" Anne! Neredesin?"
Diye çığlık attı minik beden. Kızıl saçları çillerle kaplı, terli tenine yapışmış sanki bir daha kurdelelerle bağlanmak istemezcesine dağılmıştı. Bir kabus görmüştü. Fakat onu bu denli korkutan, bu denli annesini aramasını sağlayan etken sadece bir kabus değildi. Bir depremdi. Saat 7:30 sularında olan büyük deprem bütün marmara bölgesini sallamış miniklerin hafızalarına büyüklerin ise kalplerine acı dolu izini bırakmıştı. Kayıp çoktu. Neredeyse 50.000'i aşan vefat sayısı her saniye artmaya devam ediyor, varlığını fay hatlarına kazıyordu.
Bu durumla ilk defa karşılaşan sedef, acı bir gerçekliğin farkına varıyordu.
"Sedef! Sakin ol yavrum, ben buradayım. Şimdi bana iyi olduğunu söylemene ihtiyacım var! Seni göremiyorum fakat duyabilirim güzel kızım! İyiyim de... Ne olur..."
Enkazın ardından bağırıyordu annesi. Konuşmalıydı. Fakat neden her zaman açık olan iki et parçası bu sefer hareket etmiyordu." Son bir kere... " dedi minik." bu sefer olmazsa bir daha denemeyeceğim" dedi inatçı bir tavırla. İnatçı kişiliğini nasıl da koruyordu! Bütün gücünü topladı ve sindiği köşede onu duyabilecekleri bir sesle konuşmayı hedefleyerek araladı dudaklarını.
"i-iyiyim..."
Sessizdi,güçsüzdü fakat bu bir umuttu daha iyisini yapabilirdi, yapardı. Bu sefer daha büyük bir hiddetle aldı nefesini, daha sesli havaya karıştı ciğerlerindeki kirli oksijen.
"İyiyim!..."
Bir kelime, 6 harf ve büyük bir sesleniş...
Annesine yeterde artardı bile."Şükürler olsun! Ayaz! Ayaz kızımız iyi! Ayaz... Allahım, cevap ver Ayaz'ım!" diye bir isyan kopuverdi dudaklarından. Kocası uyanmıyordu...
Sedef anlamlandırmaya çalıştı tüm bu olanları. Babası ölmüş müydü? Öyle değildi değil mi, bunu kaldıramazdı. Nasıl kaldırsın ki? O sadece 7 yaşındaydı. 28 yaşındaki annesi bile kaldıramıyorken o nasıl kaldırsındı?
...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Akıl oyunları...
Random"Ben kimin?" Diye sordu makinelere bağlı, kanlar içerisindeki beden. "sen bensin... Ve bundan sonra da öylesin, Zemheri..." dedi beyaz önlük içerisindeki kadın. Ve o günden sonra o oldu zemheri... Onun gibi oldu, onun gibi sevdi, onun gibi giyindi v...