البارت 24

20 3 0
                                    

(الفرق بين العاصي والملتزم مش إن دا بيعصي ودا مبيعصيش، الفرق إن دا بيعصي ومش بيتوب.... ودا بيعصي وبيجدد التوبه)

د/حازم شومان

بمـدح المصطفي تحيا القلوب
وتغتفر الخطايا والذنوب
أرجو أن أعيش به سعيداً
وألقاه وليس علي حوب ♥
______________________
صقر بغموض:الحكايه دي لازم تنتهي فاهم.......
حسام:تمام كل اللى عايزة هيتنفذ.......
صقر:تعالي يلا معايا......
خرجوا من القصر واتجهوا ناحيه المخزن.....دخلوا إليه فتح صقر باب الغرفه...... وجد سليم وطلعت معلقين ومكبلين اليدين.......تقدم منهم صقر ووضع يده ف جيبه ووقف بشموخ مثل الصقر......ونظر اليه ببرود:دي آخر اللى يلعب مع صقر السيوفي.....
لم يقدر سليم ع رفع رأسه:خرجني من هنا أنت عايز من اي تاني......
صقر وهو يخرج سلاحه ببرود:هقتلك يا يا صاحبي.....
سليم بصراخ:لاااااااااااااااااا
وانطلقت رصاصه من مسدس صقر......وأستقرت ف رأس طلعت.....سليم كان جسده يرتعش بخوف.......
صقر بغضب:أنا حسابي لسه مخلصش معاك يا سليم......وأنا هدوقك من العذاب ألوان......واعرفك ازاي تلمس حاجه تخص صقر السيوفي......حساااام....
حسام:ايوا يا صقر......
صقر بغضب:هات زجاجه الأسيد نستمتع شويه......
سليم بترجي:صقر بلاش تعمل كدا......
صقر بحده:اخررررررس مسمعش صوتك......أنت لسه شوفت حاجه دا كدا بنهزر.....
(طب يا جماعه اللى ميعرفش الأسيد دا بيحرقك اي حاجه وبالذات لو مركز).......
حسام جابها وماسكها بحذر شديد......وأعطاها لصقر وأمسكها وفتحها واتجه ناحيه سليم بشر.......
صقر بوعيد:هااااا بقي نبدأ بتشويهه اي ف جسمك الجميل دا......
سليم بزعر:صقر خلاص انا عرفت غلطي ومش هاجي جمب حاجه تخصك.......وهسافر بعيد عن هنا ومش هرجع تاني بس سيبني أرجوك......
صقر بتفكير:أمممممم حلو طب ولو شوفتك هنا تاني......
سليم:لأ والله مش هنزل مصر تاني.....وهسيبك ف حالك......
صقر بخبث:امممم وهتروح روسيا بقي..... علشان تكمل مع المافيا اللى شغال معاهم......لأ وخد دي كمان بنت البص الكبير........ اللى ليك علاقه معها يا وس"خ حامل منك.......
سليم بصدمه:أنت بتقول اي وعرفت دا إزاي.......
صقر بغموض:أنا مفيش حاجه معرفهاش......أشوف وشك هنا تاني يا كلب....بس لازم أسيبلك تذكار كدا تفتكرني بيه......
وأمسك زجاجه الأسيد ووضع بعض من القطرات القليله ع ذراع سليم......فصدحت صرخه قويه كدا من سليم.......ضحك صقر بشر:دا بس حاجه قليله ع اللى كنت هعمله فيك.....بس يلا المسامح كريم.......حسام هات الترياق......
حسام حضره ومن بعدها أعطاه له.....صقر أخذه وضرب الحقنه ف سليم....... حتي يبطل مفعول الحقن التي تلقاها سابقاً.......
صقر وهو يغادر:لما يفوق تاخده وتوصله للمطار.....ويغور من البلد....وأكمل بتحذير:وإياك ثم إياك ترجع هنا تاني.....هيكون مصيرك بعد كده الموت فاااهم.....
ألقي كلماته الغاضبه ومن بعدها غادر.......وخرج من المخزن وتوجه ناحيه القصر......وحسام أخذ يعيد الوعي لسليم.....وبعدها فك له القيود وأوقفه.....ونادي ع الجارد فحملوه وطلعوا به من المخزن......وصعدوا السيارات وأتجهوا ناحيه المطار......وبعد قليل وصلوا وهبطوا من السيارات.....وتقدموا ومعهم سليم وأنتظروا قليلاً....... ومن ثم جاءت الطائرة التي سوف تقلع ع روسيا......صعد لها سليم وهو يموت وجعاً وقهراً ع حاله.....ومن ثم أنطلقت الطائرة للأرض الروسيه.......تأكد حسام من ذلك ومن بعدها غادر متوجه للقصر ومعه الجارد.....
*________________________*
أما عن صقر
فدخل غرفته وجد مليكة جالسه ع الفراش.....وتمسك ورقه وقلم وتعمل بتمعن وترتسم ع ثغرها إبتسامة هادئه......أقترب منها وجلس أمهامها فرحت كثيراً......وقفزت عليه ونامت ف أحضانه......
صقر نظر لها بعشق:مش نمتي ليا يا حبيبتي......
مليكة بحب:مش بعرف أنام غير وأنا ف حضنك يا صقري......
صقر:كنتي بتعملي اي يا ملاكي......
مليكة جذبت الورقه وأبتسمت:كنت برسمك يا حبيبي......
صقر:بجد وريني كدا......
نظر لها صقر نعم ف الصورة حقاً تشبهه كثيراً كأنها نسخه.......
صقر:هو أنا شكلي حلو أووي كدا......
مليكة بعشق:أحلي طبعاً بكتير ف نظري بحبك يا صقري.......
صقر بهيام:بحبك يا جنيتي.....جيتي ونورتي حياتي وخليتي ليها معني........ قلبي هيفضل ليكي ل آخر يوم ف عمري.......
مليكة بحب:وأنا كمان بحب اووي يا بن نرمين......صقري اي رأيك نروح كلنا مكان كلنا.......
صقر بتدقيق:قصدك بمين كلنا كدا......
مليكة:أنا وأنت وجاسر وهاجر وحسام وبسملة وأحمد وكاميليا......
صقر:اممممم حلوة الفكرة بس هنروح فين......وبعدين قولتلك متقوليش أسماء رجاله غيري......
مليكة بضيق:فكر كدا نروح فين مكان يكون لينا كلنا.....أستغفر الله العظيم أومال اقول عليهم اي دول.....جميلة وحور وأميرة مثلاً......
صقر بضحك:حلوة الأسماء دي وأنتي مختارة من كل حرف منهم أسم بنت خلاص لما تيجي تقولي قوليلي بالاسماء دي......اي رأيك نروح عندي ف المزرعه بتاعتي نقضي يومين هناك.......
مليكة:اي دا أنت عندك مزرعه.......صقر حبيبي قولي ع ممتلكاتك كلها مره واحده......مش كل شويه تفاجئني بحاجه جديدة......بس تصدق فكره حلوة وهنخربها بكره أنا والبنات.......
صقر بضحك:بصي ممتلكاتي كتير أووي فخلينا ف المهم تعالي أقولك كلمه ع انفراد يا حبيبتي......
توردت وجنتي مليكة بالاحمرار.....وانزلت رأسها خجلا وعضت ع شفتيها.......مما أثار رجولته ف أخذها ف قبله عاشقه يبث فيها مدي عشقه لها......ومليكة تتجاوب معه.....ومن ثم ذهبوا إلى عالمهم الخاص........
وطبعاً يا جماعه (سكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)....
*_________________________*
أشرقت شمس صباح يوم جديد بنورها الساطع.....لتداعب بخيوطها الصفراء ذات العيون الزرقاء......لتفتح مليكة عينيها وهي ف أحضان صقر......فنظرت له بعشق وكانت تمرر يدها ف خصلاته الفحميه الناعمه ومن ثم تقربت منه حتي تقبله ف خده.......الا أن صقر غير اتجاه وجهه وقبلها ف شفتيها.......ففتحت مليكة عينيها بصدمه أبتعد عنها صقر وضحك ع شكلها:اي دا أنت كنت صاحي......
صقر:اه بس لقيتك بتفتحي عيونك فكنت هشوفك هتعملي اي،وغمز .......
مليكة:صباح الخير ياحبيبي......
صقر خطفها ف قبله حاره مره ثانيه وابتعد عنها حتي تأخد أنفاسها:كدا بيبقي الصباح يا ملاكي......
أخفضت مليكة رأسها ومن فرط خجلها وتصبغت بالحمره......
صقر بضحك:يابنتي أنتي علطول طماطم كدا...... وأكمل بخبث يلا قومي خدي شاور علشان ننزل......
مليكة بخجل وهي تشدد اللحاف:احم لأ قوم أنت الاول.......
صقر بخبث:عادي ياحبيبتي قومي منا شوفت كل حاجه،وغمز......
مليكة بغضب:أنت قليل الادب ومش محترم.......
صقر وهو يقوم ويحملها فصدرت شهقه من مليكة:عارف يا جنيتي واي الجديد......يلا تعالي ناخد شاور مع بعض.......
مليكة بغضب:لااااااااا ونزلني بقي.......
ولكن لم ينصت إليها صقر وتوجه ناحية المرحاض وأغلقه عليهم.......وبعد مده ليست بالقليله خرجا وهو يحملها......
صقر بمشاغبه:حمام الهنا ياقلبي......
مليكة دفنت رأسها ف عنقه......فدخل بها إلى حجرة الملابس.....فأنزلها وطبع قبله رقيقه ع خدها.....وذهب كي يبدل ملابسه وكاد ينزع من ع خصره المنشفه صرخت به مليكة:استني يا مجنون أنت بتعمل اي......
صقر بتذمر:هكون هعمل اي هلبس.....
مليكة بضيق:والنبي اي لأ شكراً ع المعلومه اللى ملهاش لازمه دي......منا عارفه أنت ف اي أستني هاخد هدومي واروح ألبس ف الحمام.......
صقر بغيظ:يابنتي أنتي مجنونه......أنتي كنتي لسه معايا دلوقتي جوه ومكسوفه دلوقتي لما طلعنا........
توجهت له مليكة ولكمته ف معدته بغضب:أنت قليل الادب واحترم نفسك......
ومن ثم أخذت ملابسها وخرجت......أما صقر فضحك ع تلك المجنونه:ايوا كدا مليكة القديمه بتظهر تاني......
أرتدي كلاهما ملابسه ووقفت مليكة حتي تصفف شعرها أمام المرآه......جذب صقر من يدها المصفف وأمسكه كي يصففه لها:هعملك أنا يا جنيتي.....
نظرت إليه ف المرآه بعشق وهيام:أنا موافقه.......
وبدأ صقر يصفف شعرها الكستنائي الذهبي وأنتهي وطبع قبله ع رقبتها بعشق.....أما هي كانت تذوب من فرط مشاعرها.......
وبعدها جذبها من يدها وهبطوا للأسفل وهم ممسكين أيديهم معاً......رآه كلا من جاسر وحسام وصفروا وغمزوا لصقر......
صقر وهو يتجه يقبل يد امه:صباح الخير يا حبيبتي......
نرمين بحب:صباح النور يا حبيب قلبي......
مليكة بغيرة وميلت عليه:دا أنا هموتك بتقول لحد غيري حبيبتي ماشي أصبر......
جاسر بمرح:وأنا مليش من الحب جانب ولا اي يا ماما.....أما هو حبيب القلب أنا أبقي اي......
نرمين بضحك:أنتي روح الروح يا جسور.......
جاسر وهو يرسل لها قبله ف الهواء:روح جسور......
حسام بتمثيل:اي دا بتخونيني يا نرمين لأ مع مين مع صحابي......اه قلبي اتكسر مش قادر.......
كلهم ضحكوا عليه وهو يمثل تلك الدراما.......
نرمين بضحك:حبيبي يا حسام دا أنت الحب كله......
حسام بغمز:أحبك يا عسل وأنت مدلعني......
صقر:طب يلا كملوا فطار......وكل واحد فيكوا يقول لمراته أن أحنا رايحين المزرعه النهاردة نقضي يومين.......
حسام بفرح:اوووعاااا عليك يا أبو الصقور......تصدق فكره حلوة أنا خلاص شبعت أروح اكلم غاباتي.......
جاسر وهو يلحق به فرحا:اه جوجو قلبي هتبقي معايا النهارده.......
ضحكوا عليهم ثلاثتهم وأكملوا فطورهم......ولكن قطع ذلك عليهم دخول نورين الحيذبونه......
نورين وهي تتقدم منهم بإبتسامة:صباح الخير يا نانا.....
نرمين بحب:صباح النور يا حبيبتي......
نظرت نورين بعشق لصقر الذي ظفر بضيق منذ أن رآها:صباح الورد يا صقر.......
صقر بضيق:صباح الخير.......
نظرت نورين بقرف لمليكة التي كانت سوف تنفجر من غضبها من تلك الشمطاء وجلست مكان نرمين التي قامت.......
نرمين:تتهنوا يا حبيبي بس متطولوش عليا ف المزرعه.......
نورين:مزرعه اي دا أنتوا رايحين.......
مليكة بضيق:اه رايحين ف حاجه يعني......
نورين:عادي لو روحت معاكوا.......
مليكة بزهق:اللهم طولك يا روح.....تروحي معانا فين ياختي......
صقر وهو يجلس مليكة:أهدي بس يا مليكة......أنتي اي اللى جابك يا نورين دلوقتي.......
نورين:اي دا أنت مش عايزني اجي اشوف خالتو......
صقر بضيق:خالتو ع الصبح الساعه لسه 8 يا نورين.......
نورين وهي طالعه بحب تقريبا كانت هطلع قلوب من عنيها:أصلها وحشتني اووي وأنا بحبها اوووي......
مليكة بغضب:لاااااا بقي اوووووعا هي اللى جابته لنفسها بنت الملزقه........
أمسكتها مليكة من شعرها ونورين تتألم بشدة وتبكي:أنتي يا بت محرمتيش من علقه المره اللى فاتت......كدا كخ يا ماما عيب دا بتاعي......ماشي يا ملزقه......
وشددت مليكة ع قبضتها واكملت بغيره:أنا لو شوفتك بتكلميه تاني هموتك سامعه.......
نورين بصراخ:ااااااااااااااههههههه يا خالتوووووووو......
هبطت نرمين بفزع ع صراخها......فوجدت مليكة ممسكه بها......
نرمين بصدمه:مليكة ليه بتعملي كدا فيها.......
مليكة بغضب:بس يا نونا دي خلاص.......أنا جبت أخري منها واحده مش متربيه عديمه الأخلاق.......
نرمين:مليكة إزاي تقولي كدا عليها......ابعدي بعيد عنها يلا......
أبتعدت مليكة عنها ولكنها جذبتها مره اخيره من شعرها ووقفت بجانب صقر الذي يحاول كبت ضحكاته........
نورين بمسكنه ودموع تماسيح:اهئ شوفي يا نانا عملت فيا اي.......دا كله علشان بقول أروح معاهم المزرعه أغير جو.......
نرمين:فيها اي ما أنتوا كلكوا رايحين خدوها معاكوا......وأنتي يا مليكة متعمليش كدا فيها تاني......
مليكة:دي بتقول لصقر وحشتني وبحبك يا طنط.......
نرمين:بنت خالتو فيها اي......
مليكة مقلتيها ملئت بالدموع وصعدت إلى غرفتها.......
أما صقر فثار وغضب ف وجههم:أنتي بتزعقيلها هي......بدل ما تلمي بنت أختك......مليكة هنا كلمتها مسموعه واحترامها من احترامي.......وإياك حد فيكوا يزعقلها تاني وليزعلها......هنهي عمره فاهمين.......
واتجه ناحيه نورين وأمسكها من معصمها:أنا بقي هعلمك الأدب من أول وجديد......لأنك جبتي اخري معاكي اصبري يا نورين.......
نورين بخوف:سيب أيدي يا صقر......
صقر ترك يدها وصعد خلف معشوقته التي تبكي.......واه ع دموع حبيبته التي تحرقه بالنار داخله.......
نورين بحزن:يعني أنا مش هروح معاهم يا خالتو......
نرمين بزعيق:نورين أنا عارفه إنك قولتي كدا لصقر......ودا مينفعش هو متجوز وبيحب مراته.....بس مش رضيت ازعلك بس إياكي تعملي كدا تاني أنتي سامعه.......وتروحي معاهم وملكيش دعوة بمليكة......
*_______________________________*
إما فوق عند مليكة
كانت تجلس ع الفراش تبكي بحرقه......هي تدافع عن حبيبها إنه لها هي ومن حقها هي......فكيف تأتي هذه الحمقاء وتقول له ذلك الكلام......
فتح صقر الباب ونظر لها بحزن.....فإنها تبكي لا والله لسوف أجازي من أبكاكي يا حبيبه الفؤاد.......ذهب إليها صقر وفتح اليها ذراعيه.......فدخلت مليكة داخل احضانه تبكي ويعلو صوت شهقاتها.......
صقر بحنان:أششششششش أهدي يا ملاكي......متبكيش دموعك بتحرقني أووي من جوا.....
مليكة ببكاء:دي بتقولك وحشتني وبحبك يا صقر......كانت عايزاني اعمل اي اقف اسقفلها......ولا اي بالظبط أنت من حقي أنا بس.......
صقر بعشق:خلاص يا جنيتي أهدي.....أنا فعلاً من حقك أنتي وليكي لوحدك......ومحدش بعشقه غيرك.....أنتي قولتيها قبل كدا هي قدامي طول السنين......ومش فكرت فيها ولا حبيتها......إنما عشقتك أنتي وقلبي معاكي أنتي ومطبوع عليه أسمك أنتي يا ملاكي......
مليكة بهيام:وأنا بحبك أووي يا صقر.....انا عملت كدا من غيرتي عليك منها الملزقه البجحه عديمه التربية.........
صقر بضحك:خلاص يا جنيتي......اعملي اللى أنتي عوزاه ف الوقت اللى أنتي عوزاه......
أحتضنته مليكة بحب كبير ونامت بين ذراعيه.......أما هو فطالعها بعشق ومسد ع شعرها وقبلها برقه ع شفتيها الكريزيه.......
*______________________________*
عند حسام
حسام بحب:هتكوني معايا يا بسبوستي......
بسملة:مش هينفع يا حسام أروح معاك......
حسام بضيق:ليه ما أنتي مراتي هنروح نقضي يومين......أنتي مش واثقه فيا يا بسملة......
بسملة بسرعه:لأ واثقه واثقه.....بس ماما ممكن ترفض يا حسام.......
حسام:بحبك يا غابات الزيتون.....طب اديني طنط وأنا هقنعها يا قمر.....
بسملة بخجل:حاضر ثواني.....
خرجت بسملة وهي تعطيها الفون كي تحدث حسام......
شيماء:مين يا حبيبتي....
بسملة بحرج:دا حسام يا ماما عايز يكلمك.....
شيماء:طيب هاتي اكلمه.....
حسام:عامله اي يا طنط ليكي وحشه من إمبارح......
شيماء:الحمدلله يابني.....ادخل بقي ف المفيد لأن الدخله دي مش داخله عليا أكيد وراها حاجة......
حسام بضحك:حماتي القمر اللى عرفاني.....بصي بقي بصراحه كدا إحنا رايحين المزرعه بتاعت صقر السيوفي النهارده ك أجازة لينا كلنا.....وأنا بعد إذن حضرتك طبعاً هاخد بسملة معانا لأن كلهم واخدين مراتتهم وأنا اللة هبقي لوحدي يعني يرضيكي.......
شيماء:اه يرضيني يا حسام......
حسام:يا طنط دي مراتي.....بالله وافقي هيحفلوا عليا.....وأنا والله هحافظ عليها وهحطها جوا قلبي قبل عيني متخافيش.....
شيماء:يا حسام مش هينفع يابني.....
حسام:والله هينفع هي مراتي.....وأحنا هنغير جو لأني لسه واخد اجازة من الشغل..... وكلنا طالعين يعني مش لوحدنا اطمني.......
شيماء بقله حيله:خلاص يا حسام خلي بالك منها.....
حسام بحب:أنتي بتوصيني عليها أنا افديها بروحي......
شيماء:ربنا يسعدكم ويديمكوا لبعض.....
حسام:يارب يا طنط.....ممكن تديني بسملة.....
شيماء أعطت بسملة الفون وكانت ع ثغرها ابتسامه:ايوا يا حسام.....
حسام بغرور:مش قولتلك أنا هقنعها يابنتي.....يا حوسام يلا بقي يا قمر جهزي شنطتك علشان اخدك ونقضي يومين حلوين.....
بسملة بخجل:حاضر سلام.....
حسام بخبث:طب مفيش اي حاجه كدا....تصبيره مثلاً لحد مشوف القمر......
بسملة:لأ ويلا اتكل ع الله يابابا......
حسام بضحك:يخربيت دبشك ارحميني.....
بسملة:الرقم المطلوب مغلق أو غير متاح يمكنك إعادة الإتصال لاحقاً......
واغلقت ف وجهه وهي تضحك عليه.......أما حسام هو الاخر كان يضحك ع حبيبته المجنونه التي يعشقها.....ويحلم ان تكون معه ف بيته وبين أحضانه......
*____________________________*
عند جاسر
ذهب الى منزل هاجر حتي يقنع أهلها أولا......صعد ووصل أمام الشقه وطرق الباب.....أنتظر قليلا حتي إتي له نادر يفتح له......وقابله بإبتسامه أبويه:جاسر اتفضل ياحبيبي.....
جاسر بحرج:شكراً ياعمي......
ودخل واغلق الباب وجلسوا ف الصالون.....حمحم جاسر بحرج:عمي أنا كنت عايز منك طلب بس مترفضش......
نادر:قولي يابني ودا متوقف ع حسب الطلب......
جاسر:بص يا عمي احنا رايحين كلنا المزرعه بتاعت صقر أخويا......وأنا عايز أخد هاجر معانا تغير جو.....ومش هنبقي لوحدنا والله.....صقر ومليكة وحسام وبسمله. وأحمد كاميليا.....يعني كل واحد طالع بمراته وأنا كمان عايز مراتي معايا......وأنا مصدقت لأني بشتغل كتير ومصدقت خدت اجازه......
نادر:جاسر يابني هي مراتك آه بس......
جاسر بمقاطعة:مفيش بس أنا والله هحافظ عليها دي.كل حياتي......وأنا بحبها فهخاف عليها كمان من نفسي متقلقش ياعمي.....أنت واثق فيا مش كدا.....
نادر:واثق فيك والله يا جاسر.....خلاص أنا موافق بس متهلنيش أندم إني وافقت.......
جاسر وقفز فرحا وأحتضن نادر:بجد ربنا يحفظك يا عمي.....وأنا والله مش هخليك تندم أبداً......
جاسر:هي فين هاجر مش شوفتها.......
نادر:دا أنت غلبان اووي يابني هي بتصحي دلوقتي.....
جاسر بضحك:تصحي ع راحتها يا عمي......طب قولها أنت بقي تجهز بالشنط علشان ساعتين كدا واخدها منكوا.....وقولها إنها وحشتني اووي وبعشقها......
نادر:علفكره يابني أنا أبوها أحترم نفسك......
جاسر وهو يغادر:وأنا جوزها يابا الحج......سلاااام بقي.....
ومن ثم ذهب الى القصر حتي يجهز هو الآخر لرحلتهم.....
*________________________________*
ف قصر السيوفي
هبطوا صقر ومليكة وجلسوا معهم......
نرمين:مليكة ياحبيبتي متزعليش مني.....أنا بس شوفتك ماسكه ف نورين كدا اتضايقت لكن أنتي معاكي حق......
مليكة بحب:مش زعلانة منك يا نونا أنتي زي امي......وتجمعت الدموع ف مقلتيها عند ذكر والدتها.....وقامت وخرجت للحديقه فلحق بها صقر......فأخذها ف أحضانه حتي يهدأ من ألمها وجروحها......
صقر بحنان:متزعليش يا ملاكي.....تحبي تكلمي مامتك.....
مليكة طالعته بفرحه:بجد يا صقري......
صقر:ايوا طبعاً يا ملاكي.....وأنا هكلم باباكي ف الموضوع متخافيش ويرجع يكلمك تاني......
مليكة بحب:بحبك اوووي يا صقري.....
كانت هناك عيون تراقبهم بحقد وغل تريد أن تمزق مليكة......وما كانت إلا نورين الحيذبونه......
طلع صقر هاتفه وأعطاه لمليكة كي يخفف عنها......جذبته منه بسعادة كبيرة....... وذهبت بعيداً عنه وهو دخل لكي يبقيها ع حرياها......كتبت مليكة رقم هاتف منزلهم وانتظرت قليلا حتي أتاها صوت والدها:الو مين معايا.....
بكت مليكة عند سماعها له وكانت تحاول تكتم شهقاتها إلا أنها فشلت:بابا....
محمد قلبه رق ع صغيرته:مليكة حبيبتي......
مليكة ببكاء:بابا متزعلش مني والله غصب عني.....أنا آسفه سامحني بالله يا بابا.....أنا بتعذب وأنا بعيدة عنك.....
محمد بحنان أبوي:خلاص يا حبيبتي سامحتك......متعيطيش يا حبيبه قلب ابوكي.....أنت عاملة اي ف حياتك.....عملك حاجه يعني أو زعلك.....
مليكة بفرحه:وحشتني أووي يا بابا.....لأ صقر مزعلنيش بالعكس بيخاف عليا وبيحبني وواقف جمبي.....ربنا يدمكوا ليا ف حياتي.....
محمد بحب:ربنا يسعدكم يا بنتي وتتهني......
نورا ببكاء ع فراق أبنتها:هات بقي يا محمد أكلمها وحشتني اووي....
أعطاها محمد الهاتف .....
نورا بدموع:مليكة حبيبتي عاملة اي يا حبيبة قلبي من جوه.....وحشتيني اوووي يا قلب أمك......
مليكة بدموع:وأنتي كمان اوووي يا ماما.....أنا الحمدلله بخير.....
نورا:يارب دايما ياقلبي.....
مليكة:هو يوسف فين هو التاني أسلم عليه....لأني هسافر المزرعه كلنا وهخده معانا هو وروان.....
نورا:أستني أخليكي تكلميه.....
دخلت نورا غرفه ابنها:كلم مليكة أختك.....
يوسف طالعها غير مصدق أهي تتحدث بصدق.....جذب منها الهاتف وحادثها:ملاكي....
مليكة هبطت دموعها بغزاره عند سماعها صوت شقيقها الحبيب:يوسف قلبي وحشتني اووي.....
يوسف بحب:متعيطيش يا ملاكي دموعك غاليه عليا اووي....وحشتيني يا قلب اخوكي.....
مليكة:وأنت كمان أووي....جهز نفسك بقي لأني هاخدك معانا المزرعه بتاعتنا نقضي يومين هناك.....وهات معاك روان تغير جو......
يوسف:اه بقي الواحد يريح من الجامعه والشغل شويه.....هتروحوا أمتي.....
مليكة:كويس ياحبيبي....هنروح النهاردة اجهز بقي أنت وروان.....
يوسف:ماشي ياقلبي.....
نورا:ابقي تعالي يا قلبي وحشتيني عايزة أضمك.....
مليكة:حاضر يا ماما اول ما هنزل..... هاجي مع يوسف أشوفكم لأنكم وحشتوني أووي......سلام بقي يا حبيبتي وخلي يوسف يجهز بالشنط.....
أغلقت مليكة معها وذهبت لداخل القصر وهي مبتسمه.....وفوجدت ما جعلها تتصدم بشدة وترجع للخلف.......
يتبع**
*________________________________*

عاملين اي يا حلوين يارب تكونوا بخير♥
وحشتوني اوووي وآسفه ع التأخير بس غصب عني.....فيه منكم كان عارف إني تعبانه وإيدي مكسورة.....
ماذا حدث كي تتصدم مليكة هكذا؟
هل ستستمر حياة الأبطال مملؤه بالحب أم للقدر رأي آخر؟
دا كله هنعرفه ف البارتات الجايه بإذن الله انتظروني☺️.....
ناقص خلاص كام بارت ونودع الروايه يا بنات 🥺♥......هتوحشوني والله وكمان هيوحشني تعليقاتكم القمر.....متنسوش التعليق وال Vote✨ كاتشجيع ليا.....دمتم بخير دائماً حبيباتي♥......

✍️/Basmala Mahmoud"كاتبهالجيل"

حب بعد عناء (تحت التعديل) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن