3. Monan synttärit

26 1 0
                                    

Kallen näkökulma

Oli ilta ennen Monan synttäreitä ja olimme viimeistelemässä ystävieni huonetta juhlakuntoon. Toki me kaikki nukkuisimme yön siellä, mutta että se olisi muuten jo valmis. Olin yön asuntolalla, koska halusimme tai minä halusin herättää Monan. Olimme kutsuneet Monan synttäreille joitakin muutamia joukkuelaisiamme, jotka ovat kuitenkin samassa lukiossa, joten Mona ehkä tietäisi heidät jopa.


***


Kello oli puoli seitsemän aamulla. Puin nopeasti päälleni ja herätin ystäväni.
-"tuletteko mukaani vai?" Kysyin heiltä hiljaa.
-"Tullaan tullaan" Aatu vastasi unisena. Odotin, että ystäväni olivat pukeneet päälle ja sitten lähdimme hiippailemaan asuntolan käytäviä kohti Monan huonetta. Kuuntelimme hetken aikaa ovelta ja emme kuulleet mitään ääniä, joten oletimme, että hän nukkuisi vielä.

-"Hyvää syntymäpäivää Mona!" sanoimme yhteen kuoroon, kun olimme hiippaileet Monan sängyn luo. Mona heräsi tästä ja näytti erittäin säikähtäneeltä.
-"Ei saa säikytellä ja mistä edes tiesitte synttärini, en muistaakseni koskaan kertonut teille sitä" Mona kysyi hetken päästä, kun oli toipunut yllätyksestä.
-"pitkä tarina, mutta miltäs tuntuu olla täysi-ikäinen nytten?" Konsta kysyi virnistäen.
-"Ei mitenkään erikoiselta" Mona vastasi.
-"Jaa no enää voi vaan härnätä Kallea siitä ettei ole vielä 18" Rasmus  naurahti.
-"Sanoo poika, joka täytti 18 viime kuussa" tuhahdin Rasmukselle.
-"Kumminkin järjestimme Mona sinulle yllätyksen illaksi vasta, että koita kestää sitä ennen harkkasi" Aatu kertoi. Onneksi oli lauantai niin ei ollut koulua, mitä pitäisi jaksaa.

Menimme kaikki viisi yhdessä aamupalalle ja Mona sai keittiöltä jonkin pienen synttärilahjan.
-"tosi fitnesslifeä keittiöltä" Konsta kommentoi keittiön antamaa synttärilahjaa, joka oli Pandan valkosuklaalevy.




****






Monan näkökulma

Oli ilta syntymäpäivääni. Olimme käyneet juuri päivällisellä ja olimme matkalla takaisin asuntolalle. Veikkasin, että poikien 'yllätys' paljastuisi pian.

Olimme päässeet juuri asuntolalle ja riisuimme kenkämme eteiseen. Kaikki näytti vielä normaalilta. Tosin kun astuimme poikien huoneeseen, jossa emme olleet ollut koko päivänä kaikki muuttui: Pojat olivat tehneet huoneesta bilepaikan ja siellä oli muitakin.
-"Hyvää syntymäpäivää Mona, tässä oli tää sun yllätys" Kalle sanoi iloisena takaani. Kieltämättä heidän yllätys oli toiminut hyvin. Nytten muutamat tulivat toivottamaan hyvää syntymäpäivää ja antamaan lahjoja. Kun muutamat olivat lähteneet luotani onnittelemasta, vilkuilin ympärilleni. Kaikki muuta paitsi minä, Kalle, Konsta, Aatu ja Rasmus olivat vuoden tai kaksi nuorempia. Kaikki olivat tosin lukiostamme.

-"Kalle en tiedä näistä kenestäkään mitään, edes nimiä" Sanoin hiljaa Kallelle, joka oli vieressäni.
-"Nää kaikki on mun, Aatun ja Konstan joukkuessa ja heidän tyttöystäviä" Kalle sanoi rauhallisesti.
-"Tuo kertoikin paljon" tuhahdin.
-"No okei voin kertoa nimiäkin sitten. Tuossa on Aapo Komulainen ja Saaga-Angelia Raudasoja, nuo tuolla on Atte Kuosmanen ja Niko Tuikka, nuo kaksi tuolla taas ovat Aleksanteri Huotari ja Joona Kinnunen" Kalle selitti samalla salaisesti osoitellen kavereitaan.
-"Okei kiitos Kalle" Sanoin Kallelle ja halasin häntä.
-"Ole hyvä Mona" Kalle vastasi hymyillen.

Kalle lähti Aapon luokse, joten jäin ihan yksin. Kumminkin hetken päästä luokseni tulivat Konsta ja Rasmus.
-"Miten menee?" Rasmus kysyi minulta.
-"Ihan hyvin, en vain tiennyt näin monen tulevan tänne" vastasin.
-"Pitäähän nyt olla juhlat, kun tulee täysikäiseksi!" Konsta tuhahti. Hymähdin vain vastaukseksi. Hetken kuluttua myös Konsta ja Rasmus jättivät minut yksin.




***




Juhliani oli kulunut muutama tunti. En jaksanut enää tunkkaista ilmaa, joten menin ulos Asuntolan rakennuksen pienelle terassille katsomaan Särkiselle (järvi) päin. Ollessani ulkona kävin läpi kaikkia ajatuksiani. En kumminkaan kauaa saanut olla yksin:
-"Mona, mitä sä täällä teet yksin?" Kysyi tuttu ääni takaani ja kun käännyin ympäri näin Kallen.
-"Tulin haukkaamaan raitista ilmaa" vastasin pojalle, joka oli siirtynyt viereeni katsomaan myös Särkiselle päin.
-"Miten on mennyt juhlat?" Kalle kysyi minulta.
-"Ihan hyvin, olen jopa jutellut joillekkin niille joukkuelaisillenne" vastasin Kallelle.
-"Hyvä" Kalle vastasi hymyillen.

Olimme hetken hiljaa ja katsoimme kummatkin edelleen Särkiselle.
-"Mulla on sulle yks kysymys" Kalle rikkoi hiljaisuuden ja alkoi katsomaan minua.
-"Okei, no kysy?" vastasin pojalle hetken epäröiden ja tuijotin häntä silmiin.
-"No olen jo pidemmän aikaa tykännyt susta enemmän kuin kaverina, niin haluasitko olla tyttöystäväni?" Kalle kysyi minulta samalla ottaen kädestäni kiinni. En tiennyt mitä vastata.
-"Kyllä haluan olla tyttöystäväsi" vastasin lopulta.




***



Kallen näkökulma:


Koulun kuumimmat pojat😎
Jäsenet: Aatu,Kalle,Konsta & Rasmus

Kalle
Arvatkaapas mitä just tapahtu😎

Konsta
*video*

Kalle
Senkin salakuvaaja🙄

Aatu
Wait äijä mitä hittoo😳

Rasmus
Hienoa Kake!💪

Konsta
Harmi vaan ettei tuossa videossa ollu ääniä, ois ollu kiva tietää, mitä kaikkea Kallendeerus sanoi😔

Kalle
Parempi vaan ettei ollu nii säilyy munkin yksityisyys😘

Konsta
Turha toivoa sitä yksityisyyttä, voin luvata että huomenna koko asuntola vähintään tietää asiasta🤗

Kalle
Haista paska Juvalainen.

Aatu
No niin poikaset, loppuu tuo riitely vai mikä onkaan ja Grattis Kalle :)


***







Author's notes:
Cool sain vielä enemmän kaikkea actionia ja joo. Tää oli taas vähän lyhyempi luku kuin äskeinen.

Voteaminen ja kommentoiminen ei ole sitten kiellettyä, se on kivempaa jos kommentoitte tai voteatte tai kumpaakin <3

Koitan btw postata aina vähintään yhden luvun per kuukausi koska en halua ottaa niin suuria paineita  kirjoittamisesta kuten otin editoinnista..

Ei niin normaalit lukiovuodet Sotkamossa     ||    Finnish baseball fictionWhere stories live. Discover now