"Bahar Temizliği"
Bir çoğumuz aslında çevremizde bize iyi gelmeyen bizi karanlığa sürükleyen insanları çıkaramayız hayatımızdan. Çünkü hepsi aslında iyi niyetimizden. Fakat kendi iyiliğimiz için bazen de iyi niyeti arka plana atıp mantığımızla hareket etmemiz gerekiyor. O halde gelin çevremize bahar temizliği yapalım demek istediğim, yavaş yavaş mesafe koyarak çıkarmak.
Çünkü bazen en yakınlarımız oluyor hayatımızdan çıkarmak istediklerimiz. Mesafe koyarak çıkarmak hem karşımızdaki kişileri incitmez hem de biz sonrasında daha rahat oluruz. Bazen insanlar bana şunu soruyor; "Bize iyi gelen insanlar neden hep uzakta?"
Çoğu kez soruyu yanıtsız bırakmak geliyor içimden ama yapmıyorum. Doğruyu söylemem gerekirse hak veriyorum, ama yine de şu cümleleri kuruyorum; "Size iyi gelen insanlar uzakta falan değil, siz size iyi geldiğini düşündüğünüz insanlara fazla değer verdiğinizden sizin sevginizi hak etmeyip sizden uzaklaşan insanlar aslında.."
Ardından şu cümleleri kurmamız yerinde olacaktır,
"Size iyi gelen tek şey, sizsiniz."
Sevdiğim bir sözü daha eklersem,
"Sessize almak gerek dünyayı."
Ne kadar da doğru. Bazen hatta bana katılırsanız çoğu zaman dünyayı sessize alıp sadece kendimizi, hislerimizi dinlememiz tarafındayım. Öyle bir zamandayız ki, kimse kimsenin iyiliğini istemiyor bu acı bir gerçek maalesef ki. O zaman aynı cümleyi tekrarlayacağım, "Size iyi gelen tek şey sizsiniz." Kendi düşünceleriniz dışında kimsenin düşüncelerini önemsemeyin, aldırmayın hep daha iyisi olmak için çabalayın..