Vägen till Argentina

9 0 0
                                    

Hej! Jag heter Nami och kommer ifrån Jamaica. Jag är 12 år och bor här med min mamma. Min pappa och mamma blev osams så dom skildes, min pappa bor i Argentina nu.

En dag när jag satt på trappan utanför mitt hus började jag tänka på min pappa. Jag började gråta och sprang in till mamma, hon tog mig i famnen hon försökte trösta mig. Jag sa att jag längtade efter min pappa, hon sa att det var okej. Det blir så sa hon, jag vill åka till honom sa jag. Mamma sa att jag kunde ta en båt till Colombia och sen åka tåg till Argentina och sen gå resten. Det tar minst en dag att komma ditt sa hon. Det började bli kväll och vi gick och lade oss i sängen och somnade.

Nästa morgon började jag packa en ryggsäck med allt jag behövde mamma packade en matsäck till mig. Jag åt frukost innan jag bar mig iväg den första båten som gick till Colombia var vid klockan 9:30 på morgonen. Klockan var nu 9:00 det var dags att be sig iväg mot hamnen, hamnen låg ungefär 25 minuter bort från där han både. När han gick ner mot hamnen såg han några fiskare som stod och fiskade, Nami var mycket intresserad av fiske så han gick ner och tittade på dom. När han kom ditt så fick en utav dem upp en fisk det var en stor fisk. Han började gå mot hamnen igen nu kom han på att han var sen till båten han började springa när han kom fram till hamnen och såg att det var ingen stor färja i hamnen, han tittade ut mot havet och såg en stor färja köra bort mot Colombia.

Jag gick och satte mig på en bänk och tänkte på vad jag skulle göra nu. Jag tittade ut mot hamnen jag såg en man i 30 års ålder med en liten flicka i i famnen. Dom var på väg att åka iväg med deras båt. Jag sprang ner och frågade vart de skulle åka till då sa han att dom skulle till Venezuela okej sa jag. Jag frågade ifall jag fick hänga med över till Venezuela, det fick jag. Han hjälpte mig att lägga på alla saker jag hade med mig han hade en rättså stor båt och den gick i 45 knop. Han sa att vi skulle vara framme om typ 6 timmar, jag satte mig ner och kollade på utsikten från båten. Helt plötsligt såg vi några delfiner dom var så vackra dom hoppade bredvid oss en lång stud. Nu började klockan närma sig lunch tid jag tog upp min matsäck och kollade vad det fanns i den. Direkt såg jag att det fanns nudlar och kyckling det var min favorit mat som mamma hade packat ner. Jag satte mig ner och började äta lite nudlar och lite kyckling, när jag hade ätit upp ungefär hälften så gick jag och frågade killen hur långt det är kvar. Han svarade att det är var ungefär två timmar kvar, jag satte mig ner ingen och tog upp min mobil, jag såg att jag hade två missade samtal från mamma jag ringde tillbaka. Nu svarade hon, hon frågade ifall allting hade gått bra, nej svarade jag, jag missade båten men sen såg jag en man med en flicka i handen. Då gick jag och frågade han vart han skulle och han skulle till Venezuela så då åkte jag med han och vi är där om typ 2 timmar, ok sa mamma det var allt jag ville veta ring mig när du är på tåget till Argentina. Hejdå sa jag och hon och la på. Jag började spela ett spel som hette Clash Of Clans det var kul tyckte jag. Jag började bli lite trött nu så jag somnade. Ungefär 1,5 timme sov jag för sen kom manen och väckte mig, han sa att vi va framme och det var vi också. Jag tackade för skjutsen och sprang vidare mot Colombia. Det var inte alls långt här ifrån bara 2 km till tågstationen. Efter ungefär 13 minuter för mig.

Jag hoppade på tåget och satte mig ner på en plats. Nu var det bara att vänta i 18 timmar. Jag ringde mamma och sa att jag satt på tåget, hon sa okej och frågade några saker sedan la vi på luren. Jag började spela lite Clash Of Clans jag spelade i ungefär i 2 timmar sedan tittade jag i min serie tidning "Goal" den handlar om fotboll. Men nu var jag jätte trött så jag somnade och när jag vaknade så var det morgon och det var dags för lite frukost. Jag gick och köpte två makor och ett glass apelsin juice sammanlagt kostade det 20 kr. Jag gick till min plats igen och började äta, nu var det bara 4 timmar kvar till tåget var framme i Santiago del Estreo, där min pappa bor. Jag njöt av frukosten och tittade ut på naturen i fönstret. Några minuter senare hade jag ätit upp och började då titta i min Goal tidning, det stod om Cristiano Ronaldo som var min favorit fotbollsspelare. Min pappa gillar mest Messi inom fotbollen. Nu var vi nästan framme hos pappa, tåget började bromsa in jag tog min resväska i handen och gick mot utgången. Nu stannade tåget och jag sprang ut, nu var det bara att springa ut med vägen tills man kom till ett stort grått hus. Då var man framme det tar ungefär 20 min. Nu var jag framme jag gick upp för trappan och knackade på dörren, men det var ingen som öppnade dörren. Jag testade öppna dörren men den var låst. Jag började springa och leta efter honom först sprang jag till mat affären och kollade om han var där men det var han inte. Nu sprang jag på gatorna och letade efter honom, men jag hittar inte honom. Nu kom jag på att han kanske var och köpte fika på fiket. Jag sprang ditt och såg honom vid kassan, jag gick till honom och kramade honom. Hej sa han jag sa ingenting. Nu gick vi hem och åt fikan och pratade om hur det hade gått på vägen hit.

Slut: gjord av: Oskar

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 29, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Vägen till ArgentinaWhere stories live. Discover now