku ni "

" Kau tahu tak !? Sekarang ni !! Malaysia 30°c tahu tak !!!!! Nampak tu matahari !! Kau ni! Eih! Saje je buat aku marah kan !? "

" Tak lah mana ada ,dah dah,aku ajak kau healing,bukan nak dengar kau bebel.."

" Tch- kau ni nak berhandsock bagai asal ?? "

" Tak tahu "

" Ha ! Kau cuba buat barcode ke !!?? "

" Eih ! Sampai situ pulak ! Tak de lah ,aku sayang lagi diri aku ea ,tak de pun nak bercode code bagai,kau ingat aku ni barang kat lotus's ke nak ada code code" dia menjeling naysar tajam .

" Sowwy"

" Jom gi jalan sana " hans menunjuk ke arah taman yang dipenuhi bunga -bunga.

" jom."

Sedang mereka berbual-bual sambil menikmati keindah bunga-bunga ,tiba tiba Naysar ada soalan untuk diajukan.

" Asal kau pakai putih ? " Tanya naysar sambil memandang rambut hans yang dibelah tengah,Argh cair two block !!!

" Saje,kau pun sama,asal ?"

" Aku pun saja "

Hans tersenyum , menampakkan gigi arnah dan gigi taring tajamnya,gigi arnabnya tak lah terlalu panjang . Tapi still ada arnab .Naysar pula tersenyum sehingga kedua lesung pipitnya keluar .

" Kau ada 2 lesung pipit ea !? " Tanya hans hairan,selalu nampak 1 je.

" Aah" jawab naysar .

" Aku selalu nampak 1 je "

" Aku sorok " saje naysar nak bergurau.

" Kau ingat tak kau jatuh kat tahi kerbau masa kat kampung dulu " hans membuka cerita.

" Kau ingat ea!? Cerita tu lama dah weh,masa tu kita 12 tahun,sekarang dah 20 tahun dah.."

" Gila aku tak ingat ?? Pastu kau jatuh basikal,pastu kau kene kejar anjing , pastu kene kejar tebuan pastu-"belum sempat hans menghabiskan percakapannya dipotong oleh naysar.

" Shhh ,dah dah,kenapa semua pasal aku"

" Sebab kau je bernasib buruk HAHAHAHAHAHHA " hans sudah keyaea terbahak-bahak,manakala naysar sedang menahan malu

" ooo tak pe..kau ingat tak kau kene rotan ngan arwah mak kau sebab main lumpur,pastu kene marah sebab mandi sungai,lagi lagi,err,ha jatuh tangga masa nak naik kelas ,ada lagi,kene sengat tebuan,cicak jatuh atas kepala kau,dapat package tahi dia sekali ha banyak lagi pasal kau"

" HAHAHAHHA banyaknye kisah pahit kita kecil kecil dulu aduuhh "

" Aah kan,dah besar ni,nanti semua akan jumpa jodoh masing masing,pastu nanti kawin,rak de masa nak lepak dah " balas Naysar dengan nada kecewa.

" Erm,kan kan,pastu ada anak,ada cucu,ada cicit hm,sedih"hans pun turut sedih.


Hi ! Ni first story ! Agak hambar ye.

Typo banyak,sorry kalau typo,sebab memang jenis type laju 😅

So,enjoy reading !

Vote tau! Comment pun ok, ada masa membaca & membalas in syaa allah 😁

Ig : nala_kanyunisha
🌹💐

CINTA DITANGAN YANG TEPAT[OG]Where stories live. Discover now