Şamanın Büyüsü

37 1 0
                                    

Bugün diğer günlerden daha kasvetliydi sanki ya da babasının tahtan çekilmesi üzerine üzerinde artan sorumluluk gününü daha kasvetli yapıyordu.

Çocukken başarılı bir çocuk olduğu için babasının gözde oğluydu bu gözdelik veliaht olma ihtimali olduğunu gösteriyordu annesi bu ihtimal yüzünden onun veliaht prens olacağına inandı ve onu kral olması için yetiştirdi. Kendiside kral olmak istiyordu ülkesini layığıyla yönetebilen bir kral olmak istiyordu amacı güç değil ülkesini,halkını mutlu etmekti.

Kral olmak için herşeyi yapıcaktı. Taht abisine geçerse ülkeyi zalimlikle yönetip halkı sefalet içinde bırakırdı buna adı kadar emindi.

Kapısına gelen saray görevlileri içeri girmek için izin isteyince kafasındaki düşünceleri bir kenara atıp içeri girmeleri için izin verdi. Saray görevlisi prense "abiniz 2. prens Hyoryeong sizinle konuşmak için ana bahçeye çağırdı prens hazretleri" dedi.

Hyunjin ardından ana bahçeye doğru ilerledi abisinin yanına ulaşınca durakladı acaba benden ne istiyordu diye düşünmeden edemedi.

Abisinin ona baktığını görünce abisinin yanına ilerledi ve ona hitaben "Beni neden çağırdınız?" Diye sordu. Hyoryeong "Taht meselesi yüzünden seninle yada abimiz Yangnyeongla herhangi bir tartışmaya girmek istemiyorum ama apaçık ortada olan birşey var tahta senin geçmen herkes için en doğrusu bu yüzden seni destekliyeceğim bunu söylemek istedim" dedi.

Hyunjin abisinden bunu beklemiyordu tahta kendi geçmek varken neden kendisini uygun görmüştü ki biz böyle büyütülmedik mi? hepmizin amacı tahta geçmek olması gerekmez miydi? Gibi birçok soruyu aklından geçirdi içlerinden biri ağzından döküldü ve abisine "Merakımı mahzur görün tahta kendiniz geçmek yerine neden beni destekliyorsunuz?" Diye sordu.

Abisinin yüzünde bir gülümseme görmüştü sanki umut barındıran ama hüzünlü bi gülüştü ve abisinin dudaklarından şu kelimeler döküldü "Bende kral olmak isterim ama bunun senin hakettiğini herkes biliyor bazıları kabullenmek istemiyor sadece ben kabullenenlerdenim... tahtı hakeden sensin." Dedi.

Benim bu kadar hakettiğimi düşünmesi beni cesaretlendirmişti. Ona "Eğer kral ben olursam sizin umduğunuz gibi bir kral olmak için elimden geleni ardıma koymayacağım" dedi ve gitmek için izin istedi.

Başını öne eğip sarayın kütüphanesine doğru yöneldi kütüphaneye giderken abisi Yangnyeong'un hızla ve sinirle biryere gittiğini görünce peşine adamlarından birini gönderdi bu kadar sinirliyse işine yarayan birşey olmuş olmalıydı bunu öğrenmesi gerekirdi savaşı dışarıdan izleyemezdi herşeyi bilip rakibine ona göre saldırması gerekirdi.

Kütüphaneye ulaştığında rafların arasında aradığı kitabı bulmak için gezinirken gözüne masadaki kitap ilişti o kitabın adı ilgisini çekmişti. Bitmeyen kabus neden bir kitaba böyle bir isim konulurdu ve bunu kim okumuştu.

Sayfalarını çevirmeye başladı. Kitapda gerçekten rüyalardan bahsediyordu ama ilginçti. Bir şamanın yapabileceği kutsal bir büyüyü anlatan bir kitaptı. Kitap şamanlardan bahsetmesine rağmen ilgisini çekmişti.

Şamanların yaptıkları saray tarafından gerçek olarak görülmezdi Hyunjinde böyle olduğunu düşünüyordu şamanlar birşeyler uyduran delilerdi ve aptallar onlara inanıp şamanların söylediklerine uyarak kendilerini kandırıyorlardı ama yinede kitabı alıp okumak istedi sıra dışı birşeydi eline alıp giderken karşına abisi 1. prens Yangnyeong'un dedesi olan bakan Kim çıkıp kitabın kendisinin kitabı olduğunu söyledi. Hyunjin kitabı teslim etmek zorunda kalmıştı. Neden bir bakan bu kitabı okurdu ki diye düşündü.

Kütüphaneden ayrılıp odasına gitmişti. Abisinin peşine gönderdiği adamdan bilgiler gelmişti. Abisi sinirli bir şekilde annesi kraliçe Wongyeong'un odasına girmiş ardındanda bakan kraliçenin odasına girmiş. Uzun bir konuşmanın ardından odadan çıkmışlar. Birşey planladıkları belliydi kendiside buna hazırlıklı olmalıydı ve karşı saldırı olarak bir plan hazırlamalıydı.

___________

Kraliçe Wongyeong oğlu ve babasıyla 3. prens Hyunjinden kurtulmak için plan kurmuşlardı. Hyunjinin kaldığı odanın içine Bakanın büyü hakkında bilgi almak için okuduğu kitapta yazan güçlü büyüyü bir şamana yaptırıp tılsımları saklıyacaklardı ve ondan bu büyüyle kurtulacaklardı. Planları böyleydi ve bu gece uygulamaya sokacaklardı çünkü hem vakit kaybetmek istemiyorlardı hem de Hyunjin her gece annesini ziyarete gider onun yanında biraz kalır odasına geri dönerdi bu aralıkta tılsımları saklamak en mantıklısıydı.

Gece olduğunda kraliçe birkaç hizmetlisini 3. Prensin odasına gönderdi ve tılsımları belli olmayacak yerlere saklamalarını istedi. Hizmetliler prensin odadan çıktığını görür görmez odaya gizlice girip tılsımları uygun yerlere yerleştirdiler ve odadan çıktılar.

Hyunjin odasına girdi hiçbirşeyden habersiz üstünü değiştirip yatağına uzanıp kendini sonsuz bi uykunun kollarına bıraktı sonsuz olup olmadığı Hyunjin'in kendi iradesine bağlıydı dayanabilse bile eskisi gibi bir hayat yaşayabilecek miydi? Hiç birşeyden habersizdi..

________________________

İlk bölüm bitti.

Umarım kafamdaki gibi yazabilirim.

~

DÖNGÜ - HYUNHOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin