Plan

53 5 2
                                    

Her şey bir günde değişmişti. Koskoca imparatorluğu nasıl yönetebilirim kafam çok karışık bir şey bilmiyor gibiyim.

Bir yandan da babam beni bu yaşa kadar boşuna böyle büyütmedi, istese diğer kızlar gibi büyüyebilirdim öyle değil mi?

Babamın sözü aklıma geliyordu,  "Sana güveniyorum her koşulda. Her zaman ben olmayacağım ama seni her an  izliyor olacağım."

Düşünmek için zamanım yoktu çünkü halk endişeliydi.

Babamın mezarına gidip oturdum başına.

Gözlerimden yaşlar hızlıca akmaya başladı.
"Çok özledim baba seni... çok. "

Ellerimi toprağa koyup ağlamaya devam ettim.

"Küçükken anlamadığım, şikayet ettiğim için özür dilerim baba, isteğini yerine getireceğim. Ben Moğol imparatorluğunun başına geçeceğim"

Loya'nın tahta geçtiği, haberi dört bir yana yayılmıştı. Bunu duyan amcası sinirden deliye dönmüştü beklemeyekti ağabeyine yaptığı gibi Loya'ya yapacaktı şimdiden bile bir planı vardı...


Yıllar önce...

Tuğer'in Yuan'ın Türk karısındanken, Çici Yuan'ın Çinli karısındandı.

Tuğer'in annesini küçükken kaybetmişti babası da Çinli bir kadınla evlenmişti ve Çici dünyaya gelmişti. 

Yuan' ikinci evliliğinden sonra çok tembellik yapıyordu eski gücünü kaybetmişti. Çinli karısının Tuğer'i istememesinden, babası Tuğer'i sürgün ediyordu ama ona seyahat diyordu. 

Çiçiyi ise çok iyi yetiştirmek istiyordu. Ama bilmiyordu ki Tuğer çok daha istikrarlı ve becerikliydi kimse öğretmese bile her şeyi biliyordu.

...

Tuğer şehre yeni gelmişti. Yuan uzaktan bakıyordu gelişine, "Tuğer artık büyüdü, öldürülme vakti geldi biliyorsun sana güveniyorum oğlum " dedi Yuan.
Çiçi gülümseyerek,  "Güvenini boşa çıkarmayacağım babacığım." diyip ağabeyinin yanına gitti.

Çiçi, Tuğer'ine sarılıp "Hoş geldin kardeşim. Gelişin için büyük bir ziyafet vereceğim "

Yemekler yenirken sofra çok sessizdi bir anda Çici bir ıslık çaldı, ordu etrafa doluştu. Çici ve Yuan gülümseyip Tuğer'in ölümünü beklerken.

Yuan'ın yardımcısı olan asker bir anda Yuan'ın kellesini uçurdu. Diğer askerler de aynı anda karısını ölürdü.

Şaşkınlıkla bakan Çici'ye Timuçin kılıcı tuttu.
Gülümseyerek, "Bana seni öldürmemem için bir sebep söyle."

Ateşin Hükümdarı; Loya HatunHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin