" BEN ÇEVREMDE TUTUNACAK DAL ARAMAYI NE ZAMAN BIRAKTIM BİLİYOR MUSUNUZ? AĞACIN KENDİM OLDUĞUNU ANLADIĞIMDA"
Hiç şunu dediğiniz oldu mu? O an çok üzülmüştüm ama şu an bakıyorum da her şeyde varmış bir hayır. Biz bizler için gizlenen müjdeleri bilemeyiz.
Öncelerde de bahsetmiştim, biz insanlar hep birilerinin elimizden tutmasını, bizim yanımızda olmasını isteriz. Haklıyız kişi sevmek, sevilmek ister. Fakat bazı şeyler zorlamaya gelmez, olmayanı olduramayız. O halde kendimize yetmeliyiz.
"Ben kendime yeterim, düştüğümde kendim kalkar, yoluma yalnız devam edebilirim." diyerek bazı şeyleri geride bırakmalıyız, ki şimdi yanımızda olanlar sonrasında yolumuza engel olmasın."
Bir çoğunuzun aklına geride bırakmış olduğu kişiler gelmiştir. Eskilerde çok yakın bildiği dostunun şimdilerde yanında olmayışı belki de bir boşluk hissi yaratmıştır. Ama şu da bilinsin ki, geride kalanlara üzülmek yerine önümüzdekileri iyi seçmeye bakarsak, ileride tekrar geride bıraktığımız insanlar olmaz ve o boşluk hissi de oluşmaz."
Çünkü bazen çıkar yol bulamayız, yeniliriz ve devam edecek gücümüz kalmaz. Yolun ortasında duraklarız. Ne devam etmek ne de geriye dönmek gelir içimizden. Tam da o noktada yeniden başlamalıyız. Ama yenildiğimiz noktayı yolun başlangıcı olarak kabul edip yeniden, en baştan başlamalıyız. Fakat yalnız başımıza kimseye ihtiyaç duymadan. Bizi sevecek birilerini beklemeden. Biz kendimizi sever, kendimize yeteriz.
Hep başka insanlar arayışına kapılmadan yeniden başlarız. Yolumuz uzun, taşlı ve karanlık olabilir. Ama bu da o yolu hiç aşamayacağımız anlamına gelmez. Çok sevdiğim bir öğretmenim bana bu sözü söylemişti, şimdi de ben siz değerli okurlarımı söylüyorum;
"Senin için karanlıkta bir ışık var. Sen olduğun gibi güzelsin ve olduğun gibi güzel olduğunu bilmelisin."
Her daim yenilikleri açık olun kendinize yenilikler güzellikler keşfedin ve korkmayın hiçbir şeyden. Kendi yolunuzda cesur olun.
Başardığınız ve tebrik edildiğiniz bir konuyu düşünün. Bu çok basit bir konu bile olabilir, önemli olan başarmanız. Siz başarmadan önce yaptıklarınızı düşünün, başarmak için çabaladığınız zamanları.
Başarmak için attığınız en büyük adım kendinize inanmanızdı. İnanmasaydınız hiçbir şekilde başaramazdınız. "Nasıl olsa yapamayacağım." deyip adım atmasaydınız, hiçbir güç başarmanızı sağlayamazdı. O halde başarı yolunda atılan en büyük ve en sağlam adım inanmaktır. İnanın.. inanın.. inanın..
Başaracağınıza her daim inanın. :)