8. Ikimuistoinen romanssi

58 11 13
                                    

Lily panikoi. Jos Islalta ja Mayalta olisi kysytty, Lilyllä ei ollut mitään syytä hermostua. Lily oli kuitenkin antanut heidän molempien rauhoittelun jäädä kuuroille korville.

"Mitä minä teen?" Lily heitteli vaatteita ympäri huonetta.

"Rauhoitut", Isla ehdotti. Lily vilkaisi häntä ärtyneesti.

"Joskus kannattaa elää vain hetkessä", Maya muistutti seesteisesti.

"Paraskin puhuja", Lily tuhahti. "Auttakaa minua valitsemaan vaatteeni."

Isla ja Maya vilkaisivat toisiaan huvittuneina. Maya alkoi kaivelemaan Lilyn vaatekaappia. Isla istui sängylleen hymyillen itsekseen.

"Mitä?" Lily kysyi tuskastuneesti ja istuutui lattialle keskelle huonetta. "Maya, minä en missään nimessä aio laittaa päälleni liilaa villapaitaa."

Maya kohautti olkiaan ja mutisi jotain itsekseen.

"Minä luulin, että sinä et välittänyt mitä James ajattelee sinusta", Isla hymyili katse kynsissään. Lily huokaisi ja levittäytyi lattialle selälleen.

"Minä en välitä", Lily väitti. "Ehkä minä yritän iskeä Siriuksen."

Maya nyrpisti, mutta Isla vain naureskeli itsekseen.

"Miksi Lily saa aina ikimuistoisimmat romanssit?" Maya valitti ja laskeutui makaamaan lattialle Lilyn viereen.

"Koska sinä ihastut omituisimpiin poikiin", Isla katsoi heitä ylhäältä päin, kunnes päätti itsekin siirtyä lattialle.

"Enkä ihastu", Maya kiisti ja heitti Islaa Lilyn t-paidalla.

"Sinä ihastuit siihen Durmstrangilaiseen vaihto-oppilaaseen viidennellä luokalla, koska hän heitti professori McGarmiwaa pasteijalla", Lily muisteli ja sai sukasta päähänsä.

"Tämä lattia on yllättävän kova", Isla sanoi ja hieroi selkäänsä. "Ja Lilyllä on "ei treffit" Jamesin kanssa puolen tunnin päästä ja näyttää siltä kuin olisi uinut ketsupissa."

"Liioittelua", Lily mutisi mutta vilkaisi vaatteitaan ja tuli toisiin ajatuksiin. Isla ja Maya valmistuivat seuraavaan hermoromahdukseen ja siirtyivät metrin kauemmas, jotteivat saisi kengästä.

***

"Me emme ole menossa treffeille", James toisti itselleen. Peter selaili jästilehteä katsoen joskus ylöspäin. Remus ja Sirius rukoilivat, että he pääsisivät jo pian pois tunkkaisesta makuusalista Tylyahoon.

"Sarvihaara", Sirius huokaisi. "Lily pyysi sinua Tylyahoon kanssaan. Ne ovat treffit."

James kuitenkin pudisti päätään.

"Hän pyysi meitä, ei minua, heidän, ei hänen, kanssaan", James selitti. "Minun ei pidä tulla johtopäätöksiin ja ylireagoida."

"Ehkä sinä et reagoi tarpeeksi", Sirius painosti. "Kukaan ei pyydä jotakuta ystävänä Tylyahoon."

"Olen samaa mieltä Siriuksen alkuosan", Remus ilmoitti. "James, Lily on selvästi kiinnostunut."

Peterkin nyökytti lehtensä takaa.

"Eikä ole", James kielsi. "Asiasta toiseen, Peter, mitä sinä luet?"

"En ole täysin varma", Peter myönsi. "Eloise antoi sen minulle."

"Te puhuitte uudestaan?" Remus kysyi kiinnostuneena. "Tätä vauhtia sinä voitat Siriuksen ennätyksen tytöissä."

Peter punehtui hiukan huomattuaan kaikkien katsovat häntä odottavasti.

Viimeiset II Kelmien tarinaOù les histoires vivent. Découvrez maintenant