Aylar sonra böyle bir olayla geri dönmek istemezdim ama herkese merhaba.Aylardır -yıl da olmuş olabilir- yazmadığım için gerçekten zorlanacağımı hissediyorum. Bu yüzden bu bölümü olabildiğince kısa tutacağım.
Olay dün Chaenin instagrama aynı tshirtle ikinci kez attığı posttan patlak verdi.
Attığı fotoğraflarda nazi Almanyasıyla bütünleşmiş aşağıdaki sembolü içeren bir tshirt giyiyordu."Svastika (Sanskritçe: स्वस्तिक) veya gamalı haç, tarih öncesi dönemlerden kalma bir semboldür. 1920'li yıllar itibarıyla Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi'nin kimlik olarak svastika sembolünü yoğun olarak kullanımı sebebiyle batı dünyasında bu sembol nasyonal sosyalizm ve aşırı sağ ideolojilerle sıklıkla ilişkilendirilebilmektedir
Svastika, 卐 ("sağa bakan" veya "saat yönünde") veya 卍 ("sola bakan", "saat yönünün tersinde" veya "sauvastika") sembollerine denebilir. Svastika sembolü, Avrasya kültürlerinde antik bir dinî ikonadır. Hinduizm, Budizm ve Jainizm de dahil olmak üzere, Hint dillerinde kutsallık ve ruhsallık sembolü olarak kullanılır. Batı dünyasında da sağa bakan versiyonu, 1930’larda Nazi sembolizmi ve Arî ırkının bir simgesi hâline gelene kadar uğurluluk ve iyi şans sembolü olarak görülüyorduNepal, Hindistan, Moğolistan, Çin ve Japonya gibi Hindu, Budist veya Jain ülkelerde svastika hâlâ bir iyi şans ve hayır sembolü olarak kullanılmakta. Ayrıca Hindu nikah törenlerinde de sıkça kullanılır."Kaynak: Wikipedia
Son paragrafta da yazdığı gibi Uzak doğuda bu sembol hâlâ dini bir ikona olarak kullanılıyor ve insanlara sorulduğu zaman batıda nazilerle bütünleşmiş olmasına rağmen asyalılar bu şekilde cevap verebiliyor:
Ben burada Chae bunu dini bir sembol sanıyordu, onu suçlamayın demiyorum. Demeye çalıştığım şey Uzak doğuda insanların aslında birçok şeyden bir haber olması ya da tarih bilgilerinin veya genel kültürlerinin kıt olması, bunu nasıl yorumlarsınız o size kalmış. Ama sosyal mecralarda insanların "Nasıl bilmez mağarada mı büyümüş."
"Kundaktaki bebek bile biliyor." söylemleri bana abartı geldi.Ve emin olun bir kpop idolünün bunu bilmemesi o kadar şaşılacak bir şey değil sonuçta bu insanlar liseyi bile tam anlamıyla okumuyorlar aslında ortaokul mezunu demek daha doğru bile olur. Hoş tarih derslerinde buna değiniliyor mudur onu da bilemiyorum. Mesea bizden örnek verecek olursam çoğumuzun bilgisi de Hiroshima' ya atılan atom bombasından ya da Hitlerden öteye gitmez. Hiroshimaya neden atom bombası atıldığına, Hitlerin Yahudilere neden soykırım yaptığına ancak okul dışında merak edip araştıran belli kişilerin doğru düzgün cevap verebileceğini düşünüyorum. Çünkü Türkiye 2. Dünya savaşına katılmadığından mıdır bilinmez bizim de tarih dersi müfredatında bu savaşa pek yer verilmez.
Ki biz Avrupa'da toprakları bulunan bir ülkeyiz, buna rağmen bugün sokağa elimde gamalı haç resmiyle çıkıp millete ne olduğunu sorsam çoğu bilmez, emin olun bilmez arkadaşlar.
Cahillik sizi bu kadar şaşırtmasın.
Bana bu olayda saçma gelen bu, bu cahilliğe bu kadar şaşırılması. Aslında idolleri nasıl Allah katına çıkardığımızın bir göstergesi bu durum...
Dünyaya hitap eden, milyonlarca hayran kitlesi olan insanlar nasıl bu kadar cahil olabilir?
İşte bu da bu illet sektörün başka bir falsosu.
Bu insanları belki de kendi benliklerini, dünyayı ve insanlığı en çok merak edip araştıracağı yaşlarda sahneye çıkarıp 'idol' yapıyorlar.
Çoğunluğu harika şarkı söylemeye ve dans etmeye programlanmış çocuklar sadece.Chaeyoung 'un geç olmadan özür dilemesi iyi oldu umarım daha dikkatli ve bilinçli olur bundan sonra.
Herkese iyi geceler tatlı rüyalar🫠
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TWONCE
FanficTanıtım amaçlı başladı ama sansasyonlu biricik grubum hakkında konuşmam gereken güncel konular olabiliyor ve bu tür bölümlere de yer verebiliyorum. Kitaplığına eklemekten zarar gelmez:)