Benim fikrime göre, toplumumuzda mental sağlık konusu hala yeterince önemsenmeyen bir konu. Ben bugün hala, kendi aileme ve çevreme tembel olmadığımı, depresyonda olduğumu ve yaptığım şeyleri isteyerek yapmadığımı (daha doğrusu yapmam gerektiğini bildiğim şeyleri yapamadığımı) anlatmaya çalışıyorum. Konu her ne olursa olsun, insanın mental açıdan sağlıklı ve mutlu olmadıkça hiçbir şeyin bir önemi kalmadığını düşünüyorum. Bu nedenle, kitabıma bu konudan başlamak istedim.
Öncelikle belirtmek isterim ki, ben bir doktor değilim ve psikoloji alanında ne bir eğitimim ne de birinin psikolojik sağlığı hakkında bir yorum yapmaya yetkim yok. Eğer psikolojik bir rahatsızlığın olduğunu ve yardıma ihtiyaç duyduğunu hissediyorsan, lütfen çevrenden ve hekimlerden yardım istemekten çekinme. Bu gibi durumlar, grip olmak kadar doğal ve olağan şeylerdir ve utanılacak veya hafife alınacak şeyler değillerdir. Kendini bir profesyonele emanet ettiğinde, doğru tedavi ile çok daha iyi hissedeceksin.
Ancak, ciddi olmayan vakalarda kişinin kendi çabasıyla durumu kolaylıkla atlatabilmesi de mümkündür. Kendin için yapabileceğin çok şey var.
Parıldamak zaman ve emek ister. Eğer tüm gün yatakta yatıyor, kahvaltını cipsle yapıyor, günlerce duş almıyor veya kendin için bir rutin oluşturamıyorsan, sana sıcak suyla duş almanın ya da güneşin UV ışınlarının ne kadar zararlı olduğunu anlatmanın ne faydası var ki?
Glow up yolculuğunda en önemli adımlardan biri, kendi zihinsel sağlığımızla ilgilenmektir. Kendimizi iyi hissetmek, iç huzuru bulmak ve duygusal dengeyi korumak, gerçek bir glow up deneyiminin temel taşlarından biridir.
Diyelim ki hayat sana bazen zorlu anlar yaşatıyor, stresli durumlarla karşılaşıyorsun veya duygusal dalgalanmalar yaşıyorsun. İşte, bu tür zorluklarla başa çıkman ve zihinsel sağlığını desteklemen için bazı stratejiler:
• Ruh Halini İyileştirmek: Öncelikle kendine bir şey sormanı istiyorum: "Bugün kendimi nasıl hissetmek istiyorum?" Kendini iyi hissetmek için neler yapabileceğini düşünebilirsin. Sevdiğin şarkıları çal, keyif aldığın aktivitelerle zaman geçir, hatta komik bir video izle. Küçük mutluluklar, büyük bir fark yaratabilir.
• Stresle Başa Çıkma: Stres, herkesin yaşadığı bir durumdur. Önemli olan, stresi yönetme becerilerini geliştirmektir. Derin nefes almak, meditasyon yapmak veya doğada yürüyüşe çıkmak gibi sakinleşme tekniklerini deneyebilirsin. Kendine zaman ayırmak ve stresli durumları perspektiflemek, iç huzurunu bulmana yardımcı olabilir.
• Kendi İç Konuşmanı Şefkatle Yönlendir: Kendi iç konuşmalarımız, duygusal durumumuzu etkiler. Kendine karşı nazik olmayı ve olumsuz düşünceleri olumluya çevirmeyi deneyebilirsin. Kendini destekleyen, sevgi dolu bir iç konuşma geliştirerek, kendine olan güvenini artırabilirsin.
• Duygusal Destek: Hayatta her zaman zor zamanlar olabilir ve duygusal destek almak önemlidir. Yakın arkadaşlarınla, ailenle veya bir uzmanla konuşmak, duygusal yükünü hafifletebilir. Unutma, zihinsel sağlığını desteklemek için yalnız olmadığını bilmek önemlidir.Zihinsel sağlık, glow up yolculuğunda öncelikli bir adımdır. Kendini sev, kendine zaman ayır ve duygusal ihtiyaçlarını ön planda tut. Zor zamanlarda, kendi içsel gücünü keşfetmek için bir fırsat olduğunu hatırla. Profesyonel destek almak da bir güç göstergesidir, gerekirse yardım istemekten çekinme.
Glow up yolculuğunda sana yardımcı olmak için buradayım. Unutma, her adım bir ilerleme ve her gün yeni bir fırsat sunuyor.
Sonraki bölümde görüşmek üzere. Sevgilerle,
Bumblebee
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Glow Up Rehberi
Non-Fiction❀ Wattpad'de, hatta internette bulabileceğin en kapsamlı glow up rehberi ❀ Bu kitabı bitirdiğinde Doğru bir şekilde cilt bakımı ve egzersiz rutini oluşturmanın püf noktalarını, Daha iyi görünmek için yaşam tarzında cilt bakımı hariç neleri değiştirm...