Dagbok
Kjære dagbok(No BLÆÆH today!^.^)Nå.. Akkurat Nå! Vent liiiitt... NÅ er klokka 06.00!
Sorry for den der... Måtte bare! Ja, jeg sto opp veldig tidlig i dag også men jeg er ikke syk i dag! YAY!
Jeg skal ikke på skolen før om tre timer så jeg kan bare chille og skrive, se på TV og slappe av.
Mamma og pappa sover fortsatt! Jeg tror mamma har tatt seg fri allerede, litt rart ettersom at man ikke engang kan se BITTELITT at hun er gravid!
Jeg håper virkelig at jeg snart kan se det! For hvis man kan se det kan man også se hvilket kjønn det er! Tror jeg.....
Mamma sa i alle fall at jeg måtte vente til vi kunne se det først!
Men nå skal jeg lage meg frokost! Håper bare ikke at jeg blir kvalm igjen.. BLÆÆÆH!! Tulla! Den var morsom! Ikke sant?
Hade dagbok! Sees senere:3
Emilie's POV
Jeg gikk inn på kjøkkenet og fant frem seks egg, en stekepanne og litt olje til å steke med.Jeg stekte eggene og kuttet opp litt grønnsaker til å ha ved siden av. Så smørte jeg smør på tre brødskiver.
Jeg tok frem tre tallerkener og la to egg, en brødskive og litt grønnsaker på hver.
En perfekt frokost!
"Mamma, pappa?? Jeg har laget frokost!" Ropte jeg opp trappa.
"Ja! Jeg kommer!" Ropte pappa tilbake. Han kom ned trappa i den mørkeblå morgenkåpa si. Han hadde bustete hår."Så flink du har vært jenta mi!" Så pappa og ga meg en klem! "Hvor er mamma?" Spurte jeg. "Mamma orker ikke mat akkurat nå. Til tross for at hun er gravid er hun veldig kvalm til tider!" Sa han og smilte når han nevnte at mamma var gravid -selv om jeg visste det da-.
Jeg gikk inn på kjøkkenet med pappa og vi satte oss på hver vår side av bordet. Jeg spiste opp nesten all maten i ett jafs. Jeg hadde jo ikke spist i hele går.
Dagbok
Kjære dagbokI stad gjorde jeg noe helt sykt liksom! Eller.. Mamma og pappa gjør det liksom hver dag da..... Men JEG! JEG lagde frokost! JEG som er sååå lat til vanlig!
Men klokka er ti på ni nå. Såå... Jeg må gå!
Hade så lenge!:3
Emilie's POV
Jeg fortet meg ut i gangen. Klokka var ti på ni, skolen begynte ni og det tok ti min å gå. Ikke en god kombinasjon!Jeg slang på meg jakka, skoa og sekken og løp ut av døra. Jeg løp bortover veien. Jeg var ikke langt unna skolen nå.
Et sted litt unna kunne jeg høre det ringe i en skoleklokke. Ånei! Det var sånn ca. To min igjen å gå. Jeg måtte løpe! Jeg løp det forresten jeg kunne. Da jeg kom frem til skolen var klokka fem over ni.
Jeg løp opp trappene. Da jeg kom opp av trappa gjorde jeg den feilen å se ned i gulvet.
KRÆSJ!
Jeg kræsjet i noe... En person. "Oida! Gikk det fint?" Spurte en stemme. Jeg så opp. WOW! Det fjeset! Han var bare helt.. WOW! Han hadde typisk guttestil. Han hadde lysebrunt hår. Sort utejakke, og en slapp mørk olabukse.
"Ja!" mumlet jeg. Han rakte frem hånda. Jeg tok den og han hjalp meg opp. "Takk!" Sa jeg. "Mats!" Sa han fort og rakte frem hånda igjen. Jeg tok den, igjen. "Emilie!" Sa jeg og smilte.
"Hvem klasse går du i?" Spurte han og så meg i øynene. Han hadde de vakreste øyne. Lyseblå. Nydelige. "Hvem klasse går du i?" Spurte han igjen. Jeg ristet meg vekk fra øynene hans.
"8b!" Sa jeg fort og smilte beskjedent -ettersom jeg akkurat hadde dummet meg ut rett foran verdens kjekkeste gutt-.
"Jeg også" smilte han. "Skal vi ta følge?" Spurte han. "Ja, selvfølgelig!" Nesten ropte jeg. "Ehm.. Jeg mener: Ja!"
Jeg kunne ikke vært flauere på den lille turen til klasserommet. Da vi kom inn så Karen (engelsklæreren) bare irritert på oss og gjorde tegn til at vi skulle sette oss.
Etter mange kjedelige timer med matte, norsk engelsk og samfunnsfag skulle vi endelig hjem.
Da jeg kom ut døra fra skolen så jeg Mats stå og vente på noen. "Hei, Emilie!" Sa han og kom bort til meg. "Hei." Sa jeg og kjente at jeg rødmet.
"Hvem vei skal du?"
Jeg pekte bortover veien som førte hjem. "Kult jeg å! Ta følge?" Sa han og smilte. "Ok" Smilte jeg tilbake og begynte å gå.
"Så.. Når begynte du her?" Spurte jeg.
"I dag, flyttet fra Bergen!" Sa han og smilte. "Kult!" Sa jeg. "Jeg begynte her på Mandag, flyttet fra Bodø!" Sa jeg.Da vi var fremme ved mitt hus gikk jeg inn den litt lange innkjørselen. Jeg stoppet på trappa for å se hvem hus han bodde. Jeg fikk ganske sjokk når han gikk inn i huset rett etter vårt.
Dagbok
Kjære dagbok.... IgjenI dag tror jeg jeg møtte han! DRØMMEPRINSEN!
Jeg kræsjet i han da jeg var på vei mot klasserommet! Ganske flau start, men jaja.. Det gikk fint!
Han hadde flytta fra Bergen! Jeg gleder meg til å se han i morgen også!
Hade dagbok! Vi skal spise middag nå! Sees i morgen:3
***
Jepp! Dette ble en veldig lang del men det er jo bare gøy! Hvem tror du denne nye Mats er? Dere kan gjerne stille spørsmål til karakterene nå! Jeg svarer i neste del!
YOU ARE READING
Drømmeprins? (Diary)
RandomEmilie (Også kalt Em) Nystad er 13 år gammel. Da hun flyttet fra Bodø til Stavanger ble alt forandret! Spesielt da hun ser han. Drømmeprinsen!