Bab 1

10 0 0
                                    

Malam ahad. Malam yang kurang digemari oleh Amaya. Selalunya malam ahad lah yang akan paling banyak kes kecemasan. Jatuh longkang, sebab mabuk. Dahi koyak, sebab gaduh, kenapa gaduh? sebab mabuk.

Terlihat sebuah kereta hitam berhenti di hadapan pintu masuk kecemasan. Amaya beredar dari kaunter dan pergi ke arah kereta itu. Pintu kereta terbuka. Seorang lelaki memakai kemeja putih yang berlumuran darah dan memegang perut, di sokong oleh lelaki yang lengkap memakai sut. Pantas Amaya menarik katil dekat dengan lelaki tersebut dan mengarahnya baring lalu menolak laju katil terus ke Zon Merah.

***

"The cut is quite deep, kita kena jahit and for that saya perlu dapatkan kebenaran encik untuk kami lakukan pembedahan dan untuk beri ubat bius." Dr. Aiman menerangkan dengan teliti. Mata lelaki tadi masih tertumpu pada jururawat yang mencuri hatinya, jururawat yang dari tadi ke hulu ke hilir, entah apa yang dia cari.

"Encik Luth?" suara Dr. Aiman mengejutnya dari lamunan. Luth dengan cepat menandatangan sekeping kertas kebenaran untuk melakukan pembedahan.

I have to know your name.

Dr. Aiman beredar seketika untuk memberi borang kepada jururawat di kaunter. Namun terus bergegas ke katil yang berlumuran darah. Lelaki muda yang cedera tadi cuba turun dari katil namun terhenti apabila dia terlihat seorang jururawat yang pantas berlari ke arahnya.

"Luth Aqasha." respon pertama yang keluar dari mulut lelaki membuatkan Amaya bingung lalu dengan cepat memujuknya untuk baring semula.

Tidak sempat berbuat apa apa, katil laju menyusul keluar dari bahagian kecemasan. Terus ke Dewan Pembedahan. Masih mencari peluang untuk mencuri pandang jururawat tadi walaupun menahan sakit di bahagian perutnya.

God, I want her.
.
Daven, pembantu peribadi Luth merasakan sesuatu tentang tindakannya, dia memandang jururawat yang kelihatan bingung melihat perangai Luth tadi. Luth tak sebodoh itu. Sebenarnya, dia memang sebodoh itu, cuma kali ni seakan gak ada obat.

***

"Ini appointment card dan semua results ada dalam files ini ya. Selamat jalan dan jaga diri!" Seorang petugas kaunter khidmat pelanggan menghantar mereka ke lobi.

Luth yang berada di atas kerusi roda cuba mencari jururawat yang mencuri hatinya seminggu lalu. Daven perasan akan perangai Luth tetapi memilih untuk tidak menanyakan apa apa soalan dan terus menolak Luth dan membantunya masuk ke kereta.

***

Daven mengetuk pintu bilik Luth dan memulas tombol pintu, Luth masih berbaring menonton TV.

Sebuah tablet dihulur. Luth mengerut dahi seketika.

"We did some research on Amaya's background. So basically, dia masih baru berkerja di hospital. Also, buat side job as a private nurse, doing nursing services like dressing, jaga orang tua-"

"Book me an appointment with her." Luth mencelah percakapan Daven. Tablet dikembalikan, otaknnya sudah tak boleh berfikir dengan waras. Seminggu dia di hospital, 2 ke 3 wanita datang melawatnya, masih fikirannya pada jururawat yang dia jumpa di bahagian kecemasan. Seminggu dia di rumah, 2 ke 3 wanita yang memuaskan nafsunya juga tak dapat buatkan dia lupakan jururawat itu.

"Booked. Dia akan datang petang ini. Good news for you, dia accepted offer that I gave her untuk jadi private nurse for 6 months, contract signed."

Mata Luth terbuntang besar. Terlalu teruja.

"Fuck yeah, Daven. Kalau kau perempuan, I'd fuck you for free." dahi Daven dicium, Luth bergegas ke bilik mandi. Memeriksa dirinya sebelum menerima ketibaan bidadari impiannya.

The Mafia's Nurse [OG]Where stories live. Discover now