Dagbok
Kjære dagbooookAlt er nytt
Tiden står stille
Jeg er ny
Men ingen er snilleHusker dere for noen sider siden i dagboka? Da jeg var på vei hit til Stavanger? Da skrev jeg jo at jeg hadde tenkt på dette diktet!
Det popper alltid opp i hodet mitt og det skremmer meg! Jeg har det jo kjempebra på den nye skolen. Håper det alltid er sånn.
Meen... Jeg må gå nå.
Hade dagboka mii!! Sees senere:3
Emilie's POV
Jeg satt i sofaen da det banket på døra. Jeg gikk ut i gangen og så Mats stå utenfor. Jeg ville gå med han ettersom han var kjekkeste i verden, men jeg følte at han skjulte noe...Jeg satt meg ned foran døra så han ikke skulle se meg gjennom vinduet.
Etterhvert gikk han. Jeg måtte forte meg nå. Skolen begynte om 5.min og det tok 10.min å gå.
"Mamma, kan du kjøre meg til skolen? Jeg rekker ikke å gå!"
"Ja, kommer snart!"
Jeg tok på meg skoa og jakka og satt meg på benken i gangen. Etter et halvt minutt kom mamma ut i gangen. Jeg nesten løp ut og satte meg i bilen.
Etter to min stod jeg i skolegården. Jeg så etter Tuva men jeg kunne ikke se henne noen steder. Jeg begynte å gå mot klasserommet.
"Emilie!"
Jeg kjente igjen stemmen. Mats. Jeg valgte å overse den og begynte å gå enda fortere mot klasserommet.
Jeg så det lange brune håret til Tuva da jeg kom opp trappa. "Tuva!" Sa jeg høyt. Hun snudde seg og gikk smilende mot meg. "Heei! Jeg har savna deg!" Hun klemte meg.
"Jeg var syk i går! Jeg hørte du hadde møtt Mats?" Hun så på meg med et seriøst blikk. "Jeg kræsjet i han på vei til klasserommet, det var ikke noe mer!" Jeg så på henne.
Hun smilte ikke."Bra! Hold deg unna han! Da jeg bodde i Bergen for to år siden gikk jeg i samme klasse som han. Det er viktig å overse han! Han er skikkelig rundbrenner. Han prøvde seg på omtrent alle jentene i klassen! Jeg var en av de..."
Tuva forklarte masse greier om han. Jeg var glad for at jeg ikke hadde gått med han til skolen i dag.
---
"I dag skal vi begynne med en ny PowerPoint presentasjon! Jeg deler dere opp i grupper og dere skal sammen lage en PPP om Islam!"
Knut (RLE læreren) bablet i vei om presentasjonen. Jeg fulgte så vidt med helt til han begynte å rope opp gruppene.
"Da skal jeg dele opp i grupper!
Skal vi se her... Ja!Gruppe 1: Maria, Markus og Kristian!
Gruppe 2: Sarah, Anna og Madelen!
Gruppe 3: Emilie, Tuva og.. Vent litt.. Skal vi se her.. Jeg må bare bla om.. Der ja! Mats!
Gruppe 4,5 osv."
Jeg hørte mange i klassen som begynte å hviske og planlegge. De fleste var fornøyde med gruppa si, men jeg og Tuva bare stirret redde på hverandre helt til det ringte ut og dagen var over.
"Ja jenter! Da var det oss da."
Jeg og Tuva rasket opp farten.
"Neimen dere da! Kom da jenter!"
Vi nesten løp helt til Tuva var hjemme hos seg selv. Jeg ble med henne inn og sto inne til han hadde gått hjem til.seg selv.
Det føltes litt ut som han var en morder eller no! Heldigvis ikke.
---
DagbokKjære venn, Dagbok Hansen Jensen Simonsen Knudtsen.
Det er det nye navnet ditt!
Neida! (Joda!^.^)
Gjett hva som skjedde på skolen i dag... Har du gjetta? Ikke det nei...
Vi skal ha sånn PowerPoint presentasjon og Knut delte oss opp i grupper.
Jeg kom på gruppe med Tuva(YAY!) og..... Mats (Jeg tror BLÆÆH kommer tilbake)
Jeg vet det! Det er liksom bare helt.. BLÆÆH! (Ja, BLÆÆH er tilbake)
På vei hjem fra skolen var han liksom helt.... "Halla jenter, la meg bli sammen med begge dere to da! Eller kanskje alle jentene i hele klassen! For jeg er en stor, rar rundbrenner. YO!"
Jeg og Tuva bare fortet oss hjem til Tuva og jeg ventet der til han var hjemme. (Ikke det at JEG er pysete.. Jeg liksom.. DUH!?)
Men hade dagbok. Skal en liten tur til byen med mamma nå. Bye Bye:3
***
Jeg vil bare si TUUUUSEN TAKK for snart femti lesere! Dere er råe! ILU<3Beklager for en liten pause med skrivinga! Har bare hatt mange avtaler med venner og sånt! Men takk til alle som leser uansett!
Hvordan tror du det går med Em og Tuva (og Mats da...) på presentasjonen? Skriv hva du tror i kommentarfeltet❤️
PPP= PowerPoint Presentasjon
ESTÁS LEYENDO
Drømmeprins? (Diary)
De TodoEmilie (Også kalt Em) Nystad er 13 år gammel. Da hun flyttet fra Bodø til Stavanger ble alt forandret! Spesielt da hun ser han. Drømmeprinsen!