Hafif serin bi havada her zamanki gibi yine okuldan eve dönüyordum. Şarkı mırıldana mırıldana yürümeye bayılırım ,evim uzakta olduğu için genelde yanlız gidiyordum. Eve geldiğimde babam evdeydi normalde o saate işte olması gerekiyordu. Daha ben konuya girmeden babam gülümseyerek sana bi haberim var dedi , ne olduğunu sorduğumda farklı bi şehire taşınacağımızı söyledi. O an aşırı üzülmüştüm birşey diyemedim. Babam benim üzüldüğümü görünce gülen yüzü birden düştü. Odama geçtim annem eşyalarımı çoktan toplamaya başlamıştı bile. Elimi yüzümü yıkadım babamın yanına gittim,
"Neden taşınıyoruz?" diye sorduğumda
"İşlerimden dolayı."dedi ,
"Peki baba nereye taşınacağız?" diye sorduğumda bu kez,
"Adana/Ceyhan" dedi daha önce Ceyhanı hiç duymamıştım. Adana'da her gün kötü olaylar olduğunu haberlerden görüyordum ve bu içime tuhaf birşeylerin dolmasına sebep oldu. Arkadaşlarımdan, sevdiklerimden ayrılacaktım ama taşınmamız gerektiğini de biliyordum. Babam okul müdürü ile görüşüp nakil işlemlerini başlatmıştı bile.
"Peki ne zaman gideceğiz?" diye sorduğumda yarın kahvaltıdan sonra gideceğimizi öğrendim. Ve İkinici şoku yaşadım, daha kimselerle vedalaşamamistim bile. Akşam olunca tuhaf bi sesizlik vardı evde. Babam morel vermeye çalışsada hala çok üzgündüm. Yemeğimizi yedik, eşyalarımızı topladık, son kez İzmir'de ki evimizde uyuduk. Ertesi sabah kahvaltımızı yapıp yola koyulduk. Yolculuk çok güzel geçiyordu ama aklım hâlâ arkadaşlarımdaydı kimseyle vedalasamamistim. Derken akşama doğru Ceyhan'a gelmiştik. Yeni evimizin önüne geldiğimde içimde bi boşluk hissi oldu sokaktaki insanlar bize bakıyor bir şeyler diyorlardı. Babam gil evi yerlestirirken hava yavaştan kararmaya başlamıştı. Evin hemen önünde park vardı kafa dağıtmak için gidip parka oturdum. Çevreme bakınıyordum kendimce sonra yanıma küçük bir çocuk geldi , bana bakıyordu ismini sordum benimle konuşmadı sonra bi kız geldi ,ablasıydı galiba. Çocuğu aldı bana gülümseyip gitti . Arkasından bakarken bizim taşındığımız evin yanındaki eve girerken gördüm. İçimden; " Kesinlikle bu kızla tanışmam lazım" dedim. Hava artık kararmıştı evimizde neredeyse yerleşmişti babam bana seslendi " Sefa oğlum artık eve gel." daha kimseyi tanımadığımız için babam tedirgindi galiba. Neyse banktan kalktım eve doğru giderken o kızın camdan bana baktığını gördüm benim onu gördüğümü farkedince hemen içeri girdi yüzümde hafif bir tebessüm ile eve girdim. Artık yeni bi hayat beni bekliyordu. Ertesi gün babam beni nakil aldığı okula doğru götürdü. İlk günüm olduğu için tedirgindim kimseyi tanımıyordum ,ben bahçede dururken babamda müdürün odasına gidip müdürle konuşuyordu. Çevreme bakarken birden o kızı gördüm aynı okuldaydık, onu görünce yüzümde bir tebessüm belirdi. Beni farkedince yanıma doğru geldi, tam karşımda durduğunda nedensizce heyecanlandım.
Tam ağzını açıp konusacaktı ki, babam müdürle birlikte yanıma geldi.
Müdür elinde tuttuğu kağıdı elime verdi. Elimdeki kağıda baktığımda sınıfımın ve numaramın yazdığını gördüm. Tekrar kafami kaldırdığımda kızın gitmiş olduğunu gördüm.Elimde kağıt ile yeni sınıfımı bulmaya çalışıyordum, koridordan sağa dönünce birine çarptım. Yüzüne bile bakmadan özür diledim, kafamı kaldırdığımda karşımda duran kıza baktım. Kız kısa boylu esmer tenli kıvırcık saçlı tatlı bir kızdı. Önemli değil diyip yanımdan geçip gitti.
Koridorda ilerleyerek sınıf şubelerine göz attım, elimdeki kağıtta 11/C yazıyordu. Koridorun sonuna vardığımda sınıfımı buldum. Kapıdan içeri girdim sakince, dışarıdan heyecanlı olduğum anlaşılmasın diye herşeyi yaptım. Sınıfa bir göz attım ve boş bir sıraya oturdum hemen.
Sınıf kapısı açıldı ve içeri demin çarptığım kız girdi. Direkt olarak yanıma geldi ve
"Orası benim yerim."dedi
"Oturabileceğim başka bir yer var mı?" Diye sordum ve cevabı gecikmedi,
"Bu seni ilgilendirir beni değil kalk yerimden." Dedi
Tam yerimden kalkacaktım ki arkadan bir kızın sesini duydum.
"Ela! Sen şimdilik benim yanımda otur. Sonra ayarlarsınız yerinizi "dedi kimin konuştuğuna baktığımda ismini bilmediğim o güzel kızı gördüm. Çarptığım kızın adı da Elaymış öğrenmiş oldum.
"Ben yerimden kalkmam çok istiyorsanız beraber oturun." Dedi Ela
Hemen söze atlayıp,
"Bana uyar." Dedim ve çantamı alıp güzel kızın yanına gittim. Kız önce bir süre bana baktı sonra arkasını dönüp sırasına gitti tabii bende peşinden gittim. Sıraya oturduğunda bende yanına oturdum.
"Adını öğrenebilir miyim acaba?"dedim güzel kıza ama cidden çok güzeldii.