Hoofdstuk 5: Verliefd?

21 0 0
                                    

In de avond zitten alle bewoners aan tafel te genieten van een heerlijke tomatensoep van Trudy. Wat niemand door heeft is dat Jeroen de hele tijd wat naar Emma kijkt en zich daar op de een of andere manier heel blij bij voelt. Hij is wat in gedachten verzonken en schrikt op als er een telefoon gaat, iedereen kijkt op en Emma drukt snel der telefoon uit, sorry ik bel later wel terug zegt ze wat schuldig en eet verder, de andere glimlachen en eten ook verder. Amber kijkt Emma strak aan, wie was dat vraagt ze dan ook. Emma kijkt haar aan 'oh euhmm gewoon iemand' antwoord Emma wat nerveus. Geheimen dus zegt Amber stellig, 'wat maakt het uit voor je Am' zegt Nienke dan, 'ik wil gewoon weten wie er belt zo onder het eten'. Als of ze dat jou gaat vertellen antwoord Mick, 'echt wat hebben jullie? Iedereen vertrouwt haar maar gewoon maar niemand weet iets van haar! Zegt Amber boos. Am doe een rustig zegt Joyce die zich er nu ook mee bemoeit waarna een discussie ontstaat tussen Joyce en Amber. Stilte! Roept Victor dan die aan komt lopen, stoppen met discussiëren, Joyce en Amber voor straf hebben jullie vanavond corvee, de keuken in en afwassen, nu. Maar dat is niet... begint Amber maar wordt onderbroken door Victor, geen tegenspraak en afwassen nu zegt hij en loopt weg.

Na de afwas loopt Amber naar boven naar haar kamer, maar blijft bij de badkamer staan als ze daar gepraat uit hoort komen, ze luistert aan de deur als ze door heeft dat het Emma is die met iemand aan het bellen. Stil luistert ze aan de deur het gesprek af en hoort ze Emma af en toe antwoord geven aan de telefoon. Nee ze weten het niet... Verlopig vertel ik het nog niet... Nee, ik ben hier pas een paar dagen... Misschien over een tijdje... Ja, ze zijn allemaal heel aardig, ik vind het fijn hier... Oké, ik spreek je snel weer, dag. Als Amber door heeft dat Emma heeft opgehangen gaat ze snel haar eigen kamer in waar Appie, Fabian en Nienke zitten. Ik wist het zegt ze dan ook als ze binnenkomt, wat weet je vraagt Fabian verbaast die met Appie en Nienke een kaartspel doet. Emma, ze heeft geheimen, ik hoorde haar net tegen iemand zeggen dat wij het nog niet weten en dat ze het verlopig nog niet gaat vertellen. Nienke zucht meteen, Amber stop met die onzin en laat haar lekker, doe je mee? Amber kijkt ze boos aan, nee ik doe niet mee, ik ben de enige die door heeft dat dat kind niet te vertrouwen is. Appie gaat bij Amber zitten, lieve Ambiebambie niet zo boos kijken, ook al ben je dan nog steeds knap. Amber zucht, als je van me houdt geloof je mij Ap. Appie kijkt wat teleurgesteld als Amber met haar douch spullen de kamer weer uitgaat.

Jeroen ligt op bed en staart naar het plafond, Appie komt dan binnen en kijkt hem verbaasd aan, wat ben jij aan het doen? Jeroen schrikt op, euhm niks hoezo? Je staart naar het plafond met een ongelofelijk grote grijns, niks voor jou. Jeroen kijkt hem aan oh, euhm nou er is niks hoor. Appie begint te lachen, is er misschien iemand verliefd vraagt hij plagerig. Verliefd? Vraagt Jeroen verbaasd, n... nee hoor. Appie begint nog harder te lachen, oh echt wel ik ken je hier te goed voor, zo deed je in het begin ook bij Noa. Jeroen wordt dan wat rood, ja dus lacht Appie. Misschien wel zegt Jeroen dan, Appie gaat naast Jeroen zitten. Emma zeker? Wat nee euhm, nou ja misschien. Appie lacht weer, nou Ap stop niet zo lachen, is het zo duidelijk? Appie kijkt hem aan voor mij wel, maar ik ken je ook al goed, je was nog net niet aan het kwijlen tijdens het eten. Jeroen glimlacht en bloost wat. Appie gaat lachend in bed liggen. Jeroentje is verliefd... Jeroentje is verliefd... Jeroentje is verliefd... zingt Appie en krijgt dan een kussen tegen zijn hoofd van Jeroen. Je houdt je mond hoor prutser zegt Jeroen dreigend, ik zeg niks lacht Appie, doe je maar lekker zelf. Jeroen lacht dan ook en al snel liggen ze allemaal te slapen.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 08, 2023 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Anubis: 1 jaar laterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu