Yazım Hataları
Öncelikle şunu belirmeliyim herkes yazım hatası yapar. Bu çok normal bir şey. ( Kim bilir ben bu satırları yazarken kaç tane yazım hatası yapıcağım.)
Benim bahsedeceğim şey basit ve önemsiz hatalar değil.
1. Türkçe noktalı harfi bol olan bir dil. Wattpad yazarlarının bence en büyük hataları noktalı harfleri kulanmamaları. Yani üşenmeleri.
Diyeceğim o ki noktalı harf kullanmamak okuyucuyu zor duruma düşürüyor ve okuyucuyu yoruyor. Kitabınız ne kadar iyi olurda olsun bunun gibi bir hata yüzünden bir sürü okuyucuyu kaybede bilirsiniz.
Unutmayın özen, dikkat ve çabalarınızı okuyucularınız anlayıp sizi takdir ediceklerdir.
2. Noktalama işaretlerine dikkat. Bazı arkadaşlar öyle bir yazıyor ki cümle nerede başladı nerede bitti anlamak çok zor.
Eğer noktalama işaretlerine dikkat edersek bu küçük sorunu ortadan kaldırır ve okuyucuların işini kolaylaştırırız. Sonuç olarak buradaki amaç kitap okumak bulmaca çözmek değil.
Not: Özellikle konuşma çizgilerine çok dikkat edin kimin ne dediği anlaşılmazsa işler karışır.3. Kendinize ait komik kelimeleri kullanmayın belki karşıdaki bunu anlamayabilir. Eğer kullanmak istiyorsanız da o kelimeyi iyi açıklayın.
Örneğin pöşkürmek. Pörtlemek ve fışkırmak arası yanlışlıkla ağzımdan kaçması sonucu bulduğum bir kelime.4. İngilizce veya yabancı kökenli kelimeleri okunduğu gibi yazmaya çalışmayın. Bu şekilde yazılar sizi olduğunuzdan daha tecrübesiz bir yazar yapar ve okuyucu kaybetmenize neden olabilir.
Arkadaşlar benim belirlediğim hatalar bu kadar düşünce ve fikirlerinizi yorum bölümüne yazarsanız çok mutlu olurum. İyi okumalar.
Mavibrid
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eleştiri Kraliçesi
Non-FictionWattpad'da olanlar ve olması gerekenlerle ilgili her şey. mavibrid