Kapitel 15 - Darkwoods Avenue

841 43 13
                                    

Jeg havde ligget hele natten og overvejet om jeg virkelig skulle besøge adressen i morgen. På den ene side var det jo fantastisk at jeg fik flere spor til at finde ud af hvem personen var, men på den anden side havde jeg ingen anelse om hvor denne adresse førte mig hen. Jeg havde valgt at fortælle det hele til Amy, og hun var ligeså skræmt som mig, hvis ikke mere.

Der var bare én ting der irriterede mig mest: Det citat jeg fik dagen før, havde givet mig en del at tænke over.

Lucia.

Hvem fanden var Lucia? Kendte jeg hende?

Fuck du er dum Ellie, hun hader dig; slevfølgelig kender du hende.

Det eneste problem var bare at jeg ikke kendte nogen Lucia. Jeg havde tænkt over om det kunne havde været Lucy, men så gav det hele bare ikke mening. Personen der gav nøglen til is manden, havde vist også lyseblåt hår, og som jeg husker det, havde Lucy lyst hår. De eneste personener jeg kendte der havde farvet hår, var Min gamle bedste veninde Halsey, Brandons søster CeCe og min nabos niece der hadede mig, fordi jeg engang knækkede hovedet at på hendes barbie dukke. Men helt seriøst, det kan hun da stadig ikke være sur over.

Videre til Halsey: Hende, Amy og jeg, plejede at være uadskillelige, indtil en dag hvor vi var i gang med vores picnic som vi holdte hver uge, kom lucy pludselig hen over til os. Hun sagde at hun skulle tale med Halsey. Hun kom ikke tilbage til parken, og Amy og jeg var rædselsslagen. Næste dag i skolen, kom hun gående i nogle stiletter der var alt for høje, sammen med Lucys veninder, og siden den dag har hun ikke været den samme. Hun lod som om hun ikke kendte os, og smed de 14 år vi havde været venner, lige ud af vinduet.

Jeg har aldrig haft et problem CeCe, og derfor tror jeg virkelig ikke at det er hende. Lucy eller Halsey kunne det måske være. Men jeg kan ikke forstå hvorfor efter så mange år, at de lige pludselig kom igen. Før jeg havde rejst til USA, havde Lucy og jeg været rimeligt gode venner. Men da jeg fandt ud af at det var hende der havde hængt plakater op over hele skolen, hvor der stod 'Stem på skolens brevkasse til skole ballets konge/dronning' eller noget lignende, fordi hun havde fundet ud af at det var mig der styrede den

Jeg endte med at blive valgt som dronning af ballet, men nåede af før nogen opdagede at det var mig. Nogle havde tanker om at det var mig, men lod det ligge efter nogle måneder. Der efter sluttede jeg alt kontakt med hende, og det kan jeg takke Amelia for. Hun havde fulgt efter Amy på vej over til skolen, (don't ask me why) og havde set hende printe plakaterne ud.

Okay, tilbage til reality.

"Amy, vi kan ikke bare tage over til en adresse uden og vide hvilket område det er i. Tænk hvis det lå i en hjemsøgt by. Ville det være fedt?" spurgte jeg, og sukkede. Amy ville meget gerne hurtig ud af den dør, men siden jeg ikke havde nogen idé om hvorfor at personen ville have os derhen, ville jeg lige google det først. Hun sukkede højlydt. "Fint" sagde hun surt, og satte sig i sofaen ved sin af mig.

Da jeg ikke gad at diskutere med hende, valgte jeg at lade vær med at svare igen. Jeg åbnede maps på min telefon, og kiggede grundigt på nøglen. Jeg rynkede min øjenbryn. Der stod en masse tal, men ingen adresse. Jeg tastede forsigtigt tallene ind, så jeg ikke kom til at overse nogen.

'D4RKW00D2, 4V3NU3'

Jeg krummede min øjenbryn endnu mere da jeg så svarresultatet på min mobil. 'Ingen resultater fundet'. Det er simpelthen løgn. "Det kan ikke være rigtigt. " sagde jeg irriteret. Amy kiggede med forvirret på mig. "Den siger stedet ikke findes. " svarede eg hende, selv om hun ikke havde spurgt. Jeg sukkede rigtig højt denne gang. Hvad skulle jeg så gøre nu?

Jeg kastede nøglen frem og tilbage i mine hænder, og pludselig opdagede jeg noget. Nøglen var meget lille, og det lignede ikke en man brugte til et hus. Jeg stoppede med at kaste den, da jeg fandt ud af at jeg faktisk lige havde tænkt noget klogt. Det lignede ikke én man brugte til et hus! Selvfølgelig betød det så at man kunne bruge den til noget andet. Og midt at jeg festede i min tanker, så jeg hvordan tallene var sat op.

Ask Ellie - Ellie Hemmings - 5SOSDonde viven las historias. Descúbrelo ahora