"To bych do tebe neřekla Matěji" pronesla Matěje matka po jeho nečekaném coming outu. Abychom byli upřímní, tak by to nečekal skoro nikdo až na pár výjimek, které s Matějem chodily do třídy, jelikož si všimly jak moc si je Matěj blízký s Honzou; tedy jeho přítelem.
Avšak nebyli jediný, kdo to tušil nebo věděl. Honza měl totiž už coming out za sebou a tak u něj bylo očekáváno, že si nějakého chlapce přivede domů a tím chlapcem byl Matěj.Už uplynulo několik měsíců od Matěje coming outu, na který skoro všichni do pár měsíců zapomněli. Naštěstí jej brali takového jaký je a to bylo pro Matěje a Honzu hlavní, jelikož jim aspoň nikdo nemluvil do vztahu. Ale co kdyby jsme si trochu přiblížili jak vlastně takový jejich vztah vznikl?
Matěj a Honza se poznali minulé léto; lépe řečeno v létě 2022 díky jejich kamarádům. O Honzovi už každý věděl, že je gay ale ani sám Matěj to o sobě nevěděl. Sblížili se tak moc, že spolu trávili zbytek prázdnin a to Matěje nutilo se ptát na jednu otázku. Co když je taky gay? Tuto myšlenku se ale snažil potlačit, jelikož se bál reakce ostatních, hlavně své rodiny. Není divu, že se bál, jelikož jeho rodina měla dost homofobní narážky a sám byl občas homofobní, ale to jej po poznání Honzy opustilo. Nechtěl mu nijak ublížit, dával si dost pozor na to, co říká, aby Honzovy neublížil. Nechtěl o něj přijít. To byl další důvod, proč začal přemýšlet nad svou sexualitou.
Po jejich sblížení si taky řekli kam jdou na střední školu a náhodou šli na stejnou, dokonce i na stejný obor a tak byli rádi, že budou spolu ve třídě.
Prázdniny utekly jako voda a začal nový školní rok; pro někoho nový začátek a to hlavně pro Matěje, ale to ještě nečekal, co přijde. Ve škole se s Honzou sblížili snad ještě víc, než bylo možné. Trávili spolu čas doslova pořád, jak ve škole tak i po škole. Matěje čas strávený s Honzou činil šťastným, než byl doposud. Matěj byl totiž dost tichý a nedával najevo svoje emoce, mezitím co Honza byl opak, až na to, že byl taktéž tichý. Doslova "introvert k introvertovi sedá.".
Čím víc času spolu trávili, tím víc Matěj začal pochybovat o tom, že je hetero a začal cítit něco k druhému chlapci. To ale netušil, že Honza to má stejně.
Celé tohle trvalo celé dva nekonečné měsíce, než se Matěj rozhodl udělat první krok. Udělal rodině coming out a řekl jim o svých citech k jednomu chlapci. Rodina jej naštěstí přijala s tím, že když bude šťastný on, tak budou šťastný i oni. Následně udělal coming out i svým přátelům a to donutilo Honzu udělat první krok. Pozval Matěje do kočičí kavárny, kde chtěl vyjádřit všechny city k druhému chlapci. Matěj pozvání přijal, jelikož oba milovali kočičky.
V kavárně trávili celé dopoledne, povídali si a mazlili kočky. Když se rozhodli odejít, tak jej Honza vzal na hřiště, kde mu všechno řekl. Hřiště se stalo i místem jejich první a oficiální pusy. Řekli si navzájem co k sobě cítí, čímž potvrdili svůj vztah.Matěj a Honza jsou spolu už několik měsíců a stále jim to skvěle klape, i přes to je ale jejich vztah velkým tajemstvím a ví o něm jen ti nejbližší. Nechtějí totiž přijít o toho druhého díky ostatním lidem, kteří tento typ vztahu nepodporují.