Nu stod vi äntligen i kyrkan innan sommarlovet skulle börja på riktigt. När den sista tacktalet var slut skulle vi sexor gå ut genom dörrarna medan våra lärare gav oss vackra röda rosor. Man räknade sekunderna innan rektorns lång tråkiga tal skulle vara slut. Alla ville ju egentligen bara hem och få börja sommarlovet. Nu var äntligen rektorn klar och sexorna fick börja gå ut medan våra gråtande lärare gav oss rosor. När vi hade tackat av lärarna och sagt hejdå till kompisarna började lovet på riktigt. När vi satt i bilen på väg hem var det ända jag kunde tänka på hästarna. Jag ville bara till ridskolan och få mysa men min favorit häst Lady. Det fanns ingen som kunde vara bättre än henne. Jag hade tur att jag fått bli skötare på henne för att mina föräldrar ville egentligen inte att jag skulle hålla på med hästarna så mycket. Mamma och pappa hade förstått att när jag väll hade kommit in i häst världen kunde inget ta mig därifrån. Jag hade tjatat på mamma och pappa i flera veckor om att få bli skötare och till slut hade min ridlärare sagt att de ej behövde komma på stalltjänsten och då sa de ja. Nu hade jag vart skötare på henne i hela 2 månader och det hade hänt mycket. Till exempel hade jag fått privat lektioner gratis av min ridlärare. Hon var också snäll och gav mig Lady på varje lektion för ingen annan fick lika bra kontakt som jag. Hon brukade att slänga av alla dom satt på hennes rygg förutom mig. Nu var vi äntligen hemma och jag kunde byta om till ridkläder och cykla till stallet för att få träffa Lady.
Fortsättning följer............
Hoppas ni gillar detta kapitel ska försöka att skriva ett kapitel varje eller varannan dag👌
YOU ARE READING
Är det sant?
RandomClaras högsta önska är att få en alldeles egen häst men hon har ett problem hennes föräldrar tycker inte att hon klarar av en egen häst så hon är tvungen att visa att hon klarar av en egen häst.