21. A börtön őre

22 5 0
                                    

Dazai Osamu POV

- Mi? - Tenyerel fel az asztalra Chuya. - Azt hittem neki az a képessége, mint nekem.

- Én nem akarom, Imre bácsi. - Fintorog a fiatal Kafka. - Miért nem csinálhato... - Kezd bele a kérdésbe a fiú, mire Madách befogja a száját.

- Ferkó te vagy az egyetlen, aki kordában tudja tartani. - Néz a gyerekre könyörgőn a Nyugat vezetője.

- De mindig fáradt leszek tőle! - Biggyeszti le az ajkait a fiú.

- Csak két másodpercig. - Rázza meg a fejét a férfi, de a kisfiú továbbra is ellenkezik, mire József Attila sóhajt egy nagyot és felemeli a kezét.

- Jól van! Elég. Imre, bízd ezt rám. - Mondja, ahogy a kisfiú felé fordul. - Ferkó! Ha megcsinálod, amit Imre bácsi kér, akkor elmegyünk te, én, meg Ranpo bátyó a közeli cukrászdába és olyan sütit ehetsz, amilyet akarsz. - Biccent a Magyar Hóhér Ranpo-kun felé, viszont szavaival eléri, hogy Madách Imre csettintsen egyet.

- Ja, hogy ez így működik? Húzd arrébb a segged József! Megoldom! - Jelenti ki, ahogy vállon veri az említettet és leguggol a kis Kafka elé.

- Figyelj Ferkó, ha megcsinálod megkapsz bármilyen édességet, amit szeretnél. - Vigyorog, mire Kaffka Margit mérgesen néz rá, majd József Attilára.

- Fiúk! - Szidja le őket.

- Egy nagy kehelynyi puncsfagyit akarok! - Szól közbe a kisfiú, mielőtt a nő tovább folytatta volna és kezével még mutatja is, hogy mekkora kelyhet akar.

- Megkapod! - Biccent a Nyugat feje, mire a kisfiú elvigyorodik és leugrik a székéről. A beszélgetés közben Fyodor már felkészült a távozásra és felállt, de a kezemet nem mozdította a csuklójáról. A fiatal Franz Kafka pedig most vigyorogva rohan felénk és egyszerűen átkarolja az orosz derekát, mire mindenkinek tágra nyílnak a szemei. A kisgyerek viszont csak felemeli a fejét és ártatlanul felnéz barátomra.

- Helló bácsi! Mától én vagyok A börtön őre! - Hadarja le, mire ezüst és zöld színű láncok jelennek meg körülötte, majd egy pillanatra megvillan az idősebb alakja is.

- Helló bácsi! Mától én vagyok A börtön őre! - Hadarja le, mire ezüst és zöld színű láncok jelennek meg körülötte, majd egy pillanatra megvillan az idősebb alakja is

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Fyodor meg se mozdul csak pislog le a gyerekre értetlenséggel az arcán. A fiatal Kafka hirtelen elengedi az orosz derekát és fenékre pottyanva ásít két hatalmasat, miközben óriásiakat pislog. A dolog viszont alig tart fél percig, mikor is újra elmosolyodik és Madách felé fordul.

- Most már megkapom a puncsos fagyimat Imre bácsi? - Kérdezi, mire a magyar elneveti magát.

- Rögtön, ahogy itt végeztünk átmegyünk a cukrászdába és megkapod. - Ígéri meg.

- Honnan tudjuk, hogy működött a dolog? - Szólal meg a Nyomozó Iroda főnöke.

- Valakinek hozzá kellene érnie. - Ajánlja Mori, de senki sem mozdul közülünk, mikor is valaki a Nyugat oldalán felhorkant.

Bungou NyugatWhere stories live. Discover now