Scene Five

1 0 0
                                    

𝐒𝐡𝐨𝐫𝐭 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐲: 𝐀𝐛𝐢𝐠𝐚𝐢𝐥 "𝐓𝐡𝐞 𝐒𝐜𝐚𝐩𝐞𝐠𝐨𝐚𝐭"

𝐒𝐜𝐞𝐧𝐞 𝐅𝐢𝐯𝐞 𝐎𝐩𝐞𝐧𝐬 9:00𝐀𝐌 𝐓𝐡𝐞 𝐍𝐞𝐱𝐭 𝐃𝐚𝐲 𝐀𝐭 𝐀𝐛𝐢𝐠𝐚𝐢𝐥'𝐬 𝐇𝐨𝐦𝐞 𝐈𝐧 𝐃𝐮𝐩𝐨𝐫𝐭 𝐑𝐨𝐚𝐝.

𝗔𝗯𝗶𝗴𝗮𝗶𝗹 𝗪𝗮𝗸𝗲𝘀 𝗨𝗽 𝗧𝗼 𝙎𝙞𝙭𝙩𝙚𝙚𝙣 𝗠𝗶𝘀𝘀𝗲𝗱 𝗖𝗮𝗹𝗹𝙨 𝗮𝗻𝗱 𝗧𝗵𝗿𝗲𝗲 𝗦𝘄𝗲𝗲𝘁 𝗚𝗼𝗼𝗱 𝗠𝗼𝗿𝗻𝗶𝗻𝗴 𝗠𝗲𝘀𝘀𝗮𝗴𝗲𝘀 𝙁𝙧𝙤𝙢 𝙈𝙖𝙧𝙘𝙪𝙨 𝙈𝙁𝘿𝙋.

𝗧𝗵𝗲 𝗟𝗮𝘀𝘁 𝗠𝗲𝘀𝘀𝗮𝗴𝗲 𝗚𝗼𝘁 𝗛𝗲𝗿 𝗦𝗺𝗶𝗹𝗶𝗻𝗴 𝗦𝗼 𝗛𝗮𝗿𝗱, 𝗧𝗵𝗮𝘁 𝗬𝗼𝘂 𝗖𝗼𝘂𝗹𝗱 𝗟𝗶𝘁𝗲𝗿𝗮𝗹𝗹𝘆 𝗦𝗲𝗲 𝗟𝗼𝘃𝗲 𝗥𝘂𝗻𝗻𝗶𝗻𝗴 𝗧𝗵𝗿𝗼𝘂𝗴𝗵 𝗧𝗵𝗲 𝗩𝗲𝗶𝗻𝘀 𝗢𝗳 𝗘𝘆𝗲𝘀 𝗔𝘀 𝗦𝗵𝗲 𝗥𝗲𝗮𝗱 𝗜𝘁 𝗤𝘂𝗶𝘁𝗲𝗹𝘆 𝗧𝗼 𝗛𝗲𝗿𝘀𝗲𝗹𝗳, 𝗪𝗵𝗶𝗹𝘀𝘁 𝗣𝗮𝘂𝘀𝗶𝗻𝗴 𝗧𝗼 𝗦𝗺𝗶𝗹𝗲 𝗔𝗳𝘁𝗲𝗿 𝗘𝗮𝗰𝗵 𝗟𝗶𝗻𝗲.

𝗠𝗮𝗿𝗰𝘂𝘀' 𝙏𝙝𝙞𝙧𝙙 𝙈𝙚𝙨𝙨𝙖𝙜𝙚: Good morning, the love of my life. The only girl my heart beats for. How was your night? I hope you slept calm as the night stars and woke up as vibrant and lovely as the morning sun. I wish I could play a game with you, but definitely not hide and seek, cos a beautiful girl like you is hard to find. I wish you a blessed and peaceful day my love. Please reply me or call back when you see this message. Your forever love, Marcus.

𝘼𝙗𝙞𝙜𝙖𝙞𝙡 (𝙏𝙮𝙥𝙞𝙣𝙜 𝙝𝙚𝙧 𝙧𝙚𝙥𝙡𝙮 𝙬𝙞𝙩𝙝 𝙖 𝙃𝙚𝙖𝙫𝙮 𝙎𝙞𝙜𝙝𝙨): Hey Marcus sorry I Missed your calls, cos I was still sleeping. I'm good thanks. Hope you're also good. I'm getting ready to go for class. Might call you when I get to town.

𝙈𝙖𝙧𝙘𝙪𝙨 (𝙍𝙚𝙥𝙡𝙞𝙚𝙨 𝙄𝙣𝙨𝙩𝙖𝙣𝙩𝙡𝙮): Okay, my love. Will be waiting.

𝘼𝙗𝙞𝙜𝙖𝙞𝙡 𝙃𝙪𝙧𝙧𝙞𝙚𝙨 𝙏𝙤 𝙏𝙝𝙚 𝘽𝙖𝙩𝙝𝙧𝙤𝙤𝙢 𝙏𝙤 𝙏𝙖𝙠𝙚 𝘼 𝙌𝙪𝙞𝙘𝙠 𝙎𝙝𝙤𝙬𝙚𝙧 𝘼𝙣𝙙 𝙂𝙚𝙩 𝙍𝙚𝙖𝙙𝙮 𝙏𝙤 𝙂𝙤 𝙏𝙤 𝙈𝙤𝙣𝙧𝙤𝙫𝙞𝙖.

𝘼𝙣 𝙃𝙤𝙪𝙧 𝙇𝙖𝙩𝙚𝙧, 𝙎𝙝𝙚'𝙨 𝘼𝙩 𝘿𝙪𝙋𝙤𝙧𝙩 𝙍𝙤𝙖𝙙 𝙅𝙪𝙣𝙘𝙩𝙞𝙤𝙣 𝙁𝙞𝙣𝙙𝙞𝙣𝙜 𝘼 𝙏𝙖𝙭𝙞. 𝙍𝙚𝙢𝙚𝙢𝙗𝙚𝙧𝙨 𝙨𝙝𝙚 𝙛𝙤𝙧𝙜𝙤𝙩 𝙩𝙤 𝙜𝙞𝙫𝙚 𝙋𝙧𝙚𝙘𝙞𝙤𝙪𝙨 𝙩𝙝𝙚 𝙡𝙖𝙩𝙚𝙨𝙩 𝙜𝙚𝙚𝙯 𝙬𝙝𝙞𝙡𝙨𝙩 𝙩𝙖𝙡𝙠𝙞𝙣𝙜 𝙞𝙣 𝙝𝙚𝙧 𝙝𝙚𝙖𝙙.......

𝘼𝙗𝙞𝙜𝙖𝙞𝙡: ayyy mehn, I forgeh to lay lay geez on Precious oo anyways let me jeh reach intown fweh. (𝙎𝙢𝙞𝙡𝙚𝙨 𝙨𝙤𝙛𝙩𝙡𝙮)

𝙍𝙞𝙜𝙝𝙩 𝘼𝙩 𝙏𝙝𝙖𝙩 𝙈𝙤𝙢𝙚𝙣𝙩, 𝙖 𝙗𝙡𝙖𝙘𝙠 𝙃𝙮𝙪𝙣𝙙𝙖𝙞 𝙅𝙚𝙚𝙥 𝙃𝙤𝙣𝙠𝙚𝙙 𝙉𝙚𝙖𝙧𝙗𝙮:

𝙁𝙧𝙚𝙙𝙙𝙮: Fine girl u going intown.

𝘼𝙗𝙞𝙜𝙖𝙞𝙡: Yes, but I'm waiting for someone.

𝗙𝗿𝗲𝗱𝗱𝘆: oh okay, but let me give u lift na.

𝘼𝙗𝙞𝙜𝙖𝙞𝙡: oh no mehn, its okay. But thanks tho.

𝙁𝙧𝙚𝙙𝙙𝙮: but can I have yor number at least to get connected?

𝘼𝙗𝙞𝙜𝙖𝙞𝙡: No, I don't give my number to strangers.

Abigail "The Scapegoat"Where stories live. Discover now