7. Eloise

47 9 13
                                    

"Isla kertoi, että sinulle on syntynyt uusia ajatuksia Potterista", Maya yritti udella. Lily huokaisi ja pyöräytti silmiään.

"Isla keksii omiaan", Lily valehteli taitavasti. Maya ei kuitenkaan uskonut häntä.

"Täytyykö minun anella, jotta sinä kerrot?" Maya kitisi kärsimättömänä.

"Ei ole mitään kerrottavaa", Lily sanoi, vaikkei täysin uskonut omia sanojaan. James oli onnistunut yllättämään täysin. Lily yhä ajatteli, että jotkin pojan tavoista oli ärsyttäviä, mutta hän oli oppinut, että James oli myös auttavainen ja uskollinen ystävä. Hänen mielensä petti hänet ja jokin pieni ääni kuiskasi hänen päässään:

"Hän voisi olla enemmän kuin ystävä."

Lily pudisti päätään selvittääkseen ajatuksensa.

"Entä sinä ja Remus?" Lily kysyi syyttävästi kääntääkseen Mayan ajatukset muualle. Maya vain nauroi koko ajatukselle.

"Sinä oikeasti kuvittelet-?", Maya sanoi kikatuksensa välistä. "Ei missään nimessä."

Lily kohautti olkiaan.

"Ei sitten."

"Älä muuten vaihda puheenaihetta", Maya huomautti ja lopetti nauramisen. "Eikö olisi helpompi vain myöntää?"

"Ei", Lily sanoi itsepintaisesti. Maya vain kohotti kulmiaan. Jos Lily myöntäisi mitään Mayalle, se tekisi koko tilanteesta suuremman ja todellisemman.

"Minä saan totuuden irti sinusta joku päivä", Maya uhkasi. "Asiasta toiseen, Isla on viettänyt enemmän aikaa Siriuksen kanssa."

"Käy järkeen, minä olen ollut Jamesin kanssa ja sinä olet leikkinyt salapoliisia Remuksen kanssa", Lily huomautti. "Me jätimme hänet aika yksin."

Molemmat tytöt katsoivat toisiaan syyllisenä.

"Muistan asian tulevaisuudessa", Maya lopulta totesi hiukan heiveröisellä äänellä. "Silti, Sirius?"

Lily vain naurahti nähdessään Mayan järkyttyneen ilmeen.

"He tuovat toisissaan esille parhaimmat tai pahimmat puolet", Lily nauroi.

"Mutta silti, Sirius ei ole ennenkään kiinnittänyt häneen huomiota ja ainoa syy, minkä takia Isla on ollut ystävällinen hänelle, on se, että James on hänen lapsuudenystävänsä. Sen toisaalta pitäisi olla tarpeeksi näyttöä hänen huonosta maustaan", Maya puhui nopeasti ajatukset hiukan sekaisin. Lily ei täysin ymmärtänyt mitä hän sanoi.

"Ei James ole niin paha", Lily puolusti Jamesia huomaamattaan. Maya hymyili tyytyväisenä. Lilyn ei auttanut piilotella enää.

"Ehkä minä olen hiukan ihastunut", Lily myönsi silmät lukittuneena maahan. Maya kiljaisi riemusta.

"Minä tiesin!"

***

Peter käveli itsekseen käytävillä vähän ennen nukkumaanmenoaikaa. Remus ja James olivat pysytelleet enimmäkseen yhdessä koko päivän ajan aivan kuin heillä olisi jotain salattavaa. Isla ja Sirius olivat olleet harjoittelemassa huispausta joka hetki, kun he ehtivät. Siriuksen mielestä suurin mahdollinen häpeä olisi, jos Luihuinen voittaisi huispausmestaruuden. Lilystä ja Mayasta Peterillä ei ollut tietoa, mutta toisaalta hän ei ollut parhaimpia kavereita Lilyn kanssa, Maya pelotti häntä. Peter oli tottunut tuntemaan itsensä ulkopuoliseksi. Ajatuksissaan Peter ei huomannut kiivasta vauhtia tulevaa keltamustiin pukeutuvaa tyttöä. Kumpikaan ei ollut kiinnittänyt liian paljon, mihin he kulkivat ja päätyivät kävelemään voimalla toisiaan päin. Tyttö horjahti ja melkein pudotti pitelemänsä kirjat.

Viimeiset II Kelmien tarinaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora