Nina Ligt op bed ze heeft knallende hoofdpijn en is kots misselijk. Ze heeft gister weer veelste veel gedronken en daarvoor had ze weer al haar gevoelens weg gesmoked. Ze weet dat het niet goed is, maar het houd haar op de been. Ze woont nu bij haar oom en tante, maar Nina haat ze alle twee omdat haar oom haar misbruikt en haar tante is nooit thuis, omdat ze verslaafd was aan alcohol en nu in de afkick kliniek is. Ze staat op en rent naar de wc, want ze voelt dat ze weer moet overgeven. Zo gaat het een tijdje door tot ze de sleutels in de deur hoort. Haar oom komt thuis. Nu precies wanneer ze brak is komt hij thuis. Nina is doodsbang ze rent terug naar haar kamer doet haar kamerdeur op slot. Ookal heeft haar oom de sleutel het helpt haar wel om extra tijd te winnen. Ze is nog steeds stoned, maar ze doet het raam open en probeert eruit te klimmen, maar ze is al te laat haar oom hoorde dat ze het raam open deed. Hij rende naar boven maakte de deur open en grijpt haar bij haar capuchon. Hij zegt, waarom wil je weg lieverd? Je houd toch van me? Hij gooit haar op bed en hij maakt zijn riem los. Hij commandeert Nina om haar trui uit te doen. Hij pakt haar op en gooit haar op haar bed. Nina is zo stoned dat ze het maar half meemaakt en daarbij is ze het al zo gewend dat ze maar luisterd naar hem. Het is al zo vaak gebeurt dat ze tegenwerkte en helemaal in elkaar geslagen werd. Altijd wanneer hij begint met het misbruik denkt ze aan haar moeder, hoe erg ze haar mist en hoe het zou zijn als ze wel nog zou leven. Op haar tiende vertelde haar moeder dat ze kanker heeft. 2 jaar later is haar moeder overleden. Ookal is het al 4 jaar geleden ze denkt nog elke dag aan haar moeder. Nina huilt en denkt, wanneer houd dit op? Ziet hij niet dat ik huil? Ik wil hier weg alleen waar moet ik heen?
Het is 3.00 uur 's nachts en Nina klimt zachtjes uit haar bed. Haar oom is nog steeds weg met vrienden en haar tante is nog steeds in de kliniek. Ze doet haar licht aan en pakt een tas. Ze denkt, waarom ging ik zo vroeg slapen? er is toch niemand thuis. Ze doet haar kledingkast open en zoekt kleding uit die bij dit seizoen horen. Het is nu zomer, maar over een week al herfst. Ze is van plan om weg te lopen en hier nooit meer terug te komen, dus stopt ze vooral winter kleding in haar tas en een paar shirtjes voor de zekerheid. Ze pakt nog wat andere spullen in en neemt een schoenendoos met herinneringen van haar en haar moeder ook mee. Ze loopt naar beneden trekt haar schoenen aan, steelt nog €200 uit haar oom's Portemonnee en loopt naar buiten. Ik ben eindelijk vrij, denkt ze. Ze kijkt naar het kleine huurhuisje dat in een van de buitenwijken van Rotterdam ligt en denkt, eindelijk weg hier van dit crack huis. Ik kom hier nooit meer terug.
JE LEEST
The feeling of love
RomanceNina is 16 jaar en heeft het de laatste tijd thuis niet makkelijk. Ze had een gelukkig leven tot op haar tiende toen haar moeder vertelde dat ze kanker had. Een dag voor haar twaalfde verjaardag overleed haar moeder. Haar vader heeft ze nooit gekend...