Noëlle~
Ze is nu een uur weg. Ik besluit nu dan maar Faye het nieuws te vertellen. "Hoi Faye" begin ik het gesprek. "Hebben ze haar?" Vraagt ze met een gespannen toon. "Helaas wel" zeg ik. Er klinkt een luide zucht aan haar kant van de lijn. "Ze komt daar wel weg" zeg ik. "Jaja, dat weet je nooit misschien is ze wel dood ofzo!" Roept ze. "Blijf rustig wij gaan er alles aan doen haar daar weg te krijgen" zeg ik. "Ik kom ook met Chloey, Mara en Dora" zegt ze. "Is goed, zie jullie zo" zeg ik en hang op. "Oke plan" zeggen Elizabeth en Floor tegelijk. "Faye, Dora, Mara en Chloey zijn ook onderweg" zeg ik. "Ik maak me echt zorgen, ze is nog nooit zo bang geweest voor hun" zegt Nova. "Ja, dat viel mij ook al op" valt Lotte haar bij. "En mij ook" zeg ik. "Ze was inderdaad angstiger dan de vorige keren" zegt Elizabeth. "Ik heb het niet gezien dus wat viel jullie op?" Vraagt Floor. "Ze huilde al voor ze werd meegenomen" zeg ik. "En ze keek echt banger dan anders naar de boeien" valt Lotte me bij. "Dit is het moment te vertellen wie onze vijfde soul rider is" zegt Nova dan. "Alleen een hint" zegt Floor. "Goed genoeg" zegt Nova. "Het is jullie vriendin" zegt ze. "Wacht, bedoel je Lenthe?" Vraagt Lotte. Floor knikt duidelijk. "Ik ga haar naar hier laten komen" zegt Floor en pakt haar telefoon om te bellen. Dan komt de vorige generatie soul riders binnen. Faye heeft rode ogen van het huilen. "Onze vijfde soul is Lenthe ze komt nu!" Zegt Nova. "Fijn" zegt Faye met een gebroken toon er door. "We gaan haar vinden Faye" zegt Dora. Ze mompelt iets wat onverstaanbaar is. "Ik mis haar nu al" zegt Lotte. "Ja ik ook" zeg ik. "En ik" zeg ik. "Ik ook" zegt Faye zacht. "Ik snap het, je mist je zus, het komt goed met haar Faye" zegt Mara. "Mhm" mompelt ze. "We missen haar allemaal Faye, maar op dit moment moeten we focussen op het feit dat we haar daar zo snel mogelijk weg moeten krijgen" zegt Elizabeth. We knikken allemaal. De deurbel klinkt en Elizabeth zegt: "Dat zal Lenthe zijn ik ga open doen". Dan komt ze weer binnen met Lenthe. "Lotte, Noëlle en Nova? Wad doen jullie hier? En waar is Delilah?" Vraagt Lenthe. "We zijn soul riders net als jij nu, maar dark heeft Delilah ze moet daar weg en we hebben jou de vijfde soul rider nodig" zeg ik. Na nog een hele vragen lijst gaan we beginnen met trainen. Ik wrijf over mijn kettinghanger in de vorm van een wolk. Floor geeft Lenthe een met een windvlaag. Zo'n ketting met plaatje van onze kracht hebben we allemaal. "Noëlle en Lenthe kom jullie mogen tegen elkaar oefenen" zegt Elizabeth. We lopen achter haar aan naar het trainingsveld. "Lenthe probeer een lichte windvlaag op Noëlle af te sturen en Noëlle houd hem tegen, want soms is ontwijken niet mogelijk" zegt Elizabeth. Lenthe stuurt een lichte windvlaag op mij af, maar geeft te weinig kracht en hij is verdwenen een paar meter van mij af. "Iets meer kracht Lenthe" zegt Elizabeth. Ze knikt en probeert het opnieuw. Als ik even niet oplet raakt ze me op mijn schouder. "Goed zo Lenthe en Noëlle blijven opletten!" Zegt Floor die er bij is komen staan. Ik knik. "Nog is" zegt Elizabeth. Lenthe vuurt de windvlaag op me af en ik blok hem. "Netjes dames" zeggen Floor en Elizabeth. "Lenthe probeer nu een sterkere windvlaag" zegt Elizabeth. Dat doet ze en ik ontwijk hem net. "Noëlle hoe vaak moet ik het nog zeggen we oefenen vandaag op tegenhouden niet ontwijken!" Roept Elizabeth. "Ja" zeg ik. "Nog is" zegt Elizabeth. "En net wat meer kracht om te kijken of Noëlle hem nog steeds op tijd kan tegenhouden" zegt Floor. "Denk je dat ze dat nu al kan?" Vraagt Elizabeth aan Floor. Floor knikt. "Oke doe maar" zegt Elizabeth tegen ons. Lenthe doet hem perfect en raakt mij hard in mijn buik. Veel harder dan bedoelt. Ik val neer op de grond en grijp naar mijn buik. Iedereen die toe keek schrikt van het feit dat Lenthe nu al zo sterk is. "Netjes Lenthe, maar doe het niet te hard bij het oefenen" zegt Elizabeth terwijl Floor bij mij neer knielt. Lenthe knikt. "Gaat het?" Vraagt Floor aan mij terwijl ze een hand op mijn rug legt. Ik haal mij schouders op. Floor ondersteund mij zodat ik kan opstaan. Als ik sta grijp ik weer naar mijn buik en val terug. "Haal een first-aid kid Lotte" zegt Floor. "Sorry Noëlle" zegt Lenthe. "Is oke" zeg ik kreunend van de pijn. Ze heeft me heel erg hard geraakt voor een beginner. "Je hebt je krachten al erg goed onder de knie maar hou je wat in tijdens de training de volgende keer" zegt Floor tegen Lenthe die knikt. Lotte komt terug rennen met een first-aid kid. Niet zomaar een, maar een speciale voor verwondingen of pijn door magie. Floor geeft mij een pilletje. "Hierdoor zal je buik straks minder pijn doen" zegt Floor. Elizabeth geeft mij m'n bidon met water. Ik neem het pilletje en een grote slok water. Floor en Elizabeth ondersteunen mij wanneer we naar binnen gaan. "Dankje" zeg ik. Floor lacht en Elizabeth ook. Ik ga op de bank zitten. Al snel verminderd de pijn drastisch. "Gaat het wat beter?" Vraagt Lenthe. "Ja, gaat wel beter dan net nu" zeg ik. "Hebben we al iets om Delilah daar weg te halen?" Vraagt Nova. Floor schud haar hoofd. "We moeten toch iets voor haar kunnen doen!" Zegt Faye. "Ja" valt Chloey haar bij. "Zonder plan niet Faye, dat weet je best" zegt Floor. Faye zucht maar knikt dan. "Of heb jij een idee?" Vraagt Floor. "Helaas niet" zegt Faye. "Ik heb misschien iets" zegt Dora. "Oke, vertel" zegt Elizabeth. "Als we op een manier dark weg kunnen halen van het platform en met onze krachten bewakers uitschakelen en de sleutel van haar cel bemachtigen kunnen we haar bevrijden" stelt Dora voor. "Goed idee dat kunnen we doen" zegt Floor. "Alleen nu nog een plan dark van het platform te krijgen" zegt Elizabeth. "Hup hup brainstormen" zegt Elizabeth. Iedereen gaat meteen aan de gang. Na 10 minuten heb ik iets bedacht. "Ik heb iets" zeg ik. "Vertel" zegt Faye. Floor geeft een knikje als teken dat ik het mag zeggen. "Als Faye, Dora, Chloey en Mara met een smoes die ze bedenken hun weg krijgen kunnen wij het plan op het platform uitvoeren" stel ik voor. "Goed plan" zegt Elizabeth. "Ja, dat gaan we doen" zegt Floor. "Als jullie een smoes hebben bedacht gaan we aan de slag geef ons een teken als we kunnen beginnen op het platform" zegt Floor. We knikken allemaal. "Oke extra trainen jullie ook Mara, Dora, Faye en Chloey" zegt Elizabeth. We gaan allemaal meteen aan de slag zodat we Delilah kunnen redden.
1173 woorden.
JE LEEST
Het leven van een echte soul rider
FantasyFan fiction van de soul riders boeken waar ik fan van ben. Dit heeft verder eigenlijk niks met de boeken zelf te maken.