Kako se proširilo Makedonsko carstvo i kako je uništeno

10 0 0
                                    

                           AUTOR



Kao što sam vam rekao,ispričaću vam kako se proširilo Makedonsko carstvo i kako je uništeno. Makedonsko carstvo je bilo 3. najveće carstvo a vodio je prvo Filip II i njegov sin Aleksandar Makedonski.


      Kako se proširilo Makedonsko carstvo


Kad je Filip II ubijen dok je pravio pripreme za pohod u Persiju,nasledio ga je njegov sin Aleksandar.
Aleksandar je bio mnogo iskusan i bio je mnogo bolji vođa od Filipa II.
On je odmah krenuo da napadne Persiju i uspeo je u tome.
Proširili su se do Azije i tu je ubijen Persijski vladar Darijo III.
Zanimljiva činjenica je to da je Aleksandar sahranio Darija III kao pravog vladara,ne kao roba.
Da bi se Makedonsko carstvo proširilo,Aleksandar je obezbjedio hranu i vodu vojsci i uspešno su osvojili Egipat. Kao što istoričari kažu,Egipćani su rekli da im je Persija mnogo teško pala i da su voleli Aleksandra Makedonskog.
Vojnici su isto mnogo voleli Aleksandra.
Aleksandar je onda,na obalu Egipta nazvao jedan grad Aleksandrija i to je bio jedan od njegovih dragocenih gradova.
Aleksandar je tu napravio biblioteku,pijace,i sve živo.
U biblioteci je stavljao dosta arhiva kako su uspeli zauzeti Persiju,šta je sve Filip II radio dok je bio živ itd...
Međutim, nepoznati ljudi su spalili tu biblioteku.
Da ta biblioteka ne bih bila spaljena,istoričari i naučnici bi jako lako mogli da saznaju šta su sve Filip II i Aleksandar Makedonski radili dok su vodili Makedonsko carstvo.
Aleksandar je još hrane i vode i oružja obezbjedio vojnicima i uspešno su mogli da stignu i do Indijske granice.
Mnogo smješno je to da je Aleksandar nazvao gradove u Aziji "Aleksandrija".
Naravno kad je umro vratili su imena.
Sreća je to da je grad Aleksandrija i dalje u Egiptu i u Rumuniji.


    

  Kako je uništeno Makedonsko carstvo




Aleksandar,nakon što je zauzeo ne baš skoro,čitavu Aziju,plovio je Sredozemnim morem i zatekao je Indiju. Aleksandar je želio da napadne Indiju ali ostali vojnici su se plašili koji su obožavali Aleksandra Makedonskog,vratili su se svojim kućama.
Dok se Aleksandar borio u Indiji na jednu bitku,Aleksandar i njegovi vojnici su zatekli velike slonove od skoro 2'90.
Aleksandar i njegovi vojnici su se povlačili ali su slonovi mnogo bili brzi i ubili su sve vojnike i Aleksandra Makedonskog.
Nakon što je Aleksandar umro,Makedonsko carstvo više nije imalo vođu jer Aleksandar nije imao sinove,niti ćerku,niti ženu. Tako su polako države u Aziji,Evropi,Africi počeli da vraćaju njihovu teritoriju.....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 10, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kako se proširilo Makedonsko Carstvo i kako je uništenoWhere stories live. Discover now