Gem's point of view
"Ma, dad, don't freak out but, IM GETTING MARRIED!" Sigaw ko.
"What!? To whom?" Dad asked.
"Kanino pa? Edi kay Art! Dad I know this is so sudden but, everything happened so fast!" Sabi ko.
"You're only 23, how are you getting married, sandali, buntis kaba? Kaya bigla bigla kang ganyan?" Tanong ni mommy.
"Ma! Ano ba yan, magpapakasal lang, buntis na agad?" Tanong ko.
"Pero hindi ba masyadong maaga? Two years palang kayo diba? And come on you're still a baby! How are you getting married?" Tanong ni daddy.
"You treat me like one, but we figured out na bakit pa kami mag w-waste ng time right? And isn't it nice? Na I'll be like mommy na 23 nung kinasal kayo" sabi ko.
"Anak, ibang panahon yun, hindi mo pwede I compare, please pag isipan mo muna yang papasukin mo hindi madali ang pag aasawa, hindi madali magka pamilya" sabi ni mommy.
"Ayaw nyo po ba ako magpakasal?" Tanong ko.
"Hindi naman sa ganon-" sabi ni mommy.
"Yes! You're too young, yes Art asked for us for your hand in marriage but we didn't know it'll be this soon! No one's getting married!" Sabi ni daddy at nag walk out.
"Ma.." ungot ko.
"Im sorry but, your dad is right, you're too young anak, madami pang oras ang pwedeng sayangin, ayaw lang namin na mapasok ka sa isang bagay na walang kasiguraduhan, bata pa kayo ni Art, madami pang p-pwedeng mangyari" sabi nito at niyakap ako.
"Ma, don't you trust me?" Tanong ko.
"It's not that, you're too young, we're just scared para sayo" sabi ni mommy.
I decided to call Art and ayain sya sa BGC.
Fast forward
"I just don't get it, hindi ba nila tayo pinag kakatiwalaan" tanong ko.
"I don't think that's the reason love, siguro nga it's really just to early" sabi saakin ni Art at hinawakan ang kamay ko.
Nagulat ako when a kid suddenly came up to us.
I looked at her, blinking and not knowing what to do.
"C-can I cwome withu?" She asked.
"What? Where are your parents? Mamaya hinahanap kana nila, and nawawala kaba?" I asked.
I looked at Art and he doesn't know what to do din.
"No, thwey weft me" she said.
"What!? What's your name?" I asked as I bent down.
"Im Ewwie, im three years old and im adwoable" she said.
I smiled, she is indeed adorable.
"Hi Ellie, im tita Gem and this is tito Art" I said.
"Can I pwease cwome withu pwetty pwease" she asked.
I don't know what to do, why would her parents leave her? Baka naman nawawala lang sya.
"Are you sure that they left you here all alone? Hindi ka nawawala? It's late at night" Art asked.
She didn't answer, it's already 11:30 in the evening it's getting late and I looked at Ellie who seems, sleepy already.
Art suddenly carried her and laid her head in his broad shoulders. He signaled me that we should take her home.
Fast forward
BINABASA MO ANG
Imaginarse (Oneshot stories)
Fanfiction'Imaginarse' or imagine to form an idea in your mind of what someone or something might be like.