Jag blir osäker och skickar ett sms att jag att jag ångrat mig. Han skriver ingenting. Jag byter om till mjukis byxor och linne. Tar hissen. Är framme snabbt och jag knackar på dörren. Clay öppnar den. Han har bara på sig sin mjukis byxor och ingenting på överkroppen. Jag blir röd i ansiktet. Bara att se honom såhär gör mig knäsvag igen.
-Eh det var en dålig ide, förlåt...säger jag harklande och vänder mig om men så fort jag gör det så drar han min arm och jag hamnar så nära honom. Kollar så djupt i hans ögon, jag vet inte vad som pågår. Jag hoppas han inte kysser mig..jag vet inte vad som händer mig. Allting är förvirrande i mitt huvud. Blir så varm och han släpper mig svagt.
-Du ska inte gå någonstans. Du får inte göra så mot mig. Säger han och kollar på mig med en blick jag aldrig fått av honom förut. Jag känner mig så obekväm. Men samtidigt en liten del av mig vill ha honom...
Jag vet inte vad som händer. Jag bara följer med honom in. Han tar tag i min hand och håller den. Jag vill inte... känner mig så obekväm. Vill inte hålla honom. Jag släpper och han vänder sig om o kollar frågande på mig men skiter i det och går fram till köket.
-Vill du ha något att dricka? Frågar han medan han häller upp något i sitt glas.
Jag säger att jag inte vet.
I samma stund blir jag så osäker på vad jag gör här och vad jag vill. Detta känns inte bra någonstans. Jag börjar oroa mig om saker och ting kommer dyka upp från det förflutna. Ångesten börjar stiga sakta.
-Clay, jag måste verkligen gå, jag vet inte vad jag gör här. Förlåt..säger jag och försöker gå. Känner mig så oerhört taskig. Känns som jag utnyttjar honom ...men det är inte så.
Han tar tag i mig fort och vi stirrar på varandra länge.
-vad gör du Alexis? Vad håller du på med? Säger han argt. Jag blir rädd, inte från honom...över att få panikattack och försöker släppa mig fri.
-Jag vet inte Clay, släpp mig! Säger jag argt.
-Vill inte du ska gå Alexis, stanna..jag kommer inte göra något mot dig..jag är kär i dig, förstår du inte? Säger han och kollar på mig med vänliga ögon än arga.
Jag är häpen, jag vet inte vad som händer, vad som pågår...
-Clay...du får inte. Säger jag och gråter...svag som jag varit förut..aldrig känt mig såhär svag. Att vara ledsen över att inte kunna vara en kvinna för honom , ledsen över att såra honom..
Han släpper mig..han går iväg, frustrerad. Jag bara står kvar och torkar bort mina tårar. Han kommer tillbaka och omfamnar mig. Chockad som jag är kramar jag honom hårt. Jag förstår ingenting. Vad gör han?
-Jag väntar på dig, när du är redo, när du vill ha mig...så finns jag här. Vad det än är Alexis..jag kommer förstå dig, jag kommer vara den personen du vill jag ska vara. Vad du än vill..säg och jag gör det. Allt för dig. Säger han och har sina händer på mina kinder och kysser mig på pannan. Jag blundar...jag känner mig trygg...Clay tvingar mig inte till något. Clay vill vänta på MIG?!
-Men Jane då? Säger jag tyst.
-Vem är Jane ens Alexis? Hon är ingen..hon är efter mig och jag vill inte ha henne, vill ha dig. Redan när vi kysstes sist..så blev jag helt galen i dig ännu mer. Blev kär i dig redan från den dagen vi möttes. Kan inte förklara hur det kändes för mig. Först gjorde du mig nyfiken och sedan var allting som om vi var ämnade.
Säger han och kramar mig och släpper mig efter ett tag.
-Du kan gå Alexis, säger han besviket. Han går iväg en lite bit.
Jag vill inte gå, jag vill stanna...vågar jag? Han gjorde allting lugnare.. Vad har hänt med dig Alexis? Ingen ska ju skada dig! Detta är bara ett sätt att låta någon skada dig igen...han bara ljuger? Nej varför skulle han?
Han vill ju vänta...måste betyda något. Och alla dem orden han nyss sa...ingen har sagt sådär. Inte ens Michael Connor sa sådär.
Jag kollar på honom, han är ingen sådan kille Alexis..
Jag går fram till honom. Jag tar hans hand. Kramar om den.
-Men du, jag stannar. Men jag vill inte sova bredvid dig. Jag hoppas du förstår.
Han håller om min hand med den andra.
-Oroa dig inte Alexis.
Han släpper min hand som om han förstår att jag inte vill att han ska hålla mig än, och säger att jag ska följa honom medan han går in till hallen bredvid vardagsrummet.
Jag tror vi ska in till hans sovrum. Och när jag kommer in, är det så mycket snyggare än allt annat i huset. Det är simpelt, brunt, antikt och marmor överallt. Det verkar vara hans stil.
Jag ser en stor säng i mitten av rummet, samt en brasa bredvid med kuddar, det ser så lyxigt och mysigt ut att en förklaring inte är tillräcklig för hur mysigt det är. Vi går fram till brasan och han sitter ner men halvt liggande med armbågen på kudden. Jag ligger ner på magen. Och vi pratar om olika saker.
-Alexis..har en fråga säger han och kollar på mig. Hans ögon är så guldiga pga brasan och han ser så vacker ut. Jag bara stirrar på honom...nästan som om jag var förälskad. Han roas av hur jag ser ut.
-Varför..påverkas du som du gör om jag får fråga..När jag kysste dig, dem där killarna.
Säger han och kollar på mig.
Jag blir så irriterad...varför måste han fråga det nu...när jag blivit lite bekväm.
- Det har du inget med att göra säger jag argt och går upp.
-Vad nu Alexis? Säger han och kollar upp på mig.
-Inget! Skriker jag och är trött på att känna såhär...förvirrad.
Jag går fram till fönstret och kollar ut. Vad händer..känner mig så maktlös.
-vi behöver inte prata om det , säger han och ber mig komma tillbaka. Jag vägrar. Jag står kvar.
Efter ett tag bestämmer jag mig att gå och vänder mig till honom och ser att han har somnat. Jag blir lugn och går fram till honom. Jag vet inte hur jag ska släcka brasan? Inte kan jag bara gå såhär...Vad ska jag göra?
Jag lägger mig bredvid men åt sidan och tänker på att jag går tidigt på morgonen så märker han ingenting. Jag somnar efter ett tag.
Jag vaknar och känner hans fingrar glida fram och tillbaka på min arm. Jag öppnar ögonen lite mer och inser att jag är så nära honom! Jag går upp i ett ryck. Han blir lite rädd. Jag går åt sidan.
-Godmorgon, Alexis. Säger han. Jag kollar på honom. Och inser att det är jag som flyttat mig över till honom på natten. Clay ser ännu sexigare ut på morgonen. Hur kan man vara såhär perfekt? Bara Mr Clay kan vara det.
Jag går upp och han följer efter mig och tar på sig en Tshirt och går till köket. Ser att det är en kvinna där och jag stannar till. Han går fram och hälsar på henne. Vem fan är hon? Hon ser gammal ut, kan det vara hans mamma? Vah...
-Alexis det här är min hundvakt. Säger han. Jag förstår ingenting, jag ser två hundar komma fram till honom och överfaller honom med kärlek.
Har han hundar?
ČTEŠ
Våga älska..igen - Alexis & Mr Clay
RomanceAlexis är en ung tjej som bor i New York ,efter att ha flyttat från Sverige för att slippa hennes mörka förflutna som hon vill gärna förtränga. När hon en dag går runt i New Yorks stan mitt ute på natten, går hon till ett Café som konstigt nog är ö...