Hoofdstuk 3

17 0 0
                                    

Lotte~

"Lotte richten kan beter" roept Floor. Ik knik en richt recht op de maag van Nova. Ze houd hem goed tegen. "Netjes Nova" zegt Floor. "Oke pauze" zegt Elizabeth. Iedereen rent naar de kant en neemt wat water. "We gaan het morgen doen" zegt Elizabeth. "Bedoel je Delilah redden?" Vraagt Faye hoopvol. Elizabeth knikt. Faye ziet er blij uit, maar Lenthe niet. "Wat is er Lenthe? Ben je niet blij dat we Delilah daar weg gaan halen?" Vraag ik aan haar. "Jawel, maar wat als het te laat is misschien is ze al dood! Of werkt het plan niet" zegt Lenthe. "Ze is echt niet nu al dood voordat Saar van de vorige generatie daar dood werd gemaakt duurde 4 maanden" zeg ik. Lenthe zucht en loopt weg. Ik loop achter haar aan. "Lenthe ik weet dat er iets is" zeg ik. Ze kijkt weg. "Jullie zijn zo goed en sterk, wat als ik geraakt word en het allemaal verpest jullie kunnen het zo goed en ik ben hier pas een dag" zegt Lenthe. "Kijk naar jezelf, je hebt op je eerste dag Noëlle vol geraakt dat is geen van ons ooit gelukt en je bent samen met Delilah denk ik wel de sterkste van ons en de vorige generatie" zeg ik. "Dat zeg je alleen maar zodat ik me beter voel" zegt Lenthe en loopt weer weg. Elizabeth merkt ook dat er iets mis is met Lenthe, want ze kijkt de hele tijd naar haar op een bezorgde manier. "Weet jij wat er is met Lenthe?" Vraagt Elizabeth aan mij. Ik knik. "Ze is bang dat ze niet sterk genoeg is en dat ze alles zal verpesten of dat Delilah al dood is" zeg ik. "Aha, ik ga wel met d'r praten" zegt Elizabeth en loopt naar Lenthe. "Hey wat is er met Lenthe?" Vraagt Nova. "Ze vind het gewoon spanned" zeg ik. "Oke!" Zegt Nova en gaat naar binnen. Elizabeth en Lenthe komen terug. Lenthe heeft denk ik gehuild, want ze heeft rode ogen. "Naar binnen allemaal we gaan avond eten" zegt Elizabeth. We gaan allemaal naar binnen en gaan aan tafel zitten.
Er staan borden met bloemkool en stukjes kip en glazen water op tafel. We eten allemaal en gaan dan naar bed, want we moeten goed uitgerust zijn voor morgen. Ik poets snel mijn tanden doe m'n pyjama aan. We hebben overmorgen weer school, maar als Delilah terug is neemt Delilah een dagje vrij. Ik val al snel in slaap.

Delilah~

Ik word eindelijk wakker in de donkere cel en lig op de grond. Ik kijk om me heen en zie dat er eten staat. Een stuk droog brood en een half glas water. Ik eet het brood en drink het water meteen op. Ik voel van de magie nog steeds pijn in mijn maag. Ik ga even liggen op het bed. Ik ben zo moe. Hoelang zal ik hier nog zijn? Ik voel gelukkig wel weer magie in mijn lichaam dus dat spul is uitgewerkt. Ik zie dat meisje van dark waar we de naam niet van kennen samen met Senna. Ze zijn druk aan het praten. "Dus oke Janine we gaan met z'n alle" hoor ik Senna zeggen. Dus ze heet Janine, goede informatie wie weet komt het wel van pas. Ik kan niet horen wat er verder word gezegd. Zouden ze iets hebben bedacht me hier weg te krijgen? Ik hoop het wel. Janine komt op me aflopen. Ze opent de cel. Ze zegt niks en trekt me mee. "Coole naam, Janine" zeg ik zacht. Ze kijkt me geschrokken aan. "Hoe weet jij dat?" Vraagt ze. "Ik ben niet doof, ik hoorde jou en Senna praten" zeg ik. Ze laat me los en stuurt haar magie op mijn hoofd af. Ze had niet zien aankomen dat ik hem tegenhield. Ik lach en schiet de magie terug, maar zij ontwijkt het. "Meekomen" zegt Janine. Ze trekt me hardhandig mee. Buiten is het donker dus het is al nacht, maar toch ben ik niet moe. Janine maakt me vast aan een paal in een klein donker hoekje waar ik nog nooit ben geweest. "We gaan morgen even op pad dus vanaf hier kan je niet ontsnappen" zegt Janine en loopt weer weg. Top ik zit hier helemaal alleen nu. Ik wil hier gewoon weg. Ik ben de hele dag door bang, ik kan dit echt niet. Ze mogen me martelen zoveel ze willen, maar ik ga ze niet laten zien dat ik dit niet kan. Ik ga me sterk houden om hun dat plezier niet te geven. Ik kijk om me heen. Ik ben op dit gedeelte van het platform nog nooit eerder geweest. Ik kan niet veel zien, omdat het donker is. Ik zie wel grote hekken dus ik zit denk ik ergens aan de zijkant tegen een hoge paal vastgemaakt. Dan val ik uiteindelijk na een lange tijd in slaap.

Nova~

Ik word al vroeg wakker, om half zes om precies te zijn. Als ik ga ontbijten is iedereen al klaar. Ik eet het binnen vijf minuten op. "Oke nog een keer het plan doornemen" zegt Elizabeth. We knikken allemaal. "Oke Mara, Dora, Faye en Chloey doen of ze nieuwe dark leden willen zijn en houden dus dark bezig, zodat Lenthe, Nova, Lotte en Noëlle de bewakers van dark met hun krachten kunnen uitschakelen en Delilah bevrijden" zegt Floor. We knikken allemaal opnieuw. "Oke, maar eerst nog even trainen het is nog iets te vroeg" zegt Elizabeth. "Wanneer hebben jullie met dark afgesproken op de parking een half uur hier vandaan?" Vraagt Floor. "10 uur" zegt Dora. "Oke" zegt Floor. We lopen met z'n alle naar buiten om alvast onze krachten wat op te warmen. "Oke Dora tegen Faye Chloey tegen Mara Lenthe tegen Lotte en Nova tegen Noëlle" zegt Elizabeth. Ik en Noëlle gaan tegen over elkaar staan. "Wees voorzichtig en word niet te moe, we hebben een drukke dag vandaag en vooral een belangerijke dames" waarschuwen Floor en Elizabeth ons. We knikken gewoon allemaal.
We oefenen een half uur met elke tien minuten een pauze. Nu is het half 10 en Mara, Faye, Chloey en Dora zijn net vertrokken. Ik hoop echt dat het plan gaat werken.

1050 woorden.
Gaat het ze lukken? Hopelijk wel!

Het leven van een echte soul riderWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu